Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det mig den er galt med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har oplevet det, som jeg selv vil kalde noget MEGET mærkeligt her de sidste par dage.

Da jeg ikke ønsker at hænge firmaet ud specielt ikke fordi det er en her fra Amino, vil jeg blot lige dele mine oplevelser, erfaringer og høre, hvad i synes om det.

Jeg vil prøve at beskrive det objektivt og derfor vil jeg beskrive det som det er sket. Altså også som i "han sagde" og "jeg sagde" dog uden direkte brug af citater. Jeg vil dog enkelte gange lige komme med min kommentar for at i kan forstå, hvordan jeg ser på sagen. Da det ikke er nogen hemmelighed jeg føler jeg er blevet uretfærdigt behandlet har jeg måske lidt negative briller på sagen. Derfor vil jeg høre, hvad du tænker.

For nogle dage siden, var der en herinde, der søgte hjælp til test af apps. Jeg tænkte det kunne være interessant specielt også fordi jeg selv er ved at udvikle app i et andet projekt. Jeg skrev derfor til personen for at høre mere. Vi skrev lige kort frem og tilbage, og så skulle jeg ellers i gang med at teste. Det var sådan set fint for mig at komme hurtigt i gang jeg var ikke lige hjemme den aften aftalen kom i hus, så jeg kunne først hente appen dagen efter.

De havde valgt at benytte en løsning, hvor de sendte en mail til mig med en fil, som jeg så kunne installere på min iPhone via iTunes. Dette var der dog nogle problemer med, jeg ved endnu ikke hvad problemet skyldtes, og det vidste personen heller ikke jeg. Jeg valgte selv at forsøge at løse problemet ved at spørge en af mine venner til råds. Han fandt en løsning, hvor jeg blot skulle klikke på et link for at få appen. Samtidig nævnte min ven, at dette var en nemmere og mere professionel måde at håndtere test af apps på, og at han godt ville lærere dem jeg var ansat ved, hvordan man gjorde det.

Jeg skrev derfor tilbage, at min ven havde løst problemet, og informerede om den nye måde at håndtere distribution af apps på. Her mente han at min ven var en nørd, som ikke kendte til brugervenlighed på trods af, at denne løsning, i hvert fald i mine øjne, er noget mere brugervenlig, da man blot skal klikke på et link i stedet for at skulle forbinde tlf. til iTunes. Han mente dog at folk var utrygge ved links. Dette skrev vi en del frem og tilbage om. Jeg kunne selvf. have været ligeglad, men jeg vil gerne hjælpe personer og i mine øjne ville dette bestemt være en hjælp. Min ven ville jo endda lærere ham hvordan man gjorde helt gratis, men det ville han ikke høre tale om, da de var professionelle og havde styr på tingene. De havde altid gjort sådan og vidste, hvordan man gjorde det mest brugervenligt. Til sidst tænkte jeg dog at det måtte de jo også selv bestemme.

Uden jeg havde fået nogen beskrivelse af appen gik jeg derfor i gang med at teste appen samt en hjemmeside der hørte til. Jeg begyndte at undersøge appen, og jeg kunne ikke rigtigt forstå, at den ikke kunne noget. Der var fire "menupunkter" som jeg kunne vælge mellem. To af dem var tomme med en søgebar i toppen. Denne søgefunktion virkede dog ikke. På den tredje var der et kort. Her blev min position vist. Derudover var der en søgefunktion i toppen. Denne virkede dog heller ikke. Til sidst var der login og oprettelsesmuligheder. Denne del nåde jeg aldrig helt at få testet ordenligt. Der var Facebooklogin som virkede, men det gjorde ingen forskel, når man loggede ind. Jeg prøvede at oprette en bruger og logge ind på den, men der kom mit facebooklogin blot frem igen. Jeg måtte altså til at begynde at beskrive appen med det, som i mine øjne er HELT fra bunden, for den kunne jo intet. Dette gjorde jeg derfor i går, hvor jeg skrev, hvordan de første funktioner til appen skulle være. Dette færdiggjorde jeg kl. ca 00:05 i nat (25.12) efter 2 timers arbejde. Der var MEGET stram deadline da programmøren skulle have noget at arbejde med, og de vidst i forvejen var bagud. Jeg regnede derfor med at få en opdateret app her til morgen (26.12). Jeg havde egentligt aftale at jeg først kunne arbejde igen her til aften tidligst kl.23 fordi jeg ikke var hjemme før. Jeg fik dog tid i morges og gik derfor i gang der. Jeg spurgte personen ind til, om jeg kunne få den senestopdaterede app, men jeg fik ikke noget svar. Jeg gik derfor i gang med rettelser til websitet.

Denne havde jeg rettet noget på den 25 og jeg fortsatte derfra. Her var mine rettelser udført kunne jeg se. Jeg lavede ca. 20 screenshoots med beskrivelse af, hvad der skulle rettes. Disse sendte jeg til personen. Vi havde aftalt jeg skulle give status kl. 21 på, hvornår jeg kunne begynde arbejdet den 26. kl. 20:53 skriver jeg derfor, at jeg stadig ikke er hjemme og der nok mindst går to timer. Jeg spørger, om det kan vente til i morgen, da jeg har hele dagen fri der. Jeg får svar tilbage at det kan det ikke. (fair nok tænker jeg) Jeg skriver at jeg jo ikke helt kan sige, hvornår jeg kommer hjem. Jeg spørger samtidig om han så rettelserne som jeg havde sendt om morgenen fordi jeg ikke havde fået noget respons på det og spørger igen efter de nye opdateringer.

Jeg får at vide at det har han, men han skriver at der skal være forklaring, hvilket jeg havde lavet. Jeg havde dog sendt nogle dagen før, hvor der ikke var forklaring på fordi han efterspurgte det. Jeg tror altså at han ikke havde set mine rettelser fra samme morgen. Jeg får også at vide at jeg skal fortsætte med at teste den samme app og at vi derefter tester den opdaterede version. 

Jeg siger at da der ikke er nogle funktioner på appen kan jeg jo ikke rigtigt teste mere. Hvorefter han nævner at jeg tidligere havde nævnt at der var meget ved appen som skulle rettes. (hvilket der i mine øjne er, når der ikke er nogen funktioner)

Han skriver jeg bare skal beskrive hvad der ikke virker. (Jeg har stadig ikke fået en gennemgang af, hvad appen egentligt skal kunne, så i mine øjne er det lidt svært at lave en gennemgående beskrivelse af appen, som han egentligt beder mig om, da jeg skriver intet virker)

Jeg skriver at jeg jo ikke rigtigt kan rette det når der ikke er nogen funktioner, hvorefter han mener det hele kan være lige meget, og at jeg blot skal sende faktura for de to timer jeg har brugt. Han har dog stadig ikke taget højde for de timer jeg har brugt om morgnen, da han stadig ikke havde set på det arbejde.

Han siger at "samarbejdet" ophører fordi det tager for meget tid. Han siger at han finder en ny i morgen (27.12) og tester selv i aften (26.12).

Jeg tænker lidt om det er mig der er helt dum, eller om jeg fuldstændig har misforstået noget?

Jeg var blevet bedt om at se på rettelser som stavefejl, brugervenlighed med mere da det var folk fra Asien som programmerede. Den opgave jeg i mine øjne fik var, at jeg skulle lave en beskrivelse af appens funktioner og forklare hele grundprincippet i appen. Jeg kender dog ikke så meget til arbejdet med apps, så er det mig der har misforstået det?

Jeg er spændt på at høre, hvad i siger.

Venlig hilsen

Jeppe Petersen

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen kommentarer? ;)

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe - BackupBox:
Ingen kommentarer? ;)

 

Pæn lang og snørklet forklaring du kommer med, og hvad som rent faktisk er aftalt er vanskelig at forholde sig til :)

Så den generelle kommentar er jo at når man laver aftaler, bør man have det skriftligt, og tilpas med detaljer.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

tl;dr

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)