Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberet honorar gennem Eindkomst

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har fået udført et stykke arbejde af en privatperson og skal jo i den forbindelse indberette dette som B-indkomst for personen. Fandt guiden fra John (Indberet B indkomst hos SKAT i E-indkomst), men jeg har ikke de nødvendige rettigheder til indberetningerne, og har ikke muligheden for at trykke på "Indberette / Forespørge på eIndkomst".

Snakkede med SKAT som sagde at funktionen "Indberet b-indkomst" bare skulle vinges af på virk.dk, men jeg er ikke i stand til at finde det rigtige sted.
Er der en kyndig der kan give mig en hånd til at få indberettet? 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal lige først sikre dig, at du er registreret som arbejdsgiver (ændringsblanketten på virk.dk) det er bare et gratis kryds. Du kan så lige se i brugerprofil - rettigheder - at du har alle rettigheder tilknyttet din nemID - moms, skat osv - så burde du bestemt kunne komme ind og se E.indkomst som punkt når du er logget ind. Jeg ved faktisk ikke om det kræver medarbejder NemID, men tror den del (modsat postkassen) kan tilknyttes både personlig og virksomheds nemID. Der kan gå lidt tid fra du giver dig rettigheder og registrerer som arbejdsgiver på virk.dk før skat er opdateret, vent evt en dag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John, og tak for dit svar.
Så jeg skal også registreres som arbejdsgiver, til trods for jeg reelt ikke har nogen ansatte under mig?

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

det TROR jeg bestemt for at komme ind i e-indkomst - men der er heller ingen skade sket - det giver ikke extra omk eller andet i sig selv, det kommer kun hvis du har ex a-lønnede med ATP osv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er på nuværende tidspunkt ikke noget problem at komme ind i Eindkomst - problemet ligger dog i, at der ikke er de nødvendige "felter" at gøre godt med. Har vedhæftet et billede af de nuværende "felter".

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har vel prøvet  autorisere medarbejdere til tast selv - men det er tydeligvis arbejdsgiversiden du ser ud til at mangle

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

At autorisere medarbejdere til tast selv viste ikke de nødvendige "rettigheder", så har været i kontakt med SKAT og Erhvervsstyrelsen igen, og fået registreret mig som arbejdsgiver i form af b-indkomst indberetning. Der skal så gå et par dage inden det er godkendt og så skulle det være muligt at indberette for b-indkomst.

Giver en melding når kabalen går op, eller hvis den ikke gør.
Indtil videre får du tak John. 

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det offentliges systemer er ikke jordens nemmeste, men det lader til at det skal lykkes - God Jul

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lader til det lykkes, og endda med en noget hurtigere behandlingstid end SKAT forventede (2 uger som blev kortet ned til en eftermiddag).

God jul og tak for guiden!

Edit: Skal måske nævne at det er muligt at registrere sig kun for B-indkomst (som jeg har gjort nu), således det ikke er nødvendigt at nulindberette A-skat hver måned.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)