Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grrr. Der bliver 8 ugers leveringstid på IVS.

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Hansen:
Dem som er besværlige efter mit hoved er SKAT, de nægtede at godkende CVR nummeret fra erhvervstyrelsen, da en i ejerkredsen havde en gæld til Skat på over 50.000kr. 

De har næppe nægtet at godkende CVR nummeret for det er ikke SKATs opgave. De kan have nægtet momsregistrering men det er så noget helt andet.

jeg synes, at det er ret godt det er sådan. Det er jo  mig og alle andre skatteydere der skal betale den skat andre ikke betaler som de skal.

Det svarer vel til, at jeg som firma ikke ville give ny kredit til en kunde der havde undladt at betale sidste års regninger på over 50.000 kr. Jeg ville da ha tabt hovedet hvis jeg bevilgede ny kredit til sådan en kunde - hit med pengene før ny leverance og sikkert krav om forudbetaling de næste par gange..

Skat har jo vel også muligheden, overfor folk der tidligere er gået konkurs med gæld til skat, at tildele momsregistrering på basis af krav om sikkerhedsstillelse på kr - f.eks 50.000 kr, for en nystiftelse af samme person eller personkreds.

Godt at skat ikke bare tager det ene tab med et smil og strakts stiller sig klar til det næste Smile

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 13
Indlæg ialt: 14
Fra  SKALBERG SELSKABER ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der bekymrer mig mest er den her EGEN-erklæring, hvor stifter/kapitalejer bekræfter at selskabskapitalen, omend kun 1 kr. er indestående på selskabets konto i pengeinstitut..der burde være krav om kontonummer eller i det mindste bekræftet kontudtog. Jeg gætter at mange bare bekræfter/underskriver erklæringen "Herregud, det handler jo kun om 1 krone".

Langt de fleste jeg taler med ender op med at ville oprette et ApS istedet for IVS efter nærmere eftertanke.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg absolut ikke er den store fortaler for IVS af mange forskellige årsager. Et IVS er lidt som at gøre "en tiger prikket" fordi den ikke må have striber. Det er min klare opfattelse,at IVS kun danner en udvidelse af "selskabs-hierarkiet" ved at lægge sig helt nede i bunden og dermed styrker ApS's signalværdi. De bankfolk jeg har talt med er ikke meget for den ny selskabsform.

Så udover Erhvervsstyrelsens manuelle langsommelige behandling er der yderligere den faktor at bankerne skal have yderligere et par uger til at oprette en erhvervskonto, eller overveje om de vil. Jeg har siddet med færdigregistrerede selskaber i over 13 år. Dem der kaster sig ud i IVS-skuffeselskaber kan være sikre på at tiltrække de "mere kedelige typer! IVS selskaberne bliver ikke den succes man forventer,hvis man ellers måler succes i om produktet er brugbart for dem som det var tiltænkt. Et sædvanligt uigennemtænkt produkt, hvor relevante parter ikke er hørt inden man bare sætter det i søen. Man siger succes med lignende selskaber i Norge og Tyskland har været en kæmpe succes. Desværre kan det ikke sammenlignes da der er nogle forskelle der skal tages i betragtning. 

Det bliver en IVS-boble vi oplever de næste par år. Puff!!

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilke forskelle taler du om der, Kristina? Jeg har også tidligere refereret til bl.a. de tyske UG'er som succesforbilleder, så jeg vil gerne høre, hvad jeg har overset. :-)

Jeg synes fortsat iværksætterselskaberne er fænomenale. Jeg foreslår at måle successen på, om vi får flere iværksættere i Danmark. Jeg kan ikke tro andet, end at det er tilfældet, når vi gør det nemmere at få 'fornuftige' juridiske rammer omkring et projekt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kapitalkravene til et tysk anpartsselskab er væsentligt højere end det tilsvarende danske krav på snart 50.000 kr. Dertil kommer en meget strengere praksis om ledelsessansvar.

Jeg ville også sidde og klappe i mine små hænder hvis jeg var i dine sko Halfdan. Det er jo godt for din omsætning, revisor- og advokatbranchen (har næsten karakter af skjult statsstøtte til brancher dom klarer sig fint i forvejen).

Når iværksættere først har betalt et par tusinde eller mere for at stifte et IVS så kommer der hurtigt en regning på op mod 10.000 kr for at omregistrere IVS til et ApS.

Dertil kommer så at iværksætteren pludselig opdager at der stilles langt større krav til regnskabet end hvis de driver et i/s eller en enkeltmandsvirksomhed.

Ar tage omvejen over et IVS for at komme til et ApS bliver hurtigt en udgift på mellem 10.000 og 15.000 kr. Det er dyrt i forhold til at låne pengene i banken til et ApS. Men at handle på klods har altid været dyrt.

Nej du - IVS det er en ommer - ender med at koste den enkelte iværksætter alt for mange penge til rådgivere, som iværksætteren kan bruge bedre på at udvikle sit firma....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ret enig med Henrik. Jeg vil også advarre mod kun at måle på antal. Hvis der kommer 500 nye iværksættere ved et eller andet initiativ, så duer det jo ikke hvis de 300 af dem ret hurtigt fortryder de valgte den vej de gjorde. Personlig virksomhed, med VSO som mulighed og så selskab i form af ApS med det beskedne krav 50.000 kr ville ha rakt for mig.

Om kravet så skulle ha været lavere for at nøjes med én form alm. kapitalselskab i størrelsen under A/S  tror jeg ikke, men det er ikke det afgørende.

Det vigtige er, at driver man selskab, så skal kapitalkravet sættes så man ikke allerede hvis man lader et IVS betale stiftelsen, skal indkalde til generalforsamling og overveje situationen med under halvdelen af kapitalen sat til. I virkelighed risikerer mange at bringe sig i personligt ansvar anyway.

Man kommer rent ud sagt ingen vegne for 1 krone hvis man vil drive noget seriøst - ellers skal man lige så godt blive i personlig virksomhed og begrænse risikoen ved at undlade låntagning og kun købe det man har råd til.

Just my 5 penny - og Jul og held og lykke også til alle der vælger IVS

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jeg ville også sidde og klappe i mine små hænder hvis jeg var i dine sko Halfdan. Det er jo godt for din omsætning, revisor- og advokatbranchen (har næsten karakter af skjult statsstøtte til brancher dom klarer sig fint i forvejen).

Tjoeh - jeg ser et klart incitament til at stifte ens IVS selv, nu hvor man har muligheden med en egenerklæring. Potentielt har man frataget branchen et guldæg med den nye selskabsform. Det vil kun tiden vise. 

Derudover er jeg - alene fordi man ikke skal bruge 50.000 kroner der allerede en gang er blevet beskattet for at stifte ApS'et - stadig uenig med dig.

Hvordan skal vi måle på succesen om et år - hvilken objektiv målestok kan vi bruge?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Cap'n Halfdan Timm:
Derudover er jeg - alene fordi man ikke skal bruge 50.000 kroner der allerede en gang er blevet beskattet for at stifte ApS'et - stadig uenig med dig.

Men du ville måske godt bruge de samme beskattede penge på at købe aktier i Novo eller andre spændende virksomheder som du troede mere på end dig selv? De bliver jo ikke beskattet mere end en gang - det er en helt almindelig investering i en selv og tilmed en vigtig arbejdskapital.

Du må også mene man  kan nå langt med et selskab for 1 kr uden,at rigtigt mange får risiko for kapitalberedskab/likviditet i forhold til driften.  - nå men:

Jeg tror vi skal lidt mere end et år frem, nok mindst 3-5 år før vi måler - men vil mene, at vi skal måle på flere ting:

Antal stiftede - antal lukkede igen - antal som har nået 50.000 kr i kapital eller konverterede til ApS -

De to første ting målt op mod personlige virksomheder og ApS´er

Jeg tror som også på der kommer mange velfungerende IVS'er - synes bare konstruktionen er rodet lavet og tilsynet med kapitalberedskab - allerede i ApS alt for småt i Danmark. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Når iværksættere først har betalt et par tusinde eller mere for at stifte et IVS så kommer der hurtigt en regning på op mod 10.000 kr for at omregistrere IVS til et ApS.

Kan ikke se den påstand som du kommer med der.

for ERhvervstyrelsen skriver således Kapitalen opbygges herefter ved, at man opsparer 25 pct. af det årlige overskud i selskabet – indtil selskabskapitalen og en særlig reserve til de opsparede overskud samlet udgør 50.000 kr. Derefter kan iværksætterselskabet omregistreres til et almindeligt anpartsselskab.

hentet her: http://erhvervsstyrelsen.dk/ivaerksaetterselskab 

hvorfor skal man havde en revisor når pengene står i banken. så er det da bare at få banken til at skrive under.

Men ved ikke om der nogle der lige kan forklare den til mig for det virker som om der sidder nogle mennesker der ved mere end jeg lige gør.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hansen:
Men ved ikke om der nogle der lige kan forklare den til mig for det virker som om der sidder nogle mennesker der ved mere end jeg lige gør.
fordi der skal revisor erklæring til for at bekræfte at der er kapital for 50.000 kr (som jo intet har med banken som sådan at gøre - de kunne jo stå i banken samtidigt med at man skyldte 40.000 i moms, 50.000 til kreditorer og havde et voldsomt overvurderet varelager)

En sådan vurdering vil let koste i størrelsesordnen 10.000 og kræve at året som der omdannes på revideres. Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html hvor det hele er forklaret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sjove er at omkostningerne ved at omdanne et IVS til et ApS kan være så store, at det i nogle tilfælde vil være billigere at kontantstifte et nyt ApS og så købe aktiviteten fra ivs'et ind i ApS.

Side 3 ud af 8 (72 indlæg)