Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan markedsfører man en sexshop på facebook?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Vi er stødt på et lille problem omkring facebooks marketingsregler.
Det ser umiddelbart ud til at de er meget stramme omkring voksen indhold som man vel må gå ud fra en sexshop indeholder.

Vi er derfor meget interesseret i at vide om nogen af jer ved hvad man rent faktisk må markedsføre som sexshop. Kostumer, cremer, kondomer eller andet som ikke indgår i facebooks regler.

Det er noget med at vi skal lave en 3 parts applikation for at lave en konkurrence, men spørgsmålet er om vores indhold overhovedet må smides op på facebook på nogen som helst måde, eller om vi skal linke til en konkurrence side på vores egen hjemmeside.

Jeg håber meget i kan hjælpe os.
På forhånd mange tak. Smile


Daniel Jørgensen 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DanielJJ:
Det er noget med at vi skal lave en 3 parts applikation for at lave en konkurrence, men spørgsmålet er om vores indhold overhovedet må smides op på facebook på nogen som helst måde, eller om vi skal linke til en konkurrence side på vores egen hjemmeside.

Angående konkurrencer, så er der åbnet op for muligheden for at lave konkurrencer på ens Facebook side. Så folk kan like eller kommentere for at deltage. Deling må stadig ikke være et krav, så vidt jeg husker.

Jeg er stødt på "arbejdsvenlige" sexshop før. Arbejdsvenlige i den forstand, at man kun så produkterne, og ingen nøgne kvinder, bare bryster eller andet som kan støde folk. Hvis jeres side er sådan, kan jeg ikke se problemer i at reklamere for jeres produkter, endvidere holde konkurrencer.

Hvis det derimod ikke er tilfældet, vil jeg tro I kan slippe afsted med det, så længe at det der kommer op på Facebook, ikke krænker. Men jeg vil lige lede lidt videre på det punkt.

Tilføjelse: Okay, fandt deres reklame guidelines, og følgende:

IV.    Annonceindhold
Annoncører skal sikre, at deres annoncer overholder alle gældende love, regulativer og retningslinjer. Alle påstande i annoncer skal være begrundede. Annoncer må ikke fornærme brugere. Annoncer og enhver form for kampagnetilbud i annoncer må ikke være falske, bedrageriske eller vildledende og må ikke indeholde spam. Annoncer må ikke indeholde eller promovere ulovlige produkter eller tjenester. Annoncer må ikke krænke tredjeparters rettigheder. Der gælder følgende retningslinjer for specifikt indhold:
A.    Voksenprodukter
Annoncer må ikke promovere salget eller brugen af produkter eller tjenester til voksne, herunder, men ikke begrænset til, legetøj, videoer, udgivelser, live shows eller seksuelt fremmende produkter. Annoncer for familieplanlægning og svangerskabsforebyggende midler er tilladte under forudsætning af, at de følger kravene om passende målretning.
Som jeg forstår dette, er det ganske enkelt ikke tilladt at promovere sexlegetøj eller lingeri, glidecreme eller andet som er lavet som voksenprodukter.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det fine svar!

Puha. Dvs. at det rent faktisk ikke er tilladt for os at lave annoncer på facebook?
Der er vel forskel på annoncer og opslag på vores egen siden vil jeg gå ud fra.

Hvis vi laver laver en konkurrence på vores  egen side og linker dertil, har facebook vel ikke noget at skulle have sagt ang. indhold i konkurrencen osv?

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

DanielJJ:

Der er vel forskel på annoncer og opslag på vores egen siden vil jeg gå ud fra.

Hvis vi laver laver en konkurrence på vores  egen side og linker dertil, har facebook vel ikke noget at skulle have sagt ang. indhold i konkurrencen osv?

Det er jeg desværre bange for de har.

III.    Sidefunktioner
A.    Annoncering på sider
Annoncer og kommercielt indhold (herunder indhold i sideopslag) er underlagt vores retningslinjer for annoncering.
Da det ifølge ad guidelines ikke er tilladt at bruge erotisk indhold, og annoncering på sider er underlagt disse, virker den til at være udelukket.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel,

Det er aldrig set før hvorfor jeg med garanti kan love dig at det ikke er tilladt. 

Derudover syntes jeg også det er helt forkert når der befinder sig mange børn på facebook trods deres aldersgrænse. Sex legetøj skal folk nok finde via google hvis du laver en god gang seo og evt. får nogle artikler i ekstrabladets sex sider osv.

Udarbejd nogle informative sider omkring køb af sex og legetøj og det skaber god trafik. Sex det sælger ;)

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Aldrig set før? :)
Sinful.dk er ellers ret hardcore brugere af alle former for reklamer og konkurrencer på deres væg. De har omkring 2.700 følgere.

Måske de bare har været heldige at folk ikke har anmeldt dem?

Kostumer som dem narremissen sælger, ville jeg også mene var voksent indhold, men det er måske fordi det ikke er "frækt nok", at de har fået lov til at fortsætte. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

DanielJJ:
Måske de bare har været heldige at folk ikke har anmeldt dem?


Kostumer som dem narremissen sælger, ville jeg også mene var voksent indhold, men det er måske fordi det ikke er "frækt nok", at de har fået lov til at fortsætte. 

Godt spørgsmål. I begge tilfælde tror jeg det vil være mest givende at tage kontakt til dem, og spørge hvordan de slipper udenom Facebooks regler på det punkt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man får noget ud af facebook ved at have aktive brugere. I og med at både mor, far, datter og søn er på Facebook ville jeg personligt ALDRIG kommentere på sex legetøj osv. Det er jo ret privat og intimt og "normale" mennesker flager ikke med det.

Men det skal være helt op til dig. Vi ved selv hvor meget tid det kræver at fastholde publikum og det er endda med salg af tøj og sko. Konkurrencen er nok ikke mindre på sex legetøj.

God fornøjelse :)

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 20. Oct 13
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du er muligvis ret rune :)

Jeg tænker bare at vi er nødt til at lave den markedsføring vi kan. Der går flere måneder før vores SEO har bragt os i toppen på google, og vi ved ikke engang om den SEO vi har lavet er noget der er godt nok :P 

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel

Det kan godt lade sig gøre, men kræver at du ændrer fokus på Facebooksiden fra produktet "sexlegetøj" til formålet "et bedre sexliv". Hvis du på din Facebookside agerer som Ekstra Bladets "Sex og Samfund" vil folk tage bedre imod det - og ligeså vil Facebook. Se f.eks. hvordan Magasinet M formår at poste billeder af halvnøgne kvinder, alkohol og våben (indimellem samlet). 

Laver du en Facebookside ved navn "Vejen til et bedre sexliv" (eller måske noget mere anonymt) og påtager dig en rådgivende frem for promoverende rolle, vil siden i højere grad blive klassificeret som værende et interesse-fællesskab frem for en produkt-orienteret side. Se også hvordan Lucy her formår at give sine fans mere "erotic power": Erogy.

Så kan man markedsføre en sexshop på Facebook? Ja, sagtens. Men det kræver at man ser sin forretning med et socialt perspektiv, forstår hvordan man i virkeligheden skaber værdi for sine kunder, og benytter Facebooksiden til at skabe denne værdi. 

Kan man så ikke fortælle om sine produkter? Jo, men det bør gøres indirekte. Hvis du f.eks. linker til en artikel fra Sex og Samfund, hvor et af de produkter, du tilbyder, omtales - så er der ikke noget i vejen for, at du nederst i teksten nævner, at man kan læse "mere om Testvinderen her: LINK TIL SHOP". Derudover kunne man fortælle, hvem der står bag Facebooksiden, ved at lave et faneblad med et link til shoppen eller placere jeres logo i coverbilledet sammen med teksten "En service fra .." 

Husk på hvad du i virkeligheden hjælper folk med => at forbedre deres sexliv.   

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)