Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn tjener penge på de videoer han lægger på you-tube ???

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søn som er under 18 år , laver sådan nogle små korte video film som han lægger ind på youtube , nu ruller pengene ind da han har lidt over 160.000 abonnenter som følger ham , jeg har ringet til skat hvor den ene medarbejder siger han skal moms registreres - den anden fra skat siger han bare skal skrive det på sin selvangivelse (jeg kan slet ikke finde hans selvangivelse på skats side )? han får alt fra 10000 til 15ooo kr overført til paypal hver md. , men paypal er i mit navn jeg er så forvirret kan slet ikke finde ud af hvordan han skal gøre fremover og skat skal han betale af de penge han får fra de reklamer der bliver vist før m,an kan se hans små film ,, syntes det er voldsomt at han skal moms reg. da han jo ikke får moms af de reklame penge ,,, min søn er dygtig til det han laver og han vil fortsætte med det håber på lidt vejledning herfra , jeg er bange for at han får gæld til skat før han overhoved er myndig , skal han moms registreres eller kan han bare regne ud hvor mange penge han har tjent og så bruge sit fri kort og så betale skat af beløber der overskrider frikortet der er også noget med de 8 % til arbejdsmarkedbidrag ,, jeg har desværre ikke så meget forstand på det her  håber på lidt vejledning herfra mvh Kit   ps godt nytår til jer der læser dette :)

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 12
Indlæg ialt: 123
Fra  DataWise Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men hvad med et link til hans kanal? :-) 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke hvad reglerne er, men normalt skal du momsregistreres hvis du omsætter for mere end 50000kr/år.

Bedste råd er udform et skriftligt spørgsmål til Skat, bed om et bindende svar (koster 300-400kr) og så er du på sikker grund hvis du følger dette!

MVH Jens

Tilmeldt 28. Jun 13
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Nu vil jeg lade nogen, der ved noget om skat svare på dit spørgsmål, men kan lige sige et par ting, der måske vil hjælpe.

Når man tjener penge fra YouTube er man ansat som partner hos YouTube, så jeg vil derfor ikke tro, at man skal momsregistreres, men han skal selvfølgelig betale skat af de penge han tjener over sit personfradrag.

Du bryder forresten en aftale din søn og YouTube har indgået ved at skrive, hvad han tjener, så det ville jeg nok lige fjerne. Han tjener jo i hvert fald nok til at skulle momsregistreres, hvis han solgte en vare eller ydelse.

Derudover ved jeg ikke om det kunne give nogle problemer, at pengene bliver overført til din PayPal.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Kjær Eriksen:

Nu vil jeg lade nogen, der ved noget om skat svare på dit spørgsmål, men kan lige sige et par ting, der måske vil hjælpe.

Når man tjener penge fra YouTube er man ansat som partner hos YouTube, så jeg vil derfor ikke tro, at man skal momsregistreres, men han skal selvfølgelig betale skat af de penge han tjener over sit personfradrag.

Du bryder forresten en aftale din søn og YouTube har indgået ved at skrive, hvad han tjener, så det ville jeg nok lige fjerne. Han tjener jo i hvert fald nok til at skulle momsregistreres, hvis han solgte en vare eller ydelse.

Derudover ved jeg ikke om det kunne give nogle problemer, at pengene bliver overført til din PayPal.

Indtægt er indtægt, og hvis han ikke får sin indtægt udbetalt som løn, så skal han momsregistreret hvis han tjener mere end 50.000 DKK. Læs evt. her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=208742 og der står også en smule om det her: http://www.opstart-af-virksomhed.dk/hvornar-er-der-tale-om-virksomhed.html . Det væsentlig er om det er hobbyvirksomhed, eller ej, og ikke om der faktisk er moms på den indtægt som man har. En momsregistrering gør også at han kan trække udgifter fra til de ting han skal bruge til at lave video'erne. F.eks. computer, video-kamera og mikrofoner. Det nemmeste vil nok være en enkeltmandsvirksomhed, da han ikke har nogen væsentlig risiko. Der er også mindst administration forbundet med en enkeltmandsvirksomhed.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias G:

Emil Kjær Eriksen:

Nu vil jeg lade nogen, der ved noget om skat svare på dit spørgsmål, men kan lige sige et par ting, der måske vil hjælpe.

Når man tjener penge fra YouTube er man ansat som partner hos YouTube, så jeg vil derfor ikke tro, at man skal momsregistreres, men han skal selvfølgelig betale skat af de penge han tjener over sit personfradrag.

Du bryder forresten en aftale din søn og YouTube har indgået ved at skrive, hvad han tjener, så det ville jeg nok lige fjerne. Han tjener jo i hvert fald nok til at skulle momsregistreres, hvis han solgte en vare eller ydelse.

Derudover ved jeg ikke om det kunne give nogle problemer, at pengene bliver overført til din PayPal.

Indtægt er indtægt, og hvis han ikke får sin indtægt udbetalt som løn, så skal han momsregistreret hvis han tjener mere end 50.000 DKK. Læs evt. her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=208742 og der står også en smule om det her: http://www.opstart-af-virksomhed.dk/hvornar-er-der-tale-om-virksomhed.html . Det væsentlig er om det er hobbyvirksomhed, eller ej, og ikke om der faktisk er moms på den indtægt som man har. En momsregistrering gør også at han kan trække udgifter fra til de ting han skal bruge til at lave video'erne. F.eks. computer, video-kamera og mikrofoner. Det nemmeste vil nok være en enkeltmandsvirksomhed, da han ikke har nogen væsentlig risiko. Der er også mindst administration forbundet med en enkeltmandsvirksomhed.

Da der ikke er nogen umiddelbar underskudsrisiko er der fordele ved at være i selskabsform (hvis han ikke er lønmodtager). Hvis han optjener overskud som han senere vil bruge så risikerer han ikke at en skattemedarbejder bliver glubsk. Eksempelvis i virksomhedsordningen er det fuldstændig op til skat at vurderer om du må lade opsparet overskud henstå. Vi har netop fået et skattesmæk på 150000kr fordi en skattemedarbejder ikke syntes at 3 måneders fuldtidsarbejde, en igangværende publicering af en international managementbog og opstartskonsulentopgave med en a verdens 10 største virksomheder var en seriøs virksomhed, men hobby.

Virksomhedsformerne beskytter dig mod den slags svineri, men omvendt stjæler de din financielle sikkerhed i tilfælde hvor du skal kautionere for eks lån, hvor din personlige risiko øges med 250% grundet skatteregler.

Som under 18 år må man tænke at drengen skal læse, og så kan det være en stor fordel at være i selskabsform så han ikke får en løn der er for stor til SU systemet

 

Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 2. Jan 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

øvøv øv jeg kan ikke slette hvad min søn tjener - men tror ikke det gør så meget da det er helt forkert de beløb jeg har skrevet så på den måde bryder jeg vil ikke en aftale ... pu-ha men tak for tippet 

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kitskov:

øvøv øv jeg kan ikke slette hvad min søn tjener - men tror ikke det gør så meget da det er helt forkert de beløb jeg har skrevet så på den måde bryder jeg vil ikke en aftale ... pu-ha men tak for tippet 

Lad være med at bekymre dig om det... og til en anden gang, så har youtube navnet absolut ingen relevans for din forespørgsel. Det er bare så de kan undersøge hvordan din søn tjener sine penge, og måske lade sig inspirere.

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)