Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et tilbud omkring private label / engros - hvad skal jeg være opmærksom på?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja sagen er, at jeg producerer håndlavet duftvoks på bestilling. Hvilket jeg er alene om.

Nu er jeg blevet kontaktet af en, som spørger omkring muligheden for engros-salg. Hun vil gerne købe 1000 stks (hvilket tager mig LANG tid) og uden mit label på.

Det er en fed mulighed for at få en god ordre selvfølgelig, men omvendt så får jeg som producent og brand ikke det samme ud af det, som når mit navn osv. står på produkterne. Derfor kan jeg ikke umiddelbart se, at jeg kan give kunden et voldsomt stort afslag i min vejl. udsalgspris.. Desværre.

Ved I hvor jeg kan læse mere om den her form for forretning? Eller har I nogen guldkorn til mig i den her situation?

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

nobody....?? Crying

Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 263
Fra  Tæppebutikken.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ! Jeg tror ikke der er så meget at læse om det. Du skal nok nærmere gøre op med dig selv hvad du vil. Hvis din kunde vil købe 1000 stk så er det vel bare at sige ja tak. Hvad har du at miste hvis du er alene om det. Måske kommer der flere ordre fra hende. Måske kan du forhandle prisen, tilbyde hende en bedre pris hvis hun får dem med label på, evt. en diskret label. Måske skulle du overveje at få dem produceret et sted så du kan spare din tid ?

Held med det.

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Ulv :) Så er det ikke mere besværligt, end jeg regnede med.. Det er jo altid et sats sådan noget. men okay - det er alt der har med iværksætteri jo egentlig :D

Men dejligt med et par tanker. Så går jeg videre med ideen :)

Om det er engro/wholesale/whatever er måske slet ikke så vigtigt.. Jeg kan vel lige så godt se på det, som en privatkunde der får mængderabat så?`

Godt nytår!!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som om du ikke ser at der kan være en del fordele for dig at sælge dit produkt som private label til en kunde.  Sælger du ikke til kunden løber du den risiko at kunden måske selv starter en produktion eller finder en anden der kan fremstille produktet - så det eneste du opnår er øget konkurrence og dermed faldende priser! naturligvis skal din kunde have et ordentlig afslag i prisen så det er attraktivt at købe hos dig.

 Andre fordele ved at have en private label produktion er:

Råvareprisen / emballage  falder ved indkøb at større mængder.

Mulighed for at rationalisere produktionen og dermed øge din indtjening.

Billigere logistik.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
Det er som om du ikke ser at der kan være en del fordele for dig at sælge dit produkt som private label til en kunde. 

Nå da? Det er dog ikke tilfældet - i så fald havde jeg blot takket nej Skype-BigSmile

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er bare om at få fremstillet de 1000 stk og få dem solgt, du har her en...måske rigtig god tilbagevendende kunde, samt muligheden for at få endnu mere gang i butikken.

Held og lykke med det

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal gøre op med dig selv om det er det værd. Du siger det vil tage lang tid at fremstille de 1000 styk, er kunden indforstået hermed og du er låst fast til levering er foretaget. Hvor mange styk havde du forventet at kunne sælge i samme periode til højere pris. Markedsførings mæssigt er det bedre at komme ud til flere, men har du en kunde der tager 1000 styk som fast levering har du (forventer jeg) de faste omkostninger dækket og mulighed for at udvide kapasiteten. Så kan det vel vente med din egen produktion. 

Det er en vurdering du selv bedst tager, tager du ordren på 1000 styk og du er igang for alvor. Bygger du dit eget marked først og du kan skumme fløde med mindre risiko. 

Held og lykke med det hele. 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tusind tak Skr...Skrubbeltrang?! :D

Tilmeldt 26. Feb 13
Indlæg ialt: 116
Fra  DuftVerket.dk Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Westh:

Du skal gøre op med dig selv om det er det værd. Du siger det vil tage lang tid at fremstille de 1000 styk, er kunden indforstået hermed og du er låst fast til levering er foretaget. Hvor mange styk havde du forventet at kunne sælge i samme periode til højere pris. Markedsførings mæssigt er det bedre at komme ud til flere, men har du en kunde der tager 1000 styk som fast levering har du (forventer jeg) de faste omkostninger dækket og mulighed for at udvide kapasiteten. Så kan det vel vente med din egen produktion. 

Det er en vurdering du selv bedst tager, tager du ordren på 1000 styk og du er igang for alvor. Bygger du dit eget marked først og du kan skumme fløde med mindre risiko. 

Held og lykke med det hele. 

Ej tusind tak for alle dine guldkorn :)

Jeg håber helt sikkert på, at vi kan finde en god pris - kunden og jeg. Først og fremmest må jeg se, om hun vender tilbage efter at have modtaget en lille start-pakke fra mig, som hun købte før jul :) Spændende spændende...

 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)