Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der kender det kombinerede spil/aktie/network marketing-firma Wenyard.com ? :)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 5. Sep 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar, men min holdning bliver at MLM ikke er noget for mig.

Og grundende hertil er:

-Det er mig der får dårlig samvittighed hvis en jeg har sat igang bliver skuffet over noget og jeg får "skylden".

Diverse MLM selskaber bliver aldrig anmeldt som pyramidespil, så derfor vil det aldrig helt blive opklaret, da det er en konkret vurdering.

Jeg kan derfor ikke bevise for mine downlines at det ikke er et pyramidespil jeg har signet dem op til.

-Hvis MLM er så godt burde det ikke kræve fin påklædning, og professionelle fremlæggelses-metoder.

-Det bedste MLM-selskab er pudsigt nok altid det jeg bliver tilbudt.

Man bliver kraftigt opfordret til at opføre sig mere voksen på en eller anden falsk måde:

"Brug hverdagen på at komme ud og mød en masse spændende mennesker, lyd travl når du ringer til folk, begynd at tage skjorte på til daglig. 

Jeg synes ikke jeg skal betale et firma for at arbejde for dem, det burde være omvendt. Nogle MLM-firmaer tjener derfor penge på folks dyre nederlag

Nåh jo, ham fra Wenyard takkede jeg nej til idag, og han svarede tilbage at han heller ikke selv ville starte alligevel på hans "Helt nye fantastiske millionær-forretning".

Jeg forsøger ikke at generalisere, der er sikkert masser af ærlige forretningsfolk derude der sælger gode, dyre godkendte produkter, men jeg vil hellere starte noget selv, hvor jeg ikke skal krydse fingre for at det min upline har fortalt nu også passer :)  

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

MathiasKiel:

Tak for alle jeres svar, men min holdning bliver at MLM ikke er noget for mig.

Og grundende hertil er:

-Det er mig der får dårlig samvittighed hvis en jeg har sat igang bliver skuffet over noget og jeg får "skylden".

Diverse MLM selskaber bliver aldrig anmeldt som pyramidespil, så derfor vil det aldrig helt blive opklaret, da det er en konkret vurdering.

Jeg kan derfor ikke bevise for mine downlines at det ikke er et pyramidespil jeg har signet dem op til.

-Hvis MLM er så godt burde det ikke kræve fin påklædning, og professionelle fremlæggelses-metoder.

-Det bedste MLM-selskab er pudsigt nok altid det jeg bliver tilbudt.

Man bliver kraftigt opfordret til at opføre sig mere voksen på en eller anden falsk måde:

"Brug hverdagen på at komme ud og mød en masse spændende mennesker, lyd travl når du ringer til folk, begynd at tage skjorte på til daglig. 

Jeg synes ikke jeg skal betale et firma for at arbejde for dem, det burde være omvendt. Nogle MLM-firmaer tjener derfor penge på folks dyre nederlag

Nåh jo, ham fra Wenyard takkede jeg nej til idag, og han svarede tilbage at han heller ikke selv ville starte alligevel på hans "Helt nye fantastiske millionær-forretning".

Jeg forsøger ikke at generalisere, der er sikkert masser af ærlige forretningsfolk derude der sælger gode, dyre godkendte produkter, men jeg vil hellere starte noget selv, hvor jeg ikke skal krydse fingre for at det min upline har fortalt nu også passer :)  

Mathias, 

Jeg bliver altså lige nødt til at kommentere, at du er kommet frem til en fremtid uden MLM, det respektere jeg ( synes det er synd men jeg har respekt for din beslutning) men der er lige nogle ting jeg bliver nødt til at kommentere på.

1). Ikke alle får success i MLM, men alle kan lære det og derfra, hvis du signer nogen op og han ikke får de resultater som han forventer så er det ALDRIG din skyld. MLM er som fitnesscentret i januar. Der kommer et rent boom af tilmeldinger fra folk der skal i form, men 14 dage efter når de har fundet ud af at de faktisk skal svede for det så stopper de. Det samme med MLM langt største delen af dem der ikke lykkes er også dem der aldrig kommer længere end at pakke deres start kit ud fordi at de simpelthen hellere vil sidde foran fjernsynet. Beklager den hårde tone men det er et faktum, derfor er det også fint som MLM'er at være kræsen med hvem man viser muligheden til. Koncentrer dig on at skaffe kunder tilbyd så kun muligheden til dem der er kvalificeret til at se den.

2). At MLM selskaber aldrig bliver anmeldt er faktisk løgn, f.eks. har Herbalife lige været igennem et par sager. Det sker faktisk jævnligt. Men som udgangspunkt hvis der er noget at komme efter så skal der nok også komme en sag. 

Men du kan faktisk dokumentere om det er MLM eller pyramidespil. Tag forbrugerombudsmandens vejledning ( den er ret simpel) og hold den op imod kompensationsplanen. 

Generelt kan man dog sige at tre ting skal være på plads 1). Du skal teknisk set kunne tjene flere penge end din sponsor 2). Kompensationsplanen skal være drevet af kundesalg mere end af "forhandler" hvervning og 3). Prisen for dit start kit skal modsvare det du får.

3). Hvad angår tøjstil og opførsel. Vær dig selv, det kommer du længst med. Men det skader ikke nogen noget også at gør lidt ud af sig selv. Det gør traditionelle foretningsfolk også, netop for ikke at stå i vejen for budskabet. Men man kan sagten have en casual stil på en pæn måde. 

Faktisk kan jeg huske et interview med en af USAs top earners der blev spurgt hvordan han var istand til at lave så mange penge med hanekam, hans svar var at han ikke begyndte at tjene penge før end han tillod sig selv at få hanekam.. Med andre ord først da han var sig selv 100% var han istand til at kommunikere med folk.

4). Den du taler med vil jo naturligvis altid mene at det selskab han viser dig er det bedste - det ville da være dumt at arbejde med LR hvis du mener at der bedste selskab er Xango ? Eller hva ?

5). Man skal aldrig betale for noget så åndsvagt tidsspilds som at arbejde for nogen. I MLM arbejder du for dig selv i din egen foretning. Din investering består i at købe produkter til eget forbrug, plus evt. nogle få demo varer. Hvis du betaler anseeligt mere end det er det ulovligt ! 

6). Brug hverdagen på at komme ud og møde en masse spændene mennesker, er faktisk et godt solidt forretningsråd. Uanset om vi taler MLM eller traditionel forretning så er en hvilken som helst erhvervs persons største aktiv hans netværk og det har bestemt ikke ændrer sig de sidste par år. 

7). Lyd travl...er et råd der ofte bliver givet i MLM. Grunden er faktisk at mange mennesker har fordomme og det ofte er bedre at sidde stille og roligt og forklare det in person, fremfor over en telefon ( hvilket faktisk er praktisk talt umuligt især overfor en der aldrig har hørt om MLM før) men hvis du følger den model jeg nævnte før, fokuser på at skaffe kunder og vis kun muligheden til dem der er kvalificeret til at se den, behøver du ikke denne taktik.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Holm:
hvis du signer nogen op og han ikke får de resultater som han forventer så er det ALDRIG din skyld

Selvfølgelig er det ikke slik. Hvis en MLM-forhandleren lyver til en potensiell om produktene og inntektsmuligheten er det helt klart at forhandleren ikke er uskyldig når hans rekrutter oppdaget at de mislykkes og har tapt penger.

Michael Holm:
Men som udgangspunkt hvis der er noget at komme efter så skal der nok også komme en sag.

Fullstendig feil. Det finnes flere hundre aktive nettverksselskaper i Skandinavia, mindre enn 10 av dem har noen gang blitt gransket av noen myndighet.

Michael Holm:
1). Du skal teknisk set kunne tjene flere penge end din sponsor

Det kan man stort sett i alle pyramidespill også.

Michael Holm:
2). Kompensationsplanen skal være drevet af kundesalg mere end af "forhandler" hvervning

Dersom det med kundesalg menes salg av produkter til sluttkunder som ikke er interessert i forretningsplanen, så er veldig bra, men dersom det betyr i hovedsak salg av produkter til forhandlere under deg, da er det i praksis et pyramidespill.

Michael Holm:
3). Prisen for dit start kit skal modsvare det du får.

De fleste MLM-produkter er kraftig overprisede og inneholder en kamuflert verveavgift, en rekke MLM-selskaper er funnet å være ulovlige pyramidespill selv om mer enn 90 % av omsetningen tilsynelatende har vært produktsalg.

Altså, et MLM-selskap kan synes å gå klar av alle disse tre kriterier, men altså fortsatt være et ulovlig pyramidespill.

De viktigste spørsmål man må stille er:

1. Genereres mer enn 80 % av omsetningen av reelle sluttkunder?
2. Er det mulig å skape en god inntekt kun ved å selge til sluttkunder uten å rekruttere forhandlere under seg?
3. Er månedsutbetalingen til den gjennomsnittlige forhandler minst det dobbelte av det man selv må kjøpe for å være kvalifisert?

Kan det ikke fremlegges troverdig dokumentasjon på at svaret er ja på disse tre spørsmålene, så bør du finne et annet selskap.

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 02:17
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Selvfølgelig er det ikke slik. Hvis en MLM-forhandleren lyver til en potensiell om produktene og inntektsmuligheten er det helt klart at forhandleren ikke er uskyldig når hans rekrutter oppdaget at de mislykkes og har tapt penger.

det var da den mest tåbelige kommentar jeg længe har set. Når nu Mathias har sagt at han hader når MLM folk lyver så må vi jo gå ud fra at det gør han ikke ! 

4brooker:
 

Fullstendig feil. Det finnes flere hundre aktive nettverksselskaper i Skandinavia, mindre enn 10 av dem har noen gang blitt gransket av noen myndighet..

Jeg taler om de selskaber der officielt med kontor, lager og repræsentation opererer i Skandinavien ( du kan ligesom ikke retsforfølge selskaber som Weynard der udelukkende er fysisk rep. i udlandet og kun er i Danmark takket være internettet, og så er din konstatering jo selvbekræftende hovedparten af de virksomheder der fysisk findes i Skandinavien opfører sig faktisk ret pænt. Ergo ingen sager ! 

4brooker:

Det kan man stort sett i alle pyramidespill også. 

nej for så er det ikke pyramidespil længere :) sagen er nemlig at i et pyramidespil går pengene imod toppen i den rækkefølge folk er signet op uden hensyntagen til hvor aktiviteten foregår. Hvis du kan tjene mere end den der er før dig er det ikke længere et pyramidespil. BEMÆRK DOG at det at du kan tjene mere end din upline i sig selv ikke er nok til at det bliver lovligt MLM alle tre ting skal være på plads - hvis kun denne del er på plads falder det muligvis ind under andre termer i juraen. 

4brooker:

Dersom det med kundesalg menes salg av produkter til sluttkunder som ikke er interessert i forretningsplanen.

Det er lige præcis hvad jeg mener ! Ellers er der jo ikke tale om kundesalg, vel ? 

4brooker:

De fleste MLM-produkter er kraftig overprisede og inneholder en kamuflert verveavgift, en rekke MLM-selskaper er funnet å være ulovlige pyramidespill selv om mer enn 90 % av omsetningen tilsynelatende har vært produktsalg..

en meget udbredt misforståelse. MLM produkter koster som regel mere end andre produkter ( omend en del af dem faktisk når man indregner drøjhed etc faktisk er billigere end traditionel detail) fordi at kvaliteten er væsentligt bedre. 

Hvis jeg skal kunne gå ud til mine venner og anbefale et produkt så skal det ved Gud også være det bedste produkt der findes på markedet, og det afspejler sig som regel også i prisen.

husk på at MLM faktisk er skyld i nogle af de mest banebrydende Breaking produkt invasioner - og det betaler man naturligvis for. Der er også forskel på en rødvin til 19,95 og en rødvin til 89,50. Det gør dog ikke den dyre til overpriset. 

Jeg har som sagt også set eks. på produkter der fordi den sælges i støre kvanti eller holder længere ser dyrere ud men ikke er det.

men nu var det slet ikke det jeg mente. Det jeg mente er at du skal have produkter for stortset alle pengene som dit start kit koster. Det vil sige at hvis du kan godt købe produkter for 1000 kr og betale et forhandler gebyr på 200 kr - men hvis du køber produkter for 500 og betaler et forhandler gebyr på 3000 så er det ikke lovligt.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Holm:
det var da den mest tåbelige kommentar jeg længe har set. Når nu Mathias har sagt at han hader når MLM folk lyver så må vi jo gå ud fra at det gør han ikke ! 

Du ser ikke din egen selvmotsigelse?

Michael Holm:
Jeg taler om de selskaber der officielt med kontor, lager og repræsentation opererer i Skandinavien

Det er helt i orden, men da burde du har skrevet det med en gang.

Michael Holm:
nej for så er det ikke pyramidespil længere :) sagen er nemlig at i et pyramidespil går pengene imod toppen i den rækkefølge folk er signet op uden hensyntagen til hvor aktiviteten foregår.

Nei, det trenger ikke være slik, det var f.eks. ikke slik i Wealth Masters International som er funnet å være et ulovlig pyramidespill. Det var fullt mulig å tjene mer enn sin upline.

Michael Holm:
en meget udbredt misforståelse.

I så fall har mange lands forbrukermyndigheter også misforstått når de påpeker nettopp dette når de advarer mot pyramidespill. De fleste pyramidespill som er blitt stengt de siste 10 år har solgt produkter til en pris mange ganger høyere enn deres reelle verdi. Vel finnes det kvalitetsprodukter som f.eks. fra Vorwerk som omsettes gjennom MLM, men når noen MLM-selskaper selger vann til 250 kr pr. liter er det ikke så veldig vanskelig å skjønne at produktet er overpriset og at det bare er en verveavgift som er kamuflert inn i produktprisen.

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nøje udvalgt og en sikker investering er synonym med penge ud af vinduet.

Han starter med at lyve overfor dig vedr at du er nøje udvalgt, du jo ved. Hvorfor skulle du så stole på ham?

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

Du ser ikke din egen selvmotsigelse?

overhovedet ikke, fakta er at langt de fleste der mislykkedes I MLM gør det fordi at de betragter det som en lotto kupon og tror at de kan blive rige af at ligge på sofaen og se Paradise Hotel, og i sidste ende er enhver person jo selv ansvarlig for sit eget aktiviteter niveau - du kan føre hesten til target men du kan ikke tvinge den til at drikke. 

At Mathias så skal undlade at Lyve for at beholde hans rene uskyld det kan der vel ikke være den store videnskab I at forstå !

4brooker:

Det er helt i orden, men da burde du har skrevet det med en gang. 

Det burde have været selvfølfeligt hvis du havde læst mine øvrige indlæg men du har muligvis ret ! Man skal altid gå ud fra at folk ikke forstår hvad man siger  

4brooker:

Nei, det trenger ikke være slik, det var f.eks. ikke slik i Wealth Masters International som er funnet å være et ulovlig pyramidespill. Det var fullt mulig å tjene mer enn sin upline. 

 

Nu kender jeg ikke WMI indgående, men et hurtigt kig på deres kompensationsplan gør at jeg personligt antager det for endog meget svært at tjene mere end ens upline i det pågældene system. 

Jeg skal imidlertid gøre opmærksom på at WMI er dømt ulovlige I Norge of jeg ikke kender den norska lovgivning I detaljer. I indeværende forum formoder jeg at det kun er relevant at diskutera DANSK lovgivning ! 

Jeg citerer følgende fra forbrugerombudsmandens vejledning om Pyramidespil: 

"Der er altså tale om et arrangement, hvor der sker indskud af penge eller andre økonomiske værdier, som bevæger sig fra bunden af pyramiden mod toppen, mens der ikke – eller kun i mindre omfang – skabes en omsætning fra salg af varer eller tjenesteydelser" - dvs. Hvis hovedparten af pengene følger strukturens opbygning ( og derfor ikke er muligt at tjene mere end upline, fremfor et MLM system hvor hovedparten af pengene følger aktiviteten. 

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs iøvrigt selv vejledningen her: 

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Love-og-regulering/Retningslinjer-og-vejledninger/Markedsfoeringsloven/mlm#12

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Holm:
overhovedet ikke, fakta er at langt de fleste der mislykkedes I MLM gør det fordi at de betragter det som en lotto kupon og tror at de kan blive rige af at ligge på sofaen og se Paradise Hotel

Så du mener fortsatt at det er aldri en MLM-distributør som har løyet til en potensiell ny forhandler om produktene eller inntektsmulighetene?

Michael Holm:
Jeg skal imidlertid gøre opmærksom på at WMI er dømt ulovlige I Norge of jeg ikke kender den norska lovgivning I detaljer. I indeværende forum formoder jeg at det kun er relevant at diskutera DANSK lovgivning !

Det norske lovverk er i likhet med det danske harmonisert etter EUs direktiver og WMI er også et pyramidespill etter det danske lovverket.

Michael Holm:
Hvis hovedparten af pengene følger strukturens opbygning ( og derfor ikke er muligt at tjene mere end upline

Ingen penger beveger seg nedover i strukturen i et MLM-selskap, alt beveger seg oppover selv om man skulle tjene mer enn sin downline. (Det teoretiske unntaket er hvis det i en tvungen matrise plasseres noen under deg som noen over deg har vervet). Eller er det i ditt MLM-selskap slik at du mottar provisjon på salg som din upline gjør?

Fra Haderup
Tilmeldt 10. Feb 13
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:

I så fall har mange lands forbrukermyndigheter også misforstått når de påpeker nettopp dette når de advarer mot pyramidespill. De fleste pyramidespill som er blitt stengt de siste 10 år har solgt produkter til en pris mange ganger høyere enn deres reelle verdi. Vel finnes det kvalitetsprodukter som f.eks. fra Vorwerk som omsettes gjennom MLM, men når noen MLM-selskaper selger vann til 250 kr pr. liter er det ikke så veldig vanskelig å skjønne at produktet er overpriset og at det bare er en verveavgift som er kamuflert inn i produktprisen.

jeg siger ikke at alle MLM produkter er revolutionerende, ej heller at alle MLM produkter er gode men, jeg siger at hvis man er en sseriøs spiller på markedet så er man også nødt til at forstå at man ikke kan gå ud og anbefale et dårligt produkt I sit sociale netværk og det har været en af drivkrafterne bag mange af de produkt revolutioner der er I branchen. Lad mig give dig et par eksempler. 

1). Idag kan du finde Aloe Vera af en anstændig kvalitet I alle helsekost udsalg, hvorfor ? Jo takket være det fodarbejde som firmaer som LR, FLP og Herbalife har lagt i at markedsføre Aloe Vera via mund til mund metoden.

2). Det samme er sket med Acai bæret takket være bla. Mona Vie.

3). Det samme er sket med Goji bæret ! 

MLM egener sig fantastisk til produkter der kræver en forklaring der er længere end et ti sekunders tv spot og er derfor en fantastisk lancerings platform. Alle de tre ovenstående er idag fuldt accepterede kosttilskud som butikkerne sælger for en formue af, men som sandsynligvis aldrig var kommet på hylderne hvis ikke et eller flere MLM firmaer havde valgt at bygge en forretning op på dem. Men den slags ny revolution koster jo også noget. 

Personligt køber jeg min tandpasta hos et MLM firma ( som jeg er kunde hos men ikke for handler) til lige omkring 50 kr. Dyr tandpasta ? Ja måske men når jeg har tømt tuben ville jeg ellers normal that brugt tre tuber Colgate også slipper jeg for at min mund føles tør og yuki som den gør når jeg bruger Colgate, så klart en tube X koster mere end en tube Colgate.

nuvel der er også lorte produkter hos nogle MLM forretninger, men der findes også bagere der laver lager der smager som en tør skede og bagere der laver lager der smager som paradis. Det betyder bare ikke at bagere er dårlige eller overpriced , vel ? 

Men over en generel kan må jeg konstatere at MLM selskaber har en ret god kvalitets politik. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)