Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor vil stævne mig og jeg vil stævne ham

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter: Nej, men jeg synes det er så mange penge at jeg kan bruge rigtig mange timer på det i forhold til min relativt lave timepris på min hovedforretning.

@CEF: Jeg mener nu nok min klage er begrundet i det faglige arbejde, når jeg står med bøder fra E&S og SKAT på mindst 26.000. Responsumudvalget har jeg ikke hørt om før, så det må jeg jo nok også lige sætte mig lidt ind i.

@Henrik: Ja, det kan du have ret i med at starte med advokatvagten, det ville jeg nok have gjort hvis jeg havde tænkt således i tide. Nu er klagen afleveret, så må jeg tage den der fra.

@John: Det tror jeg da. Så vidt jeg kan se tager de i mod alle typer sager, og mit forsikringsselskab burde jo ikke henvise mig hvis det er spild af min tid. Men det får vi se i morgen kl. 16-17!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nilsson:
@John: Det tror jeg da. Så vidt jeg kan se tager de i mod alle typer sager, og mit forsikringsselskab burde jo ikke henvise mig hvis det er spild af min tid. Men det får vi se i morgen kl. 16-17!
jeg er 99% sikker på at advokatvagten ikke må tage sager for virksomheder. Det er en gratis vagt som borgere kan få råd fra -  men du ville heller ikke ha stor glæde af det, for der er tale om mundtlige råd og der føres ikke nogen sager af dem - så den er for alle borgere som kan komme ned og få et råd om hvorvidt de skal føre en sag og hvor de så skal gå hen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har intet indgående kendskab til sagen, men læser alene problemer i forhold til honorarets ansættelse og evt. Betaling heraf, samt erstatningsansvar for økonomisk tab i forhold til for sen indlevering mv.
Ingen af disse forhold har revisornævnet kompetence til, da de som sagt alene forholder sig til spørgsmål om erklæringsarbejdet og herunder god skik ved revisionens udførsel.
Eneste sted hvor honorar krydser god skik er ved spørgsmålet om der er udarbejdet og foreligger et konkret og ajoirført aftalebrev.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 28. Jul 13
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Min revisor vil stævne mig og jeg vil stævne ham....

Jeg foreslår at I holder et stævnemøde :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ikke uenige Christian - men vores anbefaling om revisornævnet har nu heller ikke gået på den del. Det gik på del af revisors arbejde, som har kostet klienten store bøder. Honorardelen det er anden halvleg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Du bør tage teten og da jeg kan læse mig til at revisors arbejde vedrører et kapitalselskab, er 

Revisornævnet kompetent til at vurdere sagen og du bør derfor indsende en klage.

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
jeg er 99% sikker på at advokatvagten ikke må tage sager for virksomheder. Det er en gratis vagt som borgere kan få råd fra -  men du ville heller ikke ha stor glæde af det, for der er tale om mundtlige råd og der føres ikke nogen sager af dem - så den er for alle borgere som kan komme ned og få et råd om hvorvidt de skal føre en sag og hvor de så skal gå hen

Jeg ringede til kommunen og spurgte om det kun var for private. Det var der ingen der havde hørt om, de mente jeg bare skulle møde op.

Det gjorde jeg så, og der sad to advokater og lyttede til min fremstilling af sagen. For dem var der ingen tvivl om at jeg har en stærk sag, men der er en del dokumentation jeg skal have på plads, hvis jeg skal prøve den. De mente desuden, at det faktum at jeg ikke har hørt fra modpartens advokat siden 17. november, er et tydeligt tegn på at de godt ved at de har en dårlig sag.

Jeg havde det meget bedre da jeg kom hjem, så jeg synes det var værdifuldt at bruge et par timer på dette.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nilsson:

Jeg ringede til kommunen og spurgte om det kun var for private. Det var der ingen der havde hørt om, de mente jeg bare skulle møde op.

Det gjorde jeg så, og der sad to advokater og lyttede til min fremstilling af sagen.

Wink De er da nyt.

Har altid fået i vide at de gratis advokatvagter rundt i landet er for private forbruger, iflg. bl.. retsplejeloven.

Og altså ikke for selvstændige erhvervsdrivende, som må benytte andre retskilder m.m.

Men hvis det er korrekt, at erhvervsdrivende kan benytte denne tjeneste er den dårlig markedsført Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Men hvis det er korrekt, at erhvervsdrivende kan benytte denne tjeneste er den dårlig markedsført Wink
det må man nok sige - under vagten når man googler står klart og tydeligt kun borgere, men det kan jo være de advokater der sidder på vagterne agerer helt individuelt. Jeg har lige mailet advokatsamfundet og hørt dem - for det var da trods alt en hjælp, selv om det kun er mundtlig rådgivning

Trådstarter blev du klogere og fik råd om hvordan du går videre - klagenævn eller civil sag?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - både og. De mente jeg skulle begge dele. Men klagen til revisornævnet gik afsted i sidste uge dagen før jeg tog til advokatvagten. Og jeg fik råd om hvordan jeg kan tage hul på en stævning. Desværre var vi meget pressede for tid, da der var rigtig mange besøgende hos advokatvagten, men jeg synes jeg fik de svar jeg havde brug for, og nu er resten så op til mig.

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)