Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste måde at få nogle referencer? [Mediegrafik og illustration]

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino!

Jeg har siden 1. juli 2013 haft Art of Fredskov (www.fredskov.com) - mit værktøj til at udleve drengedrømmen som freelance illustrator.

Jeg startede virksomheden mens jeg stadig havde skole, og fandt hurtigt ud af jeg fik stress problemer af begge og valgte fra nytår at tage springet som fuldtids iværksætter. Allerede nu, få dage inde i projektet som fuldtidsiværksætter kan jeg godt mærke jeg er MEGET mere produktiv, og skaber mere engagement på bla. min facebook side - noget der kunne skabe god ROI senere.

Det jeg søger nu er primært en måde at få referencer på. Jeg har 3½ års praktisk erfaring i reklame forretning, samt produktionsskole lærling, men savner imidlertidigt nogle referencer fra mit eget firma. I blandt min tid som produktionsskole lærling lavede jeg bla. 4 bøger og et virvar af foldere og flyers, men det er de færreste jeg har original filerne på så jeg reelt kan vise dem frem.

Hvad mener i er den nemmeste metode at få referencer på?

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Super fedt du er iværksætter (:

Til dit spørgsmål:

sælg dig selv rigtig billigt i starten.
Skær prisen ned med 70 %, mod at du må bruge deres projekt som en reference på din website.
Jeg ved ikke hvor lang tid et projekt i din branche som reel tager. Men brug 2 uger/1 måned på det og samle en 5-10 gode referencer. 
Se din tid som en invistering. I starten tjener man ikke voldsomt mange penge, men det er lige så meget din interesse der skal drive det.

Hvordan du så får fat på folk? Hvem sælger du til? B2B eller B2C. Hvis det er B2B kan du lave et opslag her på amino under "Jeg har et godt tilbud til dig", og sig du "sælger" dig selv til utrolig lave priser mod du må bruge projektet som en reference, så er der nok nogen der skal komme til dig.

Opsumering, er at du skal "Sælge" dig selv billigt og så er du igang (:


Håber du kunne bruge det til et eller andet (:  

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak :)

Er også lidt de tanker jeg selv gik med, og har ligeledes planlagt et tilbud rettet imod specielt iværksættere fra 1.februar og 14 dage frem.
Så der også mulighed for at få lidt flere på mit nyhedsbrev inden dag og kan planlægge det lidt rundt omkring.

Mit målgruppe er primært B2B 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du så har udført noget arbejde for en kunde, så prøv søg efter deres navn på LinkedIn. Hvis de så har Linkedin så spørg dem om de kunne være så søde at give dig en "recommendation" på LinkedIn, eftersom jeg har fundet ud af at det giver meget, når du skal søge opgaver i fremtiden. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 185
Fra  Art of Fredskov Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg connecter som regel på linkedIn i forvejen, men det er ikke så tit jeg spørger efter en anbefaling (har dog et par stykker).
Vil begynde på at spørge lidt mere aktivt om det :) 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)