Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdingselvskab og køb af nyt firma

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

jeg er igang med at starte nyt firma, men hensyn på at overtage et gammelt sted.

jeg har hørt at man skal starte et Holdingselvskab også købe firmaet igennem, mit Holdingselvskab.

men vis jeg nu ikke har nok penge til at opkøbe det andet firma, kan jeg så stadig godt købe det, også bare lave det som en kassekredit/lån i banken/holdingselvskabet. Eller skal banken først godkende det?

det selskab jeg vil opkøbe, koster ca 250.00 kr og er et diskotek.

Hvad koster det at starte et Holdingselvskab?

har læst jeg skal lave det sammen med et ApS.

er det rigtigt?

mvh Luna 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Med et køb af et diskotek til 250.000 kr vil jeg varmt anbefale dig at tage fat i en god revisor, for dels er det vigtigt du har neutral støtte til at vurdere om de 250.000 er en god eller dårlig pris - dels er det afgørende at du får rådgivning om holding eller andet

Der kan være overvejelser om IVS eller ApS MED HOLDING  - gennemlæs de to links - Jeg tror i alle fald det ret klart skal gøres i selskabsform. Uanset hvad, så er der ikke skygge af tvivl om, at banken vil stille mange spørgsmål - lån til køb af discotek vil få krav frem om rigtigt mange budgetter og planer og formenlig sikkerhedsstillelser kan du trygt regne med - og igen derfor - få en god revisor/økonomikyndig med dig.

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)