Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetale moms ved bestilling fra Kina?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg bestilte forleden en telefon fra Kina til en værdi af 500 kroner. Da den kom var der ligeledes (som ventet) en ekstra regning for den danske moms samt importørens gebyr. Til en vare i denne prisklasse udgjorde importørens gebyr langt størstedelen. Regningen blev på ca. 300 kroner og I kan vel selv regne ud hvad momsen var på min vare. Smile

Det fik mig til at undres omkring hvorvidt man ikke blot kunne forudbetale den danske moms til forhandleren i Kina, så denne del er afklaret inden pakken afsendes. Det er primært større og yderst seriøse forhandlere fra Aliexpress/Alibaba som jeg bestiller fra, og de plejer at være til at snakke med. Dette vil jo ikke ændre ved hvad statskassen får, men blot spare mig for et lidt overflødigt gebyr. 

Slutteligt skal det lige siges at dette spørgsmål er udelukkende fra et privat perspektiv. Det er ikke relateret til forretning. 

På forhånd tak,

Brian

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler moms til den danske stat! Derfor er de jo næppe tilfredse med at du i stedet betaler momsen til en forhandler i Kina. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Selvfølgelig kan du ikke afregne dansk moms til et kinesisk firma - det burde da sige sig selv! 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
samt importørens gebyr. Til en vare i denne prisklasse udgjorde importørens gebyr langt størstedelen.

???. Hvad er det for et gebyr du mener ?. Det er dig der er importøren ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Selvfølgelig kan du ikke afregne dansk moms til et kinesisk firma - det burde da sige sig selv! 

Hvorfor det fjendske svar? Hvor er den normale gode Amino-stemning? Hvis det var selvsagt, så var spørgsmålet ikke stillet. Jeg er ikke ude på at spilde folks tid, og det står dig frit for ikke at svare hvis du føler at mine spørgsmål er håbløse.

Michael: Jeg taler om gebyret som PostDK, DHL m.fl. tager for at udlægge momsen til staten på mine vegne, som jeg så senere hen skal betale til fragtfirmaet. Det er typisk i omegnen af 150-200 kroner. Jeg undskylder hvis jeg har brugt et forkert udtryk omkring dette, som forvirrer i forhold til hvad der præcist er tale om. 

Men lad mig uddybe, da det måske lader til at spørgsmålet bliver misforstået.

Jeg ønsker blot at vide hvorvidt et firma udenfor EU efter aftale kan viderebetale momsen til den danske stat på mine vegne, når man handler et produkt hos dem. Eventuelt også om man alternativt selv kan indbetale den danske moms (lad os glemme forhandleren her), uden at skulle ofre et gebyr til importøren.

Tak for svarene indtil videre. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Hvorfor det fjendske svar? Hvor er den normale gode Amino-stemning?

Hej Brian

Jeg synes altså ikke at Ravns svar er fjendsk. Der er snak om helt basal viden. Jeg må indrømme at det er en smule bekymrende at du er gået igang med at importere - selvom det er til privat brug - uden selv den mest basale viden.

Det virker meget som om du ikke helt har styr på hvad moms er, og slet ikke hvad importmoms er.

Jeg vil derfor råde dig til at læse dette link i gennem:

http://www.tax.dk/jv/da/D_A_8_3_3.htm

Brian B:
Jeg ønsker blot at vide hvorvidt et firma udenfor EU efter aftale kan viderebetale momsen til den danske stat på mine vegne

Det har BÅDE ravn OG undertegnede svaret på! NEJ!!! 

Brian B:
Eventuelt også om man alternativt selv kan indbetale den danske moms (lad os glemme forhandleren her), uden at skulle ofre et gebyr til importøren.

Når du snakker om postdanmark etc. så er det MEGET forkert at bruge betegnelsen "importøren". Det er DIG der er importøren. Det PostDanmark opkræver (typisk 160kr) er et gebyr for selve toldbehandlingen. 

Mvh

Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Jeg beklager at mine beskrivelser tilsyneladende er vage, for jeg er skam udmærket klar over hvad moms er og hvordan processen forløber. Jeg har før købt varer udenfor EU, med og uden ekstern toldbehandling til følge.

Jeg er klar over at de ca. 150 kroner betales til fragtfirmaet for toldbehandlingen, og det er blot denne moms (og evt. told ved større beløb) som jeg reelt set forespørger om man selv kan indberette, enten selv efterfølgende eller vha. den forhandler man køber fra. 

At forhandleren ikke kan har du svaret på, og det skal du have tak for! Smile

Afslutningsvis vil jeg understrege at jeg opfatter det fjendsk, når man til slut skriver at "det siger sig selv". Hvis det var selvsagt, så var spørgsmålet aldrig blevet stillet herfra. Men pyt, måske kom vi forkert ind på hinanden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian B:
Jeg er klar over at de ca. 150 kroner betales til fragtfirmaet for toldbehandlingen, og det er blot denne moms

Brian.

Igen vader du rundt i begreberne og fremstår helt uvidende omkring de mest basale ting. Det beløb / gebyr du betaler til fragtfirmaet er IKKE MOMS!!!!!!!!!!

Brian B:
(og evt. told ved større beløb)

Og blot for at få ALT på det rene. TOLD er noget helt helt andet, og NEJ - du kan heller ikke betalt told til en leverandør i Kina!! 

Uanset hvilke fragtfirma der bruges - PostDanmark, UPS, DHL osv osv. så skal din vare toldbehandles ved indførsel i Danmark. Og DU kommer under alle omstændigheder til at betale IMPORTMOMS. 

Det er muligt at du kan bede din kinesiske leverandør om at få en fragtpris inkl. toldbehandling, men dette kommer ikke til at ske hvis du bruger PostDanmark (sendt med det lokale postvæsen i Kina).

Og som en sidebemærkning, så skal du selvfølgelig sørge for at huske at alt elektronik skal leve op til nogle ret skrappe EU regler og at det er dit ansvar at de gør det!

Over and out

Mvh

Morten

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret. Jeg tror bare vi lukker den her. 

Fra København S
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 44
Fra  iLash Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Brian

Må give dig ret i at det er noget fjendske, ubehagelig og dømmende svar.. Ja, du er uvidende, men det er jo netop derfor du spørger og det skal man undemigfløjteme have lov til! Jeg har toldklareret i mange år, så send mig en besked hvis du forsat mangler svar eller skal have forklaret noget.

Venligst

Janni

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)