Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grrr. Der bliver 8 ugers leveringstid på IVS.

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har alle ventet på iværksætterselskabet siden 16. maj 2013. Styrelsen har haft 7 måneder til at færdiggøre deres IT system. De er ikke færdige. Alle IVS anmeldelser skal behandles manuelt. Der bliver (mindst) 8 ugers ventetid på CVR i forbindelse med stiftelse af IVS - hvis man lægger styrelsens aktuelle sagsbehandlingstider for selskabsregistreringer til grund. Gør mig en tjeneste: Skriv om dette på #dkpol på twitter, det kan da ikke være rigtigt.

Læs mere her: http://www.ditselskab.dk/mere-info/stifte-ivs

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej

hvad kan man sige typisk når man har med det offentlige at gøre, var det nu omvendt vi sagde i må lige vente med moms regnskabet i 8 uger

ha ha kan kun griner

thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne det være helt bevist? Jeg mener- kan man stifte SMBA digitalt som selv-stifter og kunne årsagen her være, at man i begyndelsen af et nyt 1 krone selskab vil har mere kontrol med stiftelser. At der ikke er konkursryttere, folk under konkursbehandling og andre der ikke må stifte mellem stifterne? At egenerklæring fungerer så man ved pengene er inde at at at - måske meget andet. -

Helt enkelt fordi man måske har besluttet - måske med samme begrundelse som for SMBA havde mere kompliceret stiftelse - at stiftelse af denne nye form skal ske manuelt for større kontrol - i begyndelsen - eller - måske længere?

Det offentlige er måske bange for, at med digital selvstiftelse kunne de risikere at blive løbet over ende af langt flere der ikke burde komme ind i systemet end de kunne kontrollere?

Hvis det er tilfældet kunne man ha meldt det ud, men jeg ville ikke udelukke, at en manuel behandling giver mere check end de checks systemet kan lave idag. Bare et gæt?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Kunne det være helt bevist? Jeg mener- kan man stifte SMBA digitalt som selv-stifter og kunne årsagen her være, at man i begyndelsen af et nyt 1 krone selskab vil har mere kontrol med stiftelser. At der ikke er konkursryttere, folk under konkursbehandling og andre der ikke må stifte mellem stifterne? At egenerklæring fungerer så man ved pengene er inde at at at - måske meget andet. -

Helt enkelt fordi man måske har besluttet - måske med samme begrundelse som for SMBA havde mere kompliceret stiftelse - at stiftelse af denne nye form skal ske manuelt for større kontrol - i begyndelsen - eller - måske længere?

Det offentlige er måske bange for, at med digital selvstiftelse kunne de risikere at blive løbet over ende af langt flere der ikke burde komme ind i systemet end de kunne kontrollere?

Hvis det er tilfældet kunne man ha meldt det ud, men jeg ville ikke udelukke, at en manuel behandling giver mere check end de checks systemet kan lave idag. Bare et gæt?

vh John H

Hej John

Til orientering kan jeg oplyse, at jeg gennem de sidste par år har forespurgt om, hvad forskellen er på en papiarnmedelse og og online-anmeldelse.

Svaret var ikke overraskende, ingen nævneværdig forskel, idet der reelt ikke sker en sagbehandling udover en kontrol af de nødvendige dokumenter forefindes. Det var dog ikke muligt at få dette på skrift.

Dette var/er gældende for almindelige ApS, men hvorvidt der er andre procedurer for IVS, ved jeg ikke, men jeg tvivler...

Jeg tror til gengæld, at der vil komme så mange stiftelser umiddelbart efter den 1/1-2014, at den nuværende ekspeditionstid vil blive forlænget væsentligt. Dette bevirker så, ligesom før den digitale indberetning, at de nye selskaber må affinde sig med at leve uden et CVR-nr. og med et navn "Selskabsnavn under stiftelse" indtil styrelsens endelige godkendelse.

Det bliver meget interessant, hvordan udviklingen bliver.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Næh jeg har også svært ved at se dem lave den store kontrol, men det kunne jo gi lidt fornuft til det faktisk - og JA det skal da blive spændende at se de første IVS opstå og spændende at se hvordan banker og leverandører reagerer - måske helt forskelligt i starten i forhold til om 2 år, men spændende, og rart at være tilskuer og ikke en der står overfor det store IVS behov som tingene ligger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget sjovt, John, Jeg fik præcis samme tanke i aftes. Man vil åbne døren på klem for IVS, men hvis det viser sig, at registreringsproceduren bliver 8 uger, 12 uger eller mere, så mister selskabet sin eksistensberettigelse umiddelbart.

- bortset fra at selskabsformen så åbner døren for det tussegamle marked: salg af færdigregistrerede selskaber. Hvis registreringsproceduren vedbliver at være som nævnt, så kan der være et marked for at indlevere 50 IVS'er, lægge ud for reg.afgiften og havde dem liggende på hylden. Konsekvensen bliver blot at alt bliver dyrere for iværksætteren, og det var jo nok ikke hensigten bag lovforslaget,

Måske kan man forestille sig - og her kommer min yndlingsbeskæftigelse: konspirationsteorier - at man allerede har et justeret Webreg klart, men at man med gl.daws procedure vil opnå indgående erfaringer inden man går "all-in" med IVS.

IVS er allerede rygtedes i "den store selskabsverden" for det er ikke kun små danske iværksættertyper, der kunne tænke sig et dansk placeret CVR nummer, der kan det samme som danske ApS, vi har i hvert fald - uden fortilfælde - modtaget et hav af henvendelser fra "det store udland" om muligheder for "preorder", herunder fra typer & miljøer som vi ikke synes at være interesseret i at servicere af etiske årsager. Det er i sig selv ret tankevækkende. Der er jo intet krav om at selskabet skal være ejet eller drevet af en dansker. Enhver på denne globe kan eje et IVS. Hvordan disse typer så har viden om, hvad vi går og laver - når der henses til at www.ditselskab.dk kun er på dansk - er mig lidt en gåde.

Under alle omstændigheder må svaret til iværksætteren blive: Skal du etablere dig i IVS, så må du væbne dig med tålmodighed.

Et kuriosum er så, at visse andre aktører på markedet for "blotte" selskabsstiftelser den sidste månedstid har oplyst deres kunder, at forudbestilte man hos dem, kunne de levere CVR til IVS den 2. januar 2014... Godt man ikke har gjort regning uden vært...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Tankeværdigt indlæg Jacob, dejligt du gider dele tankerne og ja selvklart vil der blive mange færdigregistrerede selskaber til salg og det er bestemt ikke ønskværdigt, der kan også imellem dem dukke nogen op der kun er "ganske let brugt" med risiko, så det er bestemt ikke en fordel for nogen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Hvordan disse typer så har viden om, hvad vi går og laver - når der henses til at www.ditselskab.dk kun er på dansk - er mig lidt en gåde.

Google crom har en oversætnings knap. ditselskab.dk har da også youtube kanal mener jeg. 

Men jacob se det fra den positive side at du bliver kontakte af den store verden, så har du gjort dit seo arbejde godt.

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Et kuriosum er så, at visse andre aktører på markedet for "blotte" selskabsstiftelser den sidste månedstid har oplyst deres kunder, at forudbestilte man hos dem, kunne de levere CVR til IVS den 2. januar 2014... Godt man ikke har gjort regning uden vært...

Det er vel deres forklaringsproblem, men hvis det er sådanne nogle typer som jeg får et billede af på nethinden som har kontaktet dig, er jeg da meget glad for man ikke har lovet guld og grønne skove.

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:
Der bliver (mindst) 8 ugers ventetid på CVR i forbindelse med stiftelse af IVS

Hvad betydning har det for moms? Skal man så vente med at lægge moms på produkterne indtil man er momsregistreret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man må ikke lægge moms på før ens momsregistrering er endelig og på plads.

Derimod kan man, hvis man IKKE laver fakturaer uden moms inden en stiftelse, godt bogføre køb man har foretaget inden registrering, NÅR registreringen er på plads, når det hele er købt netop med det formål at ha firmaet klart og MAX MAX 6 mdr inden. Fakturerer man noget uden moms inden registrering, men køb inden ikke fratrækkes moms efter registreringen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 8 (72 indlæg)