Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

endnu et opstart spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 21
Fra  pc-nord.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Har besluttet at få oprettet mit "firma" Rigtigt, men har nogle spørgsmål

det bliver et "konsulent" firma, hvor jeg vil komme til at give råd og vejledning inden for it.

jeg kommer også til at reparer computer og it udstyr, men ikke køb og salg

her er mine Spørgsmål.

1. skal jeg moms registeret, når det er et fritidsvirksomhed? 

2. hvad med kørsel til og fra kunder?

3. hvad med den penge jeg tjener, regner med at 50% af dem skal sættes af til skat, og de sidste 50% er min løn er det den rigtige måde at gøre det??

4. regner med at jeg vil bruge min privat computer og mobil til at starte med, men hvis jeg skal have noget andet på et tidspunkt, og jeg evt skal trække det fra, så skal jeg vel moms registeret??

Der kommer vel nok nogle flere spørgsmål, men her var de første ;-)

Dennis

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

D19S:

1. skal jeg moms registeret, når det er et fritidsvirksomhed? 

2. hvad med kørsel til og fra kunder?

3. hvad med den penge jeg tjener, regner med at 50% af dem skal sættes af til skat, og de sidste 50% er min løn er det den rigtige måde at gøre det??

4. regner med at jeg vil bruge min privat computer og mobil til at starte med, men hvis jeg skal have noget andet på et tidspunkt, og jeg evt skal trække det fra, så skal jeg vel moms registeret??

1 hvis du forventer at omsætte for over 50.000 kr pr alle 12 mdr perioder skal du registreres for moms som i DETTE LINK 

2 Før kørebog nøje og du får fradrag i personlig indkomst efter statens takster som udgangspunkt som DETTE NÆSTE LINK hvor du scroller ned til selvstændig hvis det er det du bliver

3 Du skal føre regnskab efter årsregnskabsloven og og forskudsregistrere det du venter at have i overskud og hvis du ikke har topskat er det ca 45% du skal regne med.

4 Ja som udgangspunkt og så skal du sælge dem ind uden moms til aktuel markedsværdi som du dokumentere fra ex DBA. Køber du nye skal du dele dit brug af dem i privat og firma del efter bedste skøn og dele den moms du fradrager som vist HER 

I øvrigt kan du i min indholdsfortegnelse finde en masse om hvordan man stifter virksomhed, om moms og alt muligt andet, så du kan jo klikke dig lidt gennem ting og se om ikke du bliver bedre klædt på

god vind med det

John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)