Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. konkurrenceklausul

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 146
Fra  Antibite.dk Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har med mit gamle enkeltmandsfirma solgt en online butik. I den forbindelse har jeg indgået en aftale om ikke at sælge tilsvarende varer, altså en konkurrenceklausul. (Klausulen gælder i 10 år, hvilket jeg i øvrigt anser som for vidtgående)

Mit gamle enkeltmandsfirma er nu lukket og jeg har startet et ApS. Mit spørgsmål er således om jeg stadig er bundet af den gamle konkurrenceklausul?

Med venlig hilsen

Casper Hinding - www.antibite.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan ikke svare på uden at se hvad der står i klausulen, men de der har lavet den, har da kløjset gevaldigt i det hvis du ikke er

Hele ideen med en klausul, som ikke er en almindelig konkurrence klausul men en stærkt udvidet normalt, når man køber en virksomhed er jo, at undgå at nogen sælger en virksomhed og derefter bliver stor konkurrent. Om det sker via den ene eller anden virksomhedsform vil være ligemeget, med mindre nogen har lavet en møj klausul, og så har du kun din egen moral at gå efter

10 år er meget vidtgående men da det ikke er en alm. konkurrence klausul men en del af betalingen for din virksomhed, er alt muligt, Det er langt sværere at få omstødt en sådan, end en klausul som del af ansættelse, hvor 10 år aldrig gik at aftale

Fat en advokat, så har du hans bedømmelse og kan bruge ham hvis du vælger at kaste dig ud i det, for køber af din virksomhed kan blive godt sur og kræve temmelig store erstatninger, hvor det er godt for dig at han en advokat der har bakket dig op fra starten

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med cookie, din moral.
Du indgår en aftale om salg som du har til hensigt at bryde via konstruktioner (som altid kan lade sig gøre) , men læser man dit indlæg er det ikke ok. Jeg har selv været i samme situation og tog kontakt til køber. Vi fandt en løsning og det bør du også gøre. Du valgte selv at sælge til betingelserne!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hinding

Om kontrakten er gyldig og om den er for vidtgående kommer 100% an på indholdet af konkurrenceklausulen og informationerne i forbindelse med forhandlingen af klausulen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)