Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grrr. Der bliver 8 ugers leveringstid på IVS.

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Henrik Koudahl:
Jeg synes ærlig talt at din kritik af John er malplaceret - eller også ved du måske ikke bedre. Det er en ærlig sag - men gør til gengæld din kritik urimelig.

Jeg har også læst loven og har snakket med min Revisor, og udfra hvad han sagde så skal regnskabet gennemgås af en Godkendt revisor som General forsamlingen finder rette til dette.

ydremere fik jeg beskeden, et hvert regnskab der indsendes til Erhvervs styrelsen skal overholde regnskabs loven, her har har ES og SKAT strammet meget op efter der har været sket mange konkurser på falsk grundlag.

Så jeg kan slet ikke se hverken john eller Henriks påstande om at det vil koste imellem 10.000-30.000kr.

men det kan godt være det koster den pris hos jer. men ikke her ude på landet.

God Jul 

og efter dette indlæg tror jeg at jeg holder mig væk.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hansen:
Så jeg kan slet ikke se hverken john eller Henriks påstande om at det vil koste imellem 10.000-30.000kr
30 har jeg ikke læst men op mod 10.000 kr absolut ikke en urimelig forventning for hvad der ganske meget svarer til en apportindskuds stiftelse

Du beskriver måske tilmed en situation hvor selskabet IVS revideres årligt, og så er det givet billigere, for så kender revisor forholdene.

Der vil også være regnskaber som er superenkle og billigere at vurdere, men også mange med lager af USB stiks eller tøj, som skal vurderes og optælles som kontrol, debitorer og tilgodehavender som der skal vurderes risiko på, alt sammen faktorer som trække mod de 10.000

Der hvor det kommer op mod de 10.000 eller måske lidt over, er hvor det måske har kørt et par år og uden revisor. Revisor skal påtage sig ansvar hvis kreditorer han hævde, at det er stiftet på for lavt kapitalgrundlag, og bliver dermed personlig/selskabsretslig ansvarlig, og af den grund er det nu en gang ganske dyrt. Det svarer lidt til aportstiftelse af ApS - stiftelse med aktiver - og en hver seriøs revisor tager det ansvar/den risiko helt alvorligt.

Det siger sig selv at selskabet skal overholde regnskabsloven, det skal selv små personlige virksomheder, men ES og SKAT er milevidt fra at gennemføre kontroller, der på nogen måde garanterer korrekte regnskaber, og det indsendte regnskab for selskaber, vil ikke på nogen måde være nok til en vurderingsmand. Tallene Henrik gav for ex for ulovlige aktionærlån siger vel alt, men også antallet selskaber med konstant negativ egenkapital og manglende ledelseserklæringer er skyhøjt.

Jeg tror også godt jeg vil påstå, at vi er nogle stykker der kender priserne, også ude på landet Vi kan vel sige et spænd for vurderingen formentlig fra 3000 kr og op til 15.000 kr med 10.000 som nok ret typisk - så er vi nok ikke galt i byen

Med fuldt reviderede regnskaber, er det som nævnt givet billigere for den revisor der kender alt, men stadigt er der en præmie for hans påtagelse af ansvaret, og det er da langt klogere, hvis man stifter på et oplyst grundlag, at regne med at der vil være en sådan omkostning, specielt hvis man som flertallet givet kommer til, kører uden årlig revision

Det er altid lettere at glæde sig over en mindre omkostning - end at komme sig over et chock ved at det kostede som det vil gøre i mange fald.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hansen:
Så jeg kan slet ikke se hverken john eller Henriks påstande om at det vil koste imellem 10.000-30.000kr.

De 30.000 kr. kan jeg nu ikke genkende men vil da gerne lægge hovedet på blokken for at der vil være nogle iværksættere, som vil opleve at de på vej deres vej fra IVS til et ApS vil have haft omkostninger på omkring 20.000 kr.

Det dækker så over alt fra vurderingsberetning, gebyrer for registrering, hjælp til registrering, regnskab og måske ændring af betalingskort, brevpapir, visitkort, hjemmesider mv.

Udgiften på de 10.000 kr. er ikke "grebet ud af den blå luft". Det er estimater som godkendte revisorer har fremsat - også her på Amino. Uanset om du tager provinspriser eller ej har jeg svært ved at se at du ikke kommer meget tæt på 10.000 kr. for en almindelig omdannelse mv. Det svarer alligevel til en finansieringsomkostning på 20%. Hvem vil i dag betale en rente på 20%???

Hverken SKAT eller Erhvervsstyrelsen har strammet op - tallene går tværtom den modsatte vej og der er ikke udsigt til at det ændrer sig lige foreløbigt. SKAT fyrer og Erhvervsstyrelsen når kun en brøkdel af alle indsendte regnskaber.

Det ville give god mening med iværksætterselskaber, hvis kapitalkravet til et ApS var større. Nu kan man lige så godt afskaffe kapitalkravet helt for et ApS. Det ville ikke gøre den store forskel.

/Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det seneste årsregnskab før omdannelses fra IVS til et ApS skal revideres

 

 

Du kan vel ikke tillade dig at konkludere at der skal revideres???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Du kan vel ikke tillade dig at konkludere at der skal revideres???

 

Du får næppe nogen godkendt revisor til at underskrive  en vurderingsberetning uden at have gennemgået regnskabet (revideret det i et eller andet omfang). Risikoen for revisor er al for stor ved ikke at gøre revidere i forhold til de sanktioner han risikerer efterhånden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Tonny Skov Pedersen:
Det seneste årsregnskab før omdannelses fra IVS til et ApS skal revideres

Du kan vel ikke tillade dig at konkludere at der skal revideres???

Det ville jeg også gå helt ud fra, var en forudsætning for at en revisor som vurderingsmand kunne skrive under på værdierne. Det behøver vel ikke indsendes som revideret, men arbejdet der må gå forud for en sådan vurdering, som vel ikke er særligt forskellig fra apportindskudsvurdering, må være meget identisk med årsrevision af det regnskab der ligger til grund - vel ikke mindre end det - når revisor vel skal tage ansvar for vurderingen!

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

Tonny Skov Pedersen:
Det seneste årsregnskab før omdannelses fra IVS til et ApS skal revideres

 

 

Du kan vel ikke tillade dig at konkludere at der skal revideres???

Ved omdannelsen af IVS til et ApS kræves en vurderingsberetning, som skal udarbejdes med høj grad af sikkerhed (svarer til revision), hvorfor grundlaget for vurderingsberetningen ikke kan være mindre ud fra sikkerheden for den senere revisorerklæring for kapitalens tilstedeværelse.

Iøvrigt har såvel Henrik og John bidraget med et fyldestgørende svar.

Tonny

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs.: hvis man har en opsparingsreserve på de facto 49.999 og 1 kr. i kapital, og man herefter gennemføre en fondsemission, hvorefter man kapitalforhøjer til 50.000, så mener I fortsat at vurderingen fra revisor om kapitalens størrelse kræver revision? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Dvs.: hvis man har en opsparingsreserve på de facto 49.999 og 1 kr. i kapital

Er den bundne reserve en garanti for ret meget uden vurdering af hele den drift en bygger på?

Garanterer den alle regninger korrekt indlagt, værdier af evt lager - leverandører betalt eller bare bogført som betalt - momsen korrekt angivet og betalt, korrekt anvendte afskrivninger og og og? 

Jeg kan da sagtens tænke tilfælde hvor en sådan revision er ret enkelt, men jeg kan ikke se opsparringsreserve være noget som helst værd uden revision af den baggrund der er opstået på - så kunne jeg da let lige stille et regnskab op?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
så mener I fortsat at vurderingen fra revisor om kapitalens størrelse kræver revision?

 

Ja - omfanget af revisionen vil jo afhænge af det enkelte selskabs forhold og kompleksitet.  Man skal da være en uforsigtig revisior for ikke at se om eksempelvis opsparingsreserven er korrekt. Enkelt - hvis det er et en transaktion - men kan jo også dække over flere år.....

 

Så uanset hvordan du vender og drejer det - så vil der være revision - det kun omfanget der vil variere.  For at være lidt fræk - så skal man ikke surfe meget på Amino for at blive nervøs for næste årsregnskabsafslutninger  af IVS.....

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)