Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En behagelig kunde

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra cebu
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Saa blev det min tur!

Efter i over 4 aar at have undgaaet at skulle have folk igennem inkasso systemet ser det ud til at jeg nu er noedt til at gaa den vej.

delamar International er IKKE et dansk selskab, men fillipinsk. Selv om vi taler dansk, arbejder som call center med primaert danske kunder saa ved jeg ikke om det giver nogen forskel i forbindelse med inkasso.

Jeg priste mig lykkelig at jeg havde gode faste kunder, som betalte deres regninger nogen lunde til tiden og uden at jeg behoevede at spekulere paa rykker procedurer. Saa kom skaden: den 12 december sender jeg en faktura til kunden - som saedvanligt med netto kontant hvilket i hans tilfaelde normalt betyder at han betaler inden for max 10 dage - han har aldrig vaeret hurtig, men har dog betalt de tidligere godt 20 fakturaer der er sendt til ham. Da der ikke er sket noget den 20. ringer jeg og oensker ham god jul. Og faar her svaret at jeg vel ringer for at rykke for penge? For han har taenkt sig at betale naar det passer ham, og vil ioevrigt gerne fremover have loebende maaned + 8 dage. Det hverken kan eller vil jeg give til en kunde. Han er den eneste af mine kunder, der efter saa mange fakturaer stadigt har netto kontant - men naar netto hos ham nogle gasnge gaar til 2 uger, skal jeg vist ikke give laengere snor?

Ok, han lover at se om han ikke kan faa betalt inden jul - det er ikke sket. Jeg har sendt ham en rykker den 23. mest som svar paa hans udspil, Der er ikke sket noget endnu, men hans saelgere som jeg booker moeder til, har slettet min adgang til deres kalendere, saa kan man jo godt begynde at laese mellem linierne.

Jeg har 2 spoergsmaal: 

1 Hvordan er reglerne omkring rykkerskrivelser - er det bankdage eller kalender dage man skal regne med