Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp har fået tilbud om og opkøbe et andet firma

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg har et glarmester firma i Lyngby som jeg godt kunne tænke mig og udvide da jeg har fået tilbud om og opkøbe men er i tvil om det er til den rigtige pris eller den rigtige pris og så om han ikke tag mig i røven sagt på en pæn måde men er der nogle her inde der kan hjælpe om evt. en iværksætter da jeg har fået nogle papir fra ham men forstår ikke helt de tal han har der på for det stemmer ikke over ens med det han for tæller som om der er noget fusk eller ej vil jeg gerne have på plads

så er der en der kan hjælpe mig her inde med en forklaring eller i gang sættelsen af firma da jeg virkelig brander for det her tag også gerne imod et møde eller tlf. opkalde men der er en den kan hjælpe

hilsen michael

lokalglas

Tilmeldt 26. Dec 13
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man kan sige der er flere måder at vurdere had man skal give for en virksomhed

Men i bund Grund handler det om hvo hurtigt du forventer at have dine penge tjent hjem igen..

Hvis Virksomheden pt. kører med et overskud på 1. mill om året (incl. indehaverløn) og du får en pris på 4 mill. 
Du forventer at kunne øge bundlinien med 10 % -

Så tjener du din investering hjem efter ca. 3,6 år. - Er det ok med dig/banken osv?

Der ud over er der andre ting du skal tage i betragtning - er der et varelager - en forniftig hjemmeside + omdømme.

Du vil selvfølgelig gerne købe så billigt som muligt, men du skal nok sætte et mål omkring hvornår du senst skal have tjen din investering ind i situationen som det er nu.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare advare mod, at man i prisen indregner det man selv forventer at øge omsætning og bundlinje med. De synergier og det arbejde, skal man ikke betale sælger for (hvis man kan blive fri Smile)

Hvis virksomheden har eksisteret i flere år, så ville jeg kræve regnskaber for de seneste 3 år + nyeste periode af året op til salg - og gerne revisorerklæring på det seneste år bare, for at få fanget så mange skeletter som muligt.

Så ville jeg kræve en forretning på ikke under 20% så max prisen ville være 5 gange gennemsnit af sidste år eller sidste 2 års resultat renset for indehaverens egen løn. Den % kan en hver så beslutte sig for at gå lidt op eller ned med - 10% er 10 gange overskud før skat, men tager man den risiko det er, at overtage en forretning, skal man også sætte sine krav til forrentning lidt højt og ikke køre med på, at sælger næsten altid vil fortælle, at de kommende år bliver super med alt det han har gjort - se på udviklingen og betal hvad du får, ikke hvad du selv kan øge næste år

Overvej at lade sælger være med på den måde, at han får et mindre beløb baseret på nu, og den anden del evt baseret på fremtid, hvis fremtiden skal med ind i tallet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hej john jeg kan ikke sende dig en mail der går noget galt men eller er min mail info@lokalglas.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

michael jakobsen:
hej john jeg kan ikke sende dig en mail der går noget galt men eller er min mail info@lokalglas.dk
formentlig fordi jeg helt enkelt ikke rådgiver via mail eller PB eller andet. Dels fordi jeg ikke har tid - hvis jeg også skal hygge herinde, det fordi jeg kan lave fejl, og svarer jeg herinde, så er der kvikke hoveder som kan modsige mig - så jeg kører alt sådan via Amino og fungerer i den sammenhæng ikke som hverken betalt eller ubetalt rådgiver Big Smile

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra kgs. lyngby
Tilmeldt 4. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 06:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det er helt okay john men det var nu forde du sendte mig en mail

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig med at kigge på tallene. Send mig en PM eller mail thomas_2510@msn.com

Mvh
Thomas Jørgensen
Revisor - HD(R)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg overvejede engang at købe en virksomhed jeg lavede noget freelance arbejde for. Umiddelbart syntes jeg at det så fornuftigt ud, men sendte alligevel det hele til en revisor til vurdering. De fandt mange bekymrende ting jeg ikke havde set, og det endte med at jeg ikke købte virksomheden. Revisoren gav mig virkelig et godt billede af hvad det var jeg stod overfor at købe.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:
Umiddelbart syntes jeg at det så fornuftigt ud, men sendte alligevel det hele til en revisor til vurdering.

Jeg er helt på linje med Carsten. Man bør ALDRIG spare på professionel rådgivning, når det er så store beslutninger, man står med. Pengene til en revisor eller advokat osv. er efter min mening altid givet godt ud.

Måske virker det dyrt at betale nogle tusind kroner for en gennemgang, men det er intet imod, hvor dyrt det kan blive, hvis man køber en virksomhed (eller ejendom el.l) under falske forudsætninger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Prøv at finde en revisor der kan bistå dig.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)