Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Barsel lønmodtager + selvstændig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg vil høre om der er nogle der kan give mig svar på hvordan jeg står når jeg skal på barsel..

Jeg er ansat som lønmodtager på timebasis ca. 15 timer ugentligt og ved siden af er jeg selvstændig med meget svingende antal timer. nogle uger er det 15 timer andre 25.

Jeg har læst at for at have ret til barselsdagpenge som selvstændig skal man have mindst 18,5 time ugentligt. 

og som lønmodtager bliver barseldagpengene regnet ud efter, hvor mange timer man arbejder om ugen, og hvor meget man får i timen.

...

Tilsammen arbejder jeg +30 timer ugentligt, så jeg kan ikke helt gennemskue om der er en løsning, som gør at jeg kan få barsel for de samlede antal arbejdstimer jeg har?

Hilsen Olisea

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Hem's regnskabspleje Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

De sidste 15 timer er det samme arbejds sted/person du fakturer eller er de fordelt på flere kunder? 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved, skal a-kassen vurdere, at du har arbejdet det der svarer til et år på fuld tid, over det sidste 3 år. Det svarer til 1924 timer over de 3 år. Du kan jo naturligvis dokumentere nogle af dem med dit job, men derefter (hvis der mangler timer) skal a-kassen vurdere om det du har lavet som selvstændig så også kan tælle som de manglende timer. Det er sådan noget med om de vurderer om du har kunnet leve af det osv.

Der er lidt om det her http://www.ftf-a.dk/a-kasse-regler/dagpenge/ret-til-dagpenge/

 

Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Hem's regnskabspleje Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. Nov 13
Indlæg ialt: 12
Fra  Hem's regnskabspleje Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Barselsdagpenge og dagpenge er to forskellige kasser :) 

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ah hmmm okay, det vidste jeg ikke :-)

 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nyuddannet i sommeren 2013. Så har været studerende siden starten af 2010.. Og har efterfølgende levet af den indkomst jeg har nu..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er nyuddannet 2013 er det nok ikke helt let at overbevise udbetaling danmark - men du har jo et dilemma som jeg ser det, for du kan få barsel ved at din arbejdsgiver indberetter, og han indberetter jo ikke timer nok om jeg husker tråden korrekt, og så er der som selvstændig hvor du kan indberette selv via nemrefusion og her kan det nok være svært at få vist timer nok, hvis du har studeret frem til midt 2013 og så været deltids selvstændig. 

Jeg ville ringe og høre dem hvordan du gør for hverken din arbejdsgivers indberetning - eller din egen som selvstændig vil hver for sig være timer nok som jeg ser det, men de må kunne sige dig om/hvordan du kan kombinere de to

Barsel er ikke samme som dagpenge nej, men det er lidt samme problematik man kan løbe ind i, hvor det er svært at kombinere lønmodtager med selvstændig - hvis de hver for sig ikke giver timer nok til dagpenge - både i barsel og dagpenge er kombinationen vanskelig at bruge desværre

Djøf skriver faktisk ret enkelt om situationen med barsel mere end 5 mdr efter studie - i http://www.djoef.dk/r-aa-dgivning/ans-ae-ttelsesvilk-aa-r/studerende/barsel/barsel-og-su.aspx at

Fødsel senere end en måned efter studieafslutning

Bliver du forælder senere end en måned efter afslutningen af dit studie, så vil du være berettiget til barselsdagpenge, hvis du er berettiget til arbejdsløshedsdagpenge fra din a-kasse.

Måske din a-kasse kan være med til at opklare det?

Udbetaling Danmark BØR dog kunne vejlede om hvordan du redegør for din personlige virksomhed og indtjeningen i den må så ligge til grund for antal timer - sammen med indberetning fra din arbejdsgiver

Hold os orienterede så vi kan blive klogere på situationen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er selvstændig og har en ansat som gik på barsel 5 september 2014 og fødte 6 oktober 2014 - hvorlænge skal jeg som selvstændig lønne denne ? Får pt. refusion fra barsel.dk - hvor længe er man forpligtigede til at aflønne ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)