Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grrr. Der bliver 8 ugers leveringstid på IVS.

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)
Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Det sjove er at omkostningerne ved at omdanne et IVS til et ApS kan være så store, at det i nogle tilfælde vil være billigere at kontantstifte et nyt ApS og så købe aktiviteten fra ivs'et ind i ApS.

Det tror jeg ikke vil gøre sig gældende for størstedelen af de IVS'er, der senere vil foretaget skiftet til et ApS - det bør ikke være et argument for at stifte et ApS frem for et IVS.

I øvrigt læser jeg det som om, du tror, IVS-stiftelser bliver taget direkte fra ApS'erne. Jeg tror nærmere det er antallet af enkeltmandsvirksomheder vi vil se dale, da de nu har mulighed for at få korrekte juridiske rammer omkring selskabet. Her taler jeg ikke nødvendigvis om hæftelse, men lige så meget muligheden for en holdingstruktur og for salg og køb m.v.

Skulle jeg fx stifte JUF.dk i dag som selskab, ville det stadig blive et ApS - blot med et IVS som holding af hensyn til indskudskapitalen.

Igen en ting, vi ikke får afklaret før om et par år. q:o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Skulle jeg fx stifte JUF.dk i dag som selskab, ville det stadig blive et ApS - blot med et IVS som holding af hensyn til indskudskapitalen.
Hvis du havde JUF.dk som et drifts ApS ville det vil ha en kapital på 50.000 kr og så ville du da kunne ha stiftet holding med som ApS for de samme 50.000 kr  da det jo så som kapital havde de 50.000 kr fra driften - eller?

Det er vel kun hvis man nystifter TO IVS - drift og holding, at det giver mening at lade holding forsætte som IVS, men har man råd til et drifts ApS kommer et holding jo "gratis med". Læs evt også mit nye indlæg http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/ivs-sprgsmal-negativ-karakter-men.html

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvorfor binde unødige midler? Hvis man har de 50.000 kr. så stifter man et IVS som Holding for 1 kr. og låner samtidig Holding de 50.000 kr. til ApS drift.

I takt med drift tjener penge betales lånet tilbage og det ender med at du får finansieret dit ApS via driften. Det er da mere enkelt end selv at binde 50.000 kr. i et ApS.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

@ Halfdan, man skal da være "jurist" for ikke at godtage et argument om finansieringsomkostninger på mere end 20%. Bemærk at jeg skrev for "nogle" vil det nok kunne betale sig at nystifte fremfor omdanne.

Hvis man vil starte et projekt op i IVS og man ikke kan få sin bank med på at låne en 50.000 til et ApS i stedet - så vil de første år blive op af bakke for mange IVS, som vil have svært ved at leve op til reglerne om fornøden kapitalberedskab.

Du læser forkert - eller jeg har udtrykt mig dårligt - hvis du har fået den opfattelse, at jeg mener IVS-stiftelser bliver taget direkte fra ApS. Det tror jeg ikke det gør. Faktisk tror jeg at IVS bliver et komma i selskabsrettens historie. Måske tager jeg fejl men her på Amino var jeg også "til grin" da jeg sagde det samme om SMBA.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Du læser forkert - eller jeg har udtrykt mig dårligt - hvis du har fået den opfattelse, at jeg mener IVS-stiftelser bliver taget direkte fra ApS. Det tror jeg ikke det gør. Faktisk tror jeg at IVS bliver et komma i selskabsrettens historie. Måske tager jeg fejl men her på Amino var jeg også "til grin" da jeg sagde det samme om SMBA.

Sikkert en kombination - tak for korrektionen. :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
I takt med drift tjener penge betales lånet tilbage og det ender med at du får finansieret dit ApS via driften. Det er da mere enkelt end selv at binde 50.000 kr. i et ApS.
jeg tror ikke jeg finder det mere enkelt, snarere mere kompliceret med lånebrev og rente krav og bogføring af de årlige evt. tilbagebetalinger - men det betyder jo at man klarer sig med selskabsskat på 25% og det kan jo kompensere for meget ekstra

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@ John, det varer ikke længe så bliver det en hyldevarer hvor alt papirarbejde inkl. lån (konvertibelt gældsbrev) sælges for små penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
@ John, det varer ikke længe så bliver det en hyldevarer hvor alt papirarbejde inkl. lån (konvertibelt gældsbrev) sælges for små penge.
givet ja - men det er bare beskrivelsen Enklere jeg ikke lige ser - Oprettelsen af lånet er jo enkelt men man skal jo også¨bogføre renter og tilbagebetalinger, men JA det er da bedre med selskabsskat end personlig skat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis man ikke kan beregne "enkle" renter så er bare det at starte firma vist op af bakke....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Hvis man ikke kan beregne "enkle" renter så er bare det at starte firma vist op af bakke
det er vi nok ikke uenige om, men hvis du ser mange spørgsmål herinde, så tror jeg at alene ord som disconto + mindst 4%  og hvordan bogfører man så det og betaler det og hvad med ens personlige skat af renten, hvordan angiver man den osv - er et problem for mange - desværre

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 8 (72 indlæg)