Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ønskes til B-Skat spørgsmål (flertal)!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 17:56 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

På forhånd tak - og glædelig jul!

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristoffer,

Først og fremmest vil jeg anbefale dig at læse John Hannovers blog godt og grundigt igennem og/eller deltage i et af skats gratis kom-i-gang kurser.

Kristoffer Hauervig Frederiksen:
- Hvor meget jeg skal betale i B-Skat samt AM-Bidrag (8%)
- Har min investering en påvirkning på, hvor meget/lidt jeg skal betale i skat?
- Har mine udgifter i virksomheden en påvirkning på, hvor meget jeg skal betale i skat?

Ja, helt afgjort! Du skal betale skat af virksomhedens overskud. Virksomhedens overskud er i grove træk = indtægter minus udgifter.

Det betyder, at har du eksempelvis omsat for 25.000 kr. i 2013, og har udgifter for 15.000 kr., jamen så er dit overskud 10.000 kr., og du skal derfor betale skat og am-bidrag af de 10.000 kr.

Det er en anelse bekymrende, at du selv håndterer din virksomheds regnskab og din skat, med den meget begrænsede viden, du har (no offence).

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Vejen
Tilmeldt 9. Nov 12
Indlæg ialt: 41
Fra  Haur.dk Webdesign - Priser hvor alle kan være med! Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Thomsen:

Det er en anelse bekymrende, at du selv håndterer din virksomheds regnskab og din skat, med den meget begrænsede viden, du har (no offence).

Hej Lars.

Tak for dit råd. Jeg skulle måske sige, at jeg har en revisor på (Som er min bedste vens mor), som hjælper mig med dette. Hun arbejder til dagligt med rigtig store virksomheder, og kaster millioner rundt, men hun har ikke voldsom meget erfaring med små hobby-virksomheder som min. Hun hjælper mig med at udregne moms, og indbetale moms. Hun skal også hjælpe mig med mit årsregnskab, samt min selvangivelse. Jeg mangler bare lige et hurtigt svar, da jeg står og skal bruge nogle penge privat, og har nogle stående på min virksomhedskonto. Jeg vil bare ikke bruge penge, som jeg reeltset ikke har.

Så jeg håndterer ikke selv min virksomheds regnskab, og jeg forstår dig godt :-) Det er også derfor jeg har hende til at hjælpe, så jeg ikke laver ged i det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes afgjort også du skal finde en revisor eller bogholder som externt kan tage dine bilag og rådgive dig og måske bogføre for dig. Du kan få 3 tilbud frit på www.agera.dk 

Du skal føre regnskab efer årsregnskabsloven og det er indtægter minus alle udgifter som helt knytter sig til det at skaffe indtægten hvis du skal ha en klar regel. Lån f-eks er aldrig en udgift og om du hæver penge eller sætter penge ind har heller intet med din skat at gøre som du kan læse her omkring "LØN NEJ HÆVNINGER I PERSONLIG VIRKSOMHED" 

Få fat i en revisor eller bogholder der kan holde dig i hånden med din virksomhed, ellers kan du køre forkert og det kan koste besvær og penge i højere grad end en begrænset udgift til en extern hjælp der kan se dine bilag i en delt mappe (dropbox f.eks. ) og logge ind i dit regnskabsprogram

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)