Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør vs selskab

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 3. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Fra  Writeupp.com Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved at I england må en direkrør låne et selskab penge. Dette hedder "Diretors loan account"

Herhjemme har jeg et selskab af  typen SMBA. Må dette selskab låne penge af mig? Jeg er direktør i selskabet.

Og hvis ja hvad hedder dette type lån?

Mvh

Jonas 

Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Der er ingen problemer i at du må låne et selskab penge, det er uanset om det er SMBA, A/S, ApS eller lignende. Det du skal være opmærksom på er hvad du kalder lånet.

I regnskabsøjemed skelner man mellem kort- og langfristet gæld, den langfristede gæld gør firmaet mere solidt, men omvendt betyder det også at du ikke altid kan trække pengene tilbage igen når du lige står og mangler dem. Jeg vil anbefale dig et "Anfordringslån" så du på den måde kan trække pengene ud på anfordring, dvs. med det samme.

Hilsen Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal dog nok forrente det med- som jeg husker. disconto (næsten 0) + min 4% -f-eks som anfordringslån (kan løbe eller opsiges som det passer dig)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Du skal dog nok forrente det med- som jeg husker. disconto (næsten 0) + min 4% -f-eks som anfordringslån

Udgangspunktet er at der skal ske forretning på markedsvilkår. Diskontoen plus 4% er SKATs opfindelse i tilfælde, hvor der ikke er aftalt forretning eller den ikke afspejler markedsvilkår.

Jeg er som sådan ikke uenig med Cookie men vil gerne have et "mindst"  med i sætningen. Ligesom SKAT heller ikke kan tilsidesætte en rente mindre end 4 %. hvis det kan dokumenteres at det er en rentesats på markedsvilkår.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Cookie - John Hannover:
Du skal dog nok forrente det med- som jeg husker. disconto (næsten 0) + min 4% -f-eks som anfordringslån

Udgangspunktet er at der skal ske forretning på markedsvilkår. Diskontoen plus 4% er SKATs opfindelse i tilfælde, hvor der ikke er aftalt forretning eller den ikke afspejler markedsvilkår.

Jeg er som sådan ikke uenig med Cookie men vil gerne have et "mindst"  med i sætningen. Ligesom SKAT heller ikke kan tilsidesætte en rente mindre end 4 %. hvis det kan dokumenteres at det er en rentesats på markedsvilkår.

Fint at få understreget men mit min 4% var mindst eller minimum de der 4%  farligt med forkortelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry - øjnene er det første man bliver blind på... ;)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)