Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sidste nyt om iværksætterselskab (IVS)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Indrømmet at jeg ikke har føling med hvor mange der er i pipeline. 1 er ikke imponerende hvis der bare ligger 20 tilbage på skrivebordet.  På årets første dage er der stiftet 173 aps og 1 IVS. Mon ikke det er udtryk for at online (aps) kører og IVS stiftelser sit eget tempo.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

lidt sjovt at det selskab du nævner i dit link i indlægget både er stiftet med en nr der passer meget godt i rækkefølgen og - helt samme navn med to andre - ældre udseende CVR numre under stiftelse? - Tillykke i alle fald til danmarks første

 CvrnrNavnPostnr/by
Vis detaljer 28478755 GOD PR IVS UNDER STIFTELSE 2200 København N
Vis detaljer 28479026 GOD PR IVS UNDER STIFTELSE 2200 København N
Vis detaljer 32342515 GOD PR IVS 2200 København N

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - lidt spøjst. Udover dette er der kun 4 andre ivs under stiftelse pt. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke vide om der "kun" er 4 eller 6 under stiftelse. De kan først ses på cvr.dk når de er tildelt et nummer. Der kan således godt ligge 100 i pipeline.

I øvrigt interessant at GOD PR IVS optræder flere gange som du nævner, det sker kun når der klokkes i den i styrelsen. Så det har nok været en svær fødsel for den første.

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

FRAVALG AF REVISION:

Vær OBS på - hvis du læser vejledningen fra styrelsen om stiftelse af IVS - at der er fejl i vejledningen. Styrelsen skriver at holdingselskaber ikke kan fravælge revision. Dette er IKKE korrekt. Holdingselskaber (mindre) kan fravælge revision som ethvert andet mindre selskab, og det har de kunnet siden 01.01.13...

Tjek evt. http://www.ditselskab.dk/mere-info/revision-ja-nej

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

FRAVALG AF REVISION:

Vær OBS på - hvis du læser vejledningen fra styrelsen om stiftelse af IVS - at der er fejl i vejledningen. Styrelsen skriver at holdingselskaber ikke kan fravælge revision. Dette er IKKE korrekt. Holdingselskaber (mindre) kan fravælge revision som ethvert andet mindre selskab, og det har de kunnet siden 01.01.13...

ja når det på alle andre punkter (næsten) er som ApS - burde det jo være oplagt, men kan man være stensikker, burde der ikke være en advokat der gjorde styrelsen opmærksom på fejlen, så det ikke er en eller anden tosset ekstra tanke for IVS holding og så styrelsen fik ændret det sludder?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der ER allerede en tosset advokat, der har meddelt denne fejl (og andre) til Styrelsen i sidste uge, uden at dette dog har givet anledning til ændring...

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Man ridder og sadler sjældent samme dag i detoffentlige ;)

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu registreret 2 IVS'er på 8 dage. Der er tilkommet ca. 25 nye på listen over IVS under stiftelse, således at listen nu i skrivende stund rummer 52 IVS'er under stiftelse. Vi ved ikke hvor mange, der "venter" på at komme på listen, men dem jeg har anmeldt de sidste par dage er endnu ikke på listen.

Med andre ord tyder noget på, at det tager mere end "få dage" og få et cvr. Jeg har undladt at regne på sagsbehandlingstiden på basis af disse 8 dage (2 pr. 8 dage og 25 nye hver dag...)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokater og tal?? Jeg har et par stykker mere på min oversigt.... Sjovt nok bemærkede jeg at det ene selskaber er stiftet og registreret med datoer i dag. Men der er måske fremdateret på datoen....

Højeste ansvarlige kapital er 3000 kr. og mindste 10 kr.......

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)