Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 firmanavne 1 cvr nr.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Kan i hjælpe mig med følgende spørgsmål.. syntes ikke google har noget at byde på !

Hvis jeg nu har et firma der fx. hedder Diamantboring ApS men er bedre kendt som DrillBill og jeg registrere Drillbill på samme cvr nr.

Kan jeg så regne med at kunder der kender mig som DrillBill også kan finde mig på krak, Cvr.dk og andre steder hvor Diamantboring aps automatisk registreres ?. eller er det kun hovedenavnet der kommer frem på de forskellige registre.

 

Jacob

 

 

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen Aminoer !

Har jeg formuleret mig forkert, i plejer da være hurtige til at hjælpe..

 

Mit spørgsmål er ganske kort, om Binavne under samme CVR registreres rund omkring som et selvstædigt firma !

 

Det må der da være nogle der har erfaring med ?

Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan roligt registrere et binavn til et selskab. På CVR.dk vil du få hovednavnet frem når du søger binavnet - men i samme skærmbillede står binavnet også.

Min erfaring er at det kræver en lidt emre aktiv indsats at få  det registreret på krak også. (med mindre du blot køber en mobiltelefon og får nummerert registreret til binavnet, for så er den med på alle søgesider)

 

Men Krak er til at tale med, selv har jeg tidligere blot ringet til dem og bedt dem om at oprette binavnet også - hvilket de har gjort.

 

Ideen er rigtig god, du får med garanti mere trafik til dit firma når alle kan søge kaldenavnet op.

PS: Du kan selv tilføje binavn på virk.dk

 

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må det blive et begavet gæt - binavne registreres ikke af telefonbøger og andet

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar !

Jeg skal altså selv arbejde lidt for at få det frem hist og her..

 

Hvor meget ekstra arbejde omfatter det at registrere et binavn.

Køre jeg bare videre som jeg gør nu, men me to navne eller skal jeg til at lave dobbelt regnskab, moms indberetning.

Jeg kan ikke finde svar på noget som helst på virk.dk :-(

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal registrere binavn ved at gå i virk.dk ændringblanketten - det tager alt mellem 2 og 4 minutterSmile

Du skal givet selv se til at lave ændringer i registre som telefonbog og alt andet

Du har stadigt kun et regnskab og en moms som indberettes på dit hovednavn

Du kan også ændre dit hovednavn til det du hellere vil hedde og så registrere det gamle hovednavn som binavn i stedet

Det koster et gebyr at omregistrere et selskab, men jeg tror det er under 400 kr, så det er til at leve med

vh God Jul

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 41
Fra  Jysk Tømrer Team Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg tror jeg har styr på selve tilføjelsen af et binavn nu.. kan se jeg skal indsende vedtægter og referat, men det burde ikke været et problem.

Nu er jeg bare itvivl om det medføre ekstra arbejde i fremtiden - altså ud over det jeg gerne skulle få til mit erhverv :-)

Jeg er nervøs for om der kommer flere dokumenter m.v jeg skal til at udfylde og tilmelde osv..

Jeg gør jo kun dette her for at registrere mit såkaldte kaldenavn, så jeg måske stille og rolig vil bruge det i fremtiden og så også blive fundet under dette..

 

Fra København NV
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 47
Fra  Shop2Give Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John (og andre kloge Amino'er), 

Fortsætter lige i en ældre tråd, da min problemstilling læner sig lidt op ad den her.

Jeg driver en shopping portal, Shop2Give.dk. Det er en platform hvor forhandlere kan sælge deres produkter.
Nu ønsker jeg selv at sælge produkter (plakater) men under et andet brand/navn. Plakaterne skal dog udelukkende sælges via min portal - kan jeg godt drive det fra samme CVRnr? 

Og mht. bogføring - skal jeg så oprette en separat konto til det nye navn/brand eller hvordan? Du skriver at man stadig kun har et regnskab og en moms, pga. CVRnr., men når jeg fx køber produkter ind i det nye navn, skal jeg så bare bogføre det under alm. varekøb (2000 Vareforbrug) i regnskabet? 

På forhånd tak!

Mvh Søs 
Indehaver, Shop2Give.dk 

ESCAPICS - A glimpse of the world… Find plakaterne på Instagram (@escapicsdk). Webshop er på vej!

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan godt køre alt samlet. Hvorvidt det skal ske opdeling beror på dit egen info behov.

vokser aktiviteterne meget vil det være mere informativt at køre tingene i separate divisioner (afdelinger) men det er stadig et og samme regnskab.

Fra København NV
Tilmeldt 16. Jan 14
Indlæg ialt: 47
Fra  Shop2Give Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så når jeg får produceret plakaterne, må der fx gerne stå Shop2Give på fakturaen, som jeg modtaget fra trykkeriet? Selvom det sælges under et andet brand? 

Her til at starte med er det blot en test, så hvis jeg kan køre det under samme CVR ville det være nemmest. 

Du snakker om separate divisioner - er det ift. regnskab eller+

ESCAPICS - A glimpse of the world… Find plakaterne på Instagram (@escapicsdk). Webshop er på vej!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)