Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grrr. Der bliver 8 ugers leveringstid på IVS.

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
For at være lidt fræk - så skal man ikke surfe meget på Amino for at blive nervøs for næste årsregnskabsafslutninger  af IVS.....
det er nu ikke ret frækt Big Smile Jeg tror rigtigt mange af de som idag spørger om helt basale regnskabsting og har det svært med helt almindelig enkeltmandsvirksomhed - for et overraskelse når de oplever at skulle lave fuld årsrapport med beretninger, evt beskrive kapitalberedskab, elektronisk indberette - og for en del tilmed med et holding IVS at sambeskatte med. Det er der MANGE herinde der ikke klarer helt enkelt

Der vil sikkert også blive mange spørgmål om hvordan får jeg løn og kan jeg så ikke bare indberette når året er gået og jeg ved hvor meget jeg kan få - risiko for IVS lånn/aktionærlån folk ikke aner de tager - og masser af den slags problemer

Alt det vil i høj grad betyde, at vurderingsmanden skal være på mærkerne ved vurdering af opsparringsreserven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
det er nu ikke ret frækt Big Smile

 

Nu så jeg at det ene nystiftede IVS er stiftet med en kapital på 10 kr og revisionspligt?  Det kan meget vel tænkes at det pågældende firma på forhånd ved at dern ruller en masse omsætning ind - men smide 10 kr. i puljen og så et større revisionsfirma som revisorer......Indifferent

 

Jeg har en forventning om at der oprette omkring 120+ IVS inden 1. april. I skrivende stund er oprettet 4 IVS - og lidt over 400 ApS i år (der er nogle som har fået fyldt skufferne om).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:
Nu så jeg at det ene nystiftede IVS er stiftet med en kapital på 10 kr og revisionspligt?  Det kan meget vel tænkes at det pågældende firma på forhånd ved at dern ruller en masse omsætning ind - men smide 10 kr. i puljen og så et større revisionsfirma som revisorer..
det er nok stiftet af en revisor med et sæt gamle standard vedtægter som havde den revisorpligt som del Big Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jo være det indgår i en koncern....

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er nu gået en måned siden man kunne oprette IVS, er der nogle erfaringer med oprettelse og ventetid?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

8 uger siger Erhvervsstyrelsen......

 

Men den 24. januar fortalte Erhvervsstyrelsen at der var stiftet 69 IVS'ere og i alt 508 havde anmeldt sig til registrering.

Hvis samme tempo holdes så vil det tage ca. 150 dage før den pukkel er registreret.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,

Jeg mener ligesom dig at det er fantastisk at man efter 7 måneders ventetid skal udfylde den store virksomhedsanmeldelse i et web-skema og derefter vente 8 uger. Et IVS ligger jo kropsnært ved et ApS så det burde være muligt at tilføje en ny virksomhedsform i databasen, så et web-skema er for ringe.

Jeg skrev til ministeren i maj 2013 om den ventetid der ville være mellem lovforslaget og at vi kunne stifte IVS. Svaret var at "...det ville tage tid at udarbejde udvikle..." og derfor er det også et helt igennem fantastisk ringe resultat de har fået ud af 7 måneders udvikling. Måske går de efter Amanda-prisen.

Medio januar skrev jeg igen til ministeren som ikke var Anette Wilhelmsen, men Henrik Sass Larsen:

"Det er skuffende :

1) at der skulle gå 8 måneder fra godkendelse af loven til der kunne stiftes et selskab og

2) at stiftelsen følger en manuel procedure og tager 8 uger, modsvarende digital stiftelse som tager 1 uge,

Hvis man havde fulgt de digitale strategier som skiftende flertal har vedtaget vil det være muligt at yder bedre service i form af hurtigere sagsbehandling, færre fejl og fejlkilder og samtidig have sparet mandetimer."

.. og det har jeg lige fået svar på og Henrik Sass Larsen skriver: "...at det først vil være muligt at stifte iværksætterselskaber digitalt med udgangen af 2014."

Ja, de gør det sandelig ikke lettere hverken for dem selv eller os.

Kan det nytte at skrive på #dkpol ?

mvh Jakob Levinsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob L.

Jeg har så haft fat I Erhvervsstyrelsen for at få indsigt i det beslutningsgrundlag der lå for at udskyde den digitale løsning. Det er så blevet afslået.  Den eneste oplysning var en henvisning til at der findes et dokument, som så ikke er omfattet af aktindsigt.....

/Henrik

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

jakob.levinsen:

det har jeg lige fået svar på og Henrik Sass Larsen skriver: "...at det først vil være muligt at stifte iværksætterselskaber digitalt med udgangen af 2014."

Det som jeg igen og igen undrer mig ove, er hvordan det overhovedet kan lade sig gøre at være så lang tid om så lidt?
Helt ærligt, det er ingen sag at udvide et system på den måde. Kombineret med at der er tale om datamængder i mikrofomat (der er vel max 600.000 virksomheder i Danmark?) så må man ryste på hovedet og sørge for at lade være  med at spørge til hvad de betaler for ændringen i systemet.
For hvis jeg hører det tal, er jeg ret sikker på at jeg besvimer. 

Når man så samtidig skal høre på, at hvis ikke der sker en netto-vækst hvert år i den offentlige sektor, forsvinder vores velfærd som dug for solen, og folk vil ligge lidende i gaderne, ja så .... nå men det er en helt anden historie...Stick out tongue 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Først den positive side. Jeg mener der er stiftet ca 1800 nye ApS siden 1/1 mod ca 106 IVS stiftet

Der er anmeldt lidt over 500 IVS så også det tal kunne tyde på, at ganske mange fornuftigt nok vælger at hoppe ud i ApS fra starten i alle fald

og så det NEGATIVE for jer er da helt enig i, at det ikke skal være teknik som bestemmer om folk vælger den ene eller anden lovlige selskabsform

Jeg synes, og jeg plejer ellers ikke at insinuere, at det kunne se ud som noget ret bevidst - at man vil ha mere snor i den nye 1 kr selskabsform end man har elektronisk og at man mener en manuel gennemgang giver den ekstra kontrol i forhold til et system, som måske ikke kontrollere ret meget automatisk ved ApS stiftelser når det kommer til stykket.,

Lidt lige som at man let kunne kontrollere om egenkapitalen år ud år ind var negativ i selskaber, og kræve revisor dokumentation for sandsynligheden for at den blev genetableret - eller kunne fange ulovlige aktionær lån automatisk, men systemerne fanger jo intet - det gør kun manuel kontrol som næsten er så sjældent som at vinde i lotto med modsat fortegn Big Smile

Man har nok ikke et registrerings system for ApS som kontrollerer noget som helst, og det har man ikke turde spejle over på IVS MÅSKE

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)