Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed. Kan jeg trække PC fra? - svar haster :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har tænkt mig at lave en hobbyvirksomhed.

Jeg har i sommers lavet en statistikopgave, som jeg har faktureret 8.000 kr. for - og fået betaling for i oktober i år.

Nu overvejer jeg at købe en PC til fremtidige opgaver - og jeg ønsker naturligvis at købe den i dag eller i morgen, så jeg kan trække de ca. 5-6.000 kr. fra i år.

Kan det lade sig gøre? Eller skulle jeg have købt PC'en til det formål, som opgaven i år krævede?

Skal jeg modtage pc'en i dag? Skal jeg betale for den i dag? Eller er det nok bare at bestille den?

Håber en klog person kan svare i dag :-)

Venlig hilsen Jonas

Fra Herning
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Fra  Jesper Mikkelsen Fotografering Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Udgifter i en hobbyvirksomhed kan du ikke trække fra i skat.

Desuden skal du have virksomheden før du kan trække noget fra i den.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke du kan tage det som fradrag (helt eller delvist) i din hobbyvirksomhed.
Der kan sagtens fradrages omkostninger i en hobbyvirksomhed, men omkostningen skal have direkte relation til indkomsterhvervelsen, og det kan du ikke godtgøre, når du længe inden købet har fået indtægten.

Noget andet er, at  du skal vurdere hvor meget PC'en bruges privat og i dette tilfælde tror jeg også du vil få svært ved at godtgøre ret mange procent til erhvervsmæssig brug.

Så summasummarum, vil det blive et nej herfra Smile

Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Mange tak for svar.

Jeg må vente med at købe noget til jeg får brug for det i hobbyvirksomheden.

Jonas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan noget som betaling for en statistik opgave går ikke ind som hobby. Det er jo for at tjene penge så det er ikke en hobby bare fordi du ikke tjener så meget. Begrebet hobby virksomhed er ikke lig arbejde man bare lige laver lidt af her og der - se evt:

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html

Hvis du har faktureret som CPR så skal den der har betalt det ha indberettet det til skat som bidragspligtig b indkomst, ellers kan han få klare problemer og har du faktureret som virksomhed CVR evt uden momsregistrering, så har du selv pligten. Har du faktureret uden moms vil du i øvrigt heller ikke kunne fra fradrag for nogen som helst købsmoms for noget som helst købt inden en momsregistrering,men det er en anden sag

v John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)