Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal beløbene fra sidste årsregnskab ind i regnskab 2014?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Børkop
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Fra  Børne-Shoppen I/S Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et meget simpelt spørgsmål;

Jeg har afsluttet mit regnskab for 2013, og skal til at oprette regnskabet for 2014. Det hele bliver lavet i Dinero. Mit spørgsmål er; Jeg har bl.a. penge på bankkontoen og selvfølgelig nogle penge i omsætningsaktiver, skal disse redigeres ind som åbningsbalance, eller skal jeg på en måde lave et finansbilag, hvor pengene bliver "overført" til det nye regnskabsår? Jeg tror mest på mulighed nr. 1, men jeg er i tvivl. Nogen der kender det rigtige svar? 

God weekend :-)

Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dinero har nok nærmest glemt funktionen med - afslut regnskab og - og overfør resultat - ikke voldsomt godt, men det er iflg Martin på vej, så det er givet en absolut first priority nu - bare lige vent lidt vil være mit råd, men ellers må Dinero korrigere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

MortenRii:

Hej,

Jeg har et meget simpelt spørgsmål;

Jeg har afsluttet mit regnskab for 2013, og skal til at oprette regnskabet for 2014. Det hele bliver lavet i Dinero. Mit spørgsmål er; Jeg har bl.a. penge på bankkontoen og selvfølgelig nogle penge i omsætningsaktiver, skal disse redigeres ind som åbningsbalance, eller skal jeg på en måde lave et finansbilag, hvor pengene bliver "overført" til det nye regnskabsår? Jeg tror mest på mulighed nr. 1, men jeg er i tvivl. Nogen der kender det rigtige svar? 

God weekend :-)

Morten 

Hej Morten.

Mindes at huske din webshop fra supporten - så er i tvivl om du har fået løst problemstillingen ? 

Du kan gøre 2 ting :

1. Indtast balancen ved at :

Vælg 2013 regnskabet (toppen ved navn) -> regnskab -> rapporter -> balance -> udskrive denne rapport.

Rapporten skal indtastes som en åbningsbalance jf. nedenstående guide - se punkt 2 (Indtastning af tidligere års regnskabstal i Dinero):
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx 

2. Vente lidt - og programmørene har lavet funktionen til automatisk at kunne gøre dette :)

Håber du kommer videre - ellers skriv igen.

De bedste hilsner 

Rasmus

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus.

jeg har også afsluttet mit 2013 i Summasumarum. Jeg er i den heldige situation, at det eneste jeg skal overføre er beholdningen i banken.

Jeg gør som beskrevet i linket, men når jeg vil gemme regnskabet kommer et rødt rullegardin ned med en besked om at "Summen på åbningsbalancen skal være nul."

Hvordan kan jeg komme videre?

Henrik

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Værum Høgh:

Hej Rasmus.

jeg har også afsluttet mit 2013 i Summasumarum. Jeg er i den heldige situation, at det eneste jeg skal overføre er beholdningen i banken.

Jeg gør som beskrevet i linket, men når jeg vil gemme regnskabet kommer et rødt rullegardin ned med en besked om at "Summen på åbningsbalancen skal være nul."

Hvordan kan jeg komme videre?

Henrik

Hej Henrik.

Tak for din besked.

Du kan desværre ikke "bare" smide din bank ind som det eneste.

En virksomhedsregnskab forsætter fra 2013 til 2014 - uanset system.

Du er derfor nød til at tage den afsluttet balance i summasumarum og taste ind i Dinero,

Den afslutningsbalance giver nul i bunden og kan derfor lade sig gøre.

Se evt. de øvrige post her i tråden.

De bedste hilsner

Rasmus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46521
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du misser noget i din 2013 afsluttede balance. Den har andet end kun beholding i banken i sin status - for så er der jo kun noget i aktiverene og dermed selvklart ikke balance (nul i forskel) -

Se din summa status igen, der er garanteret mange andre poster i balancen og alle balance poster fra afsluttede summa skal garanteret give 0 i det aller nederste punkt i summa - som hedder balancekontrol - står der ikke 0 der - så har du en slem fejl i summa 2013

alle summa balance poster fra afsluttede 2013 (eller bedre det nye 2014 som oprettes automatisk når du vælger afslut regnskabsår for 2013) skal over helt identisk i dinero, så får du ikke den helt korrekt fejlmelding

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ringsted
Tilmeldt 8. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gik lige lidt for hurtigt henover at passiver skal have et minus foran. Så nu starter jeg med penge i banken og en balance på nul. Så et minus foran Inskudt kontant i virksomheden, som taget fra Summa, så passer pengene..

Tak for hjælpen.

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Værum Høgh:

Jeg gik lige lidt for hurtigt henover at passiver skal have et minus foran. Så nu starter jeg med penge i banken og en balance på nul. Så et minus foran Inskudt kontant i virksomheden, som taget fra Summa, så passer pengene..

Tak for hjælpen.

Det er vi glade for - vi håber du bliver glad for Dinero :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Børkop
Tilmeldt 8. Nov 13
Indlæg ialt: 26
Fra  Børne-Shoppen I/S Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Spørgsmålet jeg sendte ind var mere "teknisk" anlagt, derfor sender jeg hellere dem ind end dette. 
-----

Det bliver mere og mere mystisk, tror jeg venter til den automatiske mulighed;

Når jeg indtaster min balance fra 13 til det nye regnskabsår 14, siger den også at balancen ikke er i 0, på trods af at jeg indtaster de tal som Dinero har regnet sig frem til, på præcis samme måde som de står i balancen.

Lidt underligt - Kan det være fordi der ligger mange penge på en udlægskonto? - Men det bør jo passe på det samlede resultat af 13. 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MortenRii:

Hej Rasmus,

Spørgsmålet jeg sendte ind var mere "teknisk" anlagt, derfor sender jeg hellere dem ind end dette. 
-----

Det bliver mere og mere mystisk, tror jeg venter til den automatiske mulighed;

Når jeg indtaster min balance fra 13 til det nye regnskabsår 14, siger den også at balancen ikke er i 0, på trods af at jeg indtaster de tal som Dinero har regnet sig frem til, på præcis samme måde som de står i balancen.

Lidt underligt - Kan det være fordi der ligger mange penge på en udlægskonto? - Men det bør jo passe på det samlede resultat af 13. 

Hej Morten.

Har du husket at passive skal stå med minus ?

De bedste hilsner

Rasmus

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)