Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Absurt højt beløb i sikkerhed ved Teller ?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, dankortet er et billigt betalingskort, men mon ikke gebyrerne stíger ganske pænt når Nets bliver solgt lige om lidt ? Jeg har hørt, at prisen er oppe på 17 mia nu, hvilket virker meget højt. Så der skal tjenes mange penge......hvor mon de kommer fra. Men hvor det er billigst afhænger naturligvis af størrelsen på gennemsnitskøbet.

Jeg kender i øvrigt mange, der gerne betaler lidt mere for at indløse et Visa/dankort som et Visakort, bare de kan slippe for Nets og den dårlige service som de desværre giver de fleste kunder. Folk der arbejder i Nets er dog de flinkeste man kan tænke sig, men de har strænge ordre på, hvor meget tid de må bruge på hver kunde.

Højere kortgebyrer end Teller på de internationale kort er svært at finde......uanset, hvor du kikker hen.

Mvh

Svend Erik Andersen

 

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend Erik Andersen:
Ja, dankortet er et billigt betalingskort, men mon ikke gebyrerne stíger ganske pænt når Nets bliver solgt lige om lidt ?

Dit gæt er lige så godt som mit - det er jo en risiko, men vi aner det ikke - kan kun sige at ja dankortet er så langt billigst for alle som det er idag, og jeg tror nu stadigt at det er de mindre shops der ikke kan klare sikkerhedsstillelse og lidt ventetid som  nok gør en ære ud af, at nøden har tvunget dem til andre løsninger - eller de helt små med ganske få transaktioner.

Svend Erik Andersen:
Jeg kender i øvrigt mange, der gerne betaler lidt mere for at indløse et Visa/dankort som et Visakort, bare de kan slippe for Nets
ok folk der betaler - mærker da vel normalt ikke til nets eller ikke nets - men dem der modtager gør - Jeg kender ikke nogen der betaler der bevidst vælger et dyrere kort hvis de har dankortet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 14
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Web shoppen kan vælge, at lade kunderne betale gebyret. Nogle forretninger lægger gebyret på varen i stedet for.

Der er mange, der vælger at indløse Visa/dankortet som et Visakort. Det er der mange forskellige årsager til. Det kan være sikkerhedsstillelse, lang ekseditionstid, dårlig service etc.

Men spændende at se, hvem der køber Nets og hvad der sker med priserne. En svær opgave for en køber. Hvoddan skal man kunne forrente 17 mia og samtidig fastholde en markedsandel på måske 80% ?

Dankort gebyret vil uden tvivl stige og så er der endnu flere, der fravælger det.

Mvh

Svend Erik Andersem

Fra Viborg
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 737
Fra  Webdesign, Niels Madsen Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

tcswidgets:

Jeg står og er ved at tilmelde mig en aftale med Teller og er efterhånden kommet igennem alle de mange steps som de nu har.

Problemet er så at de i sidste øjeblik (lige før kontrakt underskrivning) siger at de skal have en sikkerhed på 75.000 Kr?
Dette ville jeg mene er relativt mange penge, men fordi vi udbyder en service (udlejer dedicated servere) over tid, vil de have den sikkerhed.

 Hej.

Hvorfor har du ikke prøvet www.Ewire.dk? I løbet af en halv time, kan du have din betalings løsning op sat op, og uden ansøgning.

Ingen garantier på 75.000kr., kan modtage ren dankort og alle andre betalingskort, koster engang gebyr på 395,- kr.

Koster måske lidt mere i gebyr, but anyway.

Mvh. Niels

Webdesign

https://itwebsite.dk

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Svend Erik Andersen fra S5

Fra tidligere nets ansat

Du ved tydeligvis ikke hvad du taler om, eller også misinformerer du.

1. I Dankortloven står at Nets ikke må tjener ikke på Dankortet. De priser Nets tager for Dankortet, svarer til de driftomkostningerne der er på evt. udviklingsomkostninger. Så, nej. Gebyret på Dankortet kan ikke stige, fordi Nets bliver solgt.

2. Forretninger modtager Dankortbetalinger på næste bank dag.

3. Sikkerhedsstillelse har at gøre med risikoen for chargebacks. Kunden har 180 dage til at kræve sine penge tilbage, når han/hun betaler med kreditkort.

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det kan det.

Det hænger sammen med risikoen for

1) at kortholder kræver sine penge tilbage

2) antallet af chargeback indenfor de forskellige områder

3) at du har pengene til at betale det forventet antal changeback

mvh

tidligere nets ansat

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hosting branchen især hvis man modtager udlandske kort, er sat som en høj risiko branche hos de fleste indløsere, derfor stiller de en utrolig stor sikkerhed.

Dog skal det siges, at din sikkerhed oftest bliver udregnet på de tal du har oplyst til udbyderen når du forhandler dit tilbud, så hvis du siger at du forventer at sælge for x antal om måneden, så sætter de din sikkerhed ud fra dette.

Jeg ved samtidig at hvis du sørger for at lave månedlig betaling af din ydelse, så vil din sikkerhed generelt være lavere end ved f.eks, kvartal, eller halvårlig betaling.

Problemet ved hosting branchen generelt, er at du levere et produkt, som du har svært ved at bevise at du egentligt har leveret (Set fra indløserens synspunkt), og så kommer det sig også af, at mange indløsere desværre har haft problemer med rigtig mange virksomheder, som pludselig er forsvundet fra jordens overflade, uden at informere nogen, hvilket har gjort kunderne har lavet chargeback hos banken, dette koster indløseren (da det er dem der ligger pengene ud), og af den grund har indløsere, valgt at hæve sikkerheden generelt, fordi 'generelt' er der flere chargebacks i hosting branchen end i andre brancher.

Desværre lever vi i en verden hvor alt skal generaliseres fra sådan et synspunkt.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til KSVicotor og Lucas Hosting4Real for objektive forklaringer. Kravet om sikkerhedsstillelse er jo til forhandling, og bør forhandles ud for objektive kriterier så som omsætning og ens betaling af ydelsen (månedlig). Visse brancher mødes med store krav, Hosting var nyt for mig, men ex elektronik leverandører har typisk krav om stor sikkerhed, da det er område hvor der dels kan være ret store beløb involveret og hvor der er en vist statistisk risiko for, at en leverandør forsvinder fra jordens overflade uden at levere til kreditkortbetalerne

Den med sikkerheden er jo tosidig. Surt for unge nye at skulle gi bankgaranti/stille sikkerhed - men godt for nethandel at man ved, at man kan få sine penge igen hvis leverandøren svigter - og naturligt nok, at et system ikke bare kan garantere kunden pengene igen, uden at samtidigt skulle sikre sig, ved at sælgerne betaler for den sikkerhedsstillelse

Man kan dække den risiko, enten gennem krav om sikkerhedsstillelse eller højere gebyrer

Jeg tror, at 14 dages ubetinget returret for varer og garanti vor at penge kan trækkes tilbage ved kreditkorthandel er afgørende elementer i at nethandel er vokset som den gør. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Skyborg Electronics IVS Skrevet kl. 02:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Niels.
Jeg har selv planer om at blive kunde hos NETS, og vente med Teller til pengene er tjent. Mit hovedprodukt koster 1800kr. Dvs 45 kr i gebyr hos Ewire. Det synes jeg er lige lovligt højt? Der skal jo ikke sælges mange enheder før et abonnement+gebyr hos NETS+Teller er betalt hjem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Skyborg:
Jeg har selv planer om at blive kunde hos NETS, og vente med Teller til pengene er tjent. Mit hovedprodukt koster 1800kr. Dvs 45 kr i gebyr hos Ewire. Det synes jeg er lige lovligt højt? Der skal jo ikke sælges mange enheder før et abonnement+gebyr hos NETS+Teller er betalt hjem

Men med tanke på din tråd hvor du taler om at starte et IVS - er du så klar til at stile en evt. sikkerhed på eksempelvis 75000 kroner til NETS?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)