Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg - hvem har ansvaret for at alt er OK?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg importerer elektronik fra Kina og sælger det til privatpersoner, så hænger jeg på den hvis det ikke lever op til diverse regler. Men hvordan ser det ud hvis jeg kun sælger ting som jeg har købt af en dansk importør?

Og hvordan ser det ud hvis jeg sælger et produkt der delvist består at noget jeg selv har lavet, og af noget som er købt af en dansk importør?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har altid selv ansvaret overfor privatpersonen. Spørgsmålet er så i hvilket omfang du har regres og kan køre ansvaret over på en leverandør

Det kan du i princip jo kun gøre hvis du kan påvise, at du leverandøren har snydt dig, uanset han er fra Kina eller Frederiksberg. Det er oplagt langt lettere at retsforfølge en dansk importør end en Kinesisk eksportør men du som sælger som virksomhed/selskab, er ansvarlig i forhold til din provat persons kunde, helt uanset hvor du har købt tingene

Det er også langt nemmere at få kontrolerbare oplysinger om elektricitetsgodkendelser osv fra en dansk importør i en del fald, men det må du checke konkret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg siger mange tak for det præcise svar! Smile

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)