Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rette lønseddel i Danløn (AM-bidrag)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

I forbindelse med årsafslutningen er det opdaget at vi har lavet en fejl på oktoberlønsedlen for en ny medarbejder...

Den pågældende er timelønnet og har fået sin løn udbetalt som bidragsfri A-indkomst og har derfor ikke betalt AM-bidrag af lønnen.

Kan se i noterne at det skyldes medarbejderen ved en fejl var blevet oprettet med indkomsttype 04 og derfor ikke skulle betale AM-bidrag.
Fejlen blev efterfølgende ændret; men hans lønseddel blev ikke rettet...


Jeg har prøvet at kigge under rettelser; men kan ikke gennemskue hvordan det skal gøres... Nogen gode forslag?

Helt konkret har medarbejderen fået 60 timer af xx kr. under indkomsttype 04 - dette skulle ha været indkomsttype 00...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at høre Danløns hjælp - de er normalt hurtige når der er åbent, men jeg tror ikke du kan lave det om sådan lige let. Jeg TROR faktisk du er tvunget til at lave en hel løn tilbageførsel - og det tror jeg lettest du gør ved at logge på e-indkomst hvor der er et punkt der hedder tilbagefør/vis løn

Her kan du taste Oktober ind og så kan du se de lønninger du har kørt (også dem fra danløn) - sætte plet i tilbagefør - og vups - den løn er ført tilbage

Det forudsætter bare, at medarbejderen spiller med og selv betaler dig sin udbetalte løn tilbage - få når du så kører en nu løn i danløn med AM bidrag og det hele som B-indkomst  så overføres jo hele beløbet til ham en gang til.

Altså - tilbagebetaling fra medarbejderen

Tilbage før i E-indkomst og ny løn i danløn

OM du alternativt kan køre et honorar i danløn som minus beløbet som am bidragsfrit og så køre en samme dag med samme beløb nu som am bidragspligtigt - så er det jo langt nemmere så prøv at høre danløn om det understregede. Lad os gerne vide hvordan du løser det, så vi ved det til næste gang

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)