Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af fødevare fra USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder lidt og overvejer at importere en speciel amerikansk fødevare. Jeg har absolut ingen erfaring med import eller efterfølgende salg af varen. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der skulle være nogen herinde som ved hvor man kan finde info om import af fødevarer fra et ikke eu-land.

Desuden kunne jeg også godt tænke mig, at læse en generel guide om import til Danmark hvis der findes noget i stil med "import for dummies" eller noget.

Skal man gå til producenten og høre om de kan sælge en varen til den billigste pris eller hvor er det bedste sted af starte?

Til sidst. Lad os sige, at jeg vil prøve at lade en kæde som kvickly prøve denne varer. Går man ned i den lokale kvickly og spørger om de ikke har lyst til at købe et lille parti eller kontakter man coop koncernen og prøver at sælge sit produkt der?

 

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CortDA!

Har du nogensinde fundet svar på dine spørgsmål?? Jeg synes det er yderst interessant!

Sidder med de samme problematikker - her drejer det sig blot om olier fra Tyrkiet...

Kunne være fedt hvis du - eller en anden - har fundet svar og vil dele dem med resten af os...:)

Mvh

Christian

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Spørgsmålet om import af fødevare har været besvaret et utal af gange her på siden.  Jeg undre mig over at Du /I ikke en gang har gjort Jer den ulejlighed at google ordne "fødevare + import " så vil du have fundet svaret øjblikkeligt.

Det er fødevarestyrelsen du skal kontakte hvis der er tale om olie til fødevarebrug.

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/forside.htm 

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn.

Kan godt forstå din irritation.

Jeg har skam en igangværende dialog med fødevarestyrelsen. Det var mere han sidste del af indlægget jeg var interesseret i svar på. Jeg skulle selvfølgelig ha' været mere præcis...så nu copy/paster jeg:

"Desuden kunne jeg også godt tænke mig, at læse en generel guide om import til Danmark hvis der findes noget i stil med "import for dummies" eller noget.

Skal man gå til producenten og høre om de kan sælge en varen til den billigste pris eller hvor er det bedste sted af starte?

Til sidst. Lad os sige, at jeg vil prøve at lade en kæde som kvickly prøve denne varer. Går man ned i den lokale kvickly og spørger om de ikke har lyst til at købe et lille parti eller kontakter man coop koncernen og prøver at sælge sit produkt der?"

Mvh

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)