Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny Leder/ejer

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 10
Fra  KA Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Makavellii

Du har allerede fået flere gode svar. Jeg vil prøve at supplere.

Citat: "Ny som chef: hvordan skal jeg præsentere mig selv, hvad skal jeg sige til medarbejderne første gang jeg møder dem?"
En har skrevet "Vær dig selv". Det er et godt udgangspunkt. Der må være en grund til at du indtræder i virksomheden. Den skal du give dem. Vær ikke bekymret for din alder. Lige som de ansatte, er du der ikke på grund af en given alder. Men på grund af det du kan, vil og skal gøre.

Få en personlig snak med hver enkelt ansat, og lær din organisation at kende.

Citat: "jeg tror at det vil være et problem med os begge til stede, da jeg er lidt bange for at blive overset og undermineret."
Det må du ikke lade ske. Som andre har skrevet er det i langt de fleste tilfælde normalt at tidlige ejer/leder holder sig fra organisationen. Jeg har flere eksempler på hvor skidt det kan gå, når det ikke sker. Men jeg har også eksempler på det modsatte, og de er interessante. De fortæller om meget målbevidste ledere som laver klare aftaler og forventningsafstemning. Samtidig er den nye leder meget bevidst om hvad han vil.

Du vil blive bedømt på om du vil og kan noget med organisationen. Uanset om den tidligere ejer er den del af det eller ej, vil det kræve at du skal sætte dig mål og være tydelig omkring dem. Sæt målene i samarbejde med medarbejderne. I er jo ikke nogen stor organisation.

Endelig vil jeg også anbefale, at du tager kontakt til en erhvervscoach eller på anden måde søger sparring udefra. Med så lille en organisation kan du have brug for inspiration udefra.

Jeg linker til en lille artikel om et ejerskifte som gik rigtig godt, men som var lidt anderledes end det plejer at være: Et anderledes ejerskifte

Held og lykke.

Mvh Niels Albinus

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)