Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor vil stævne mig og jeg vil stævne ham

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er snar Jul måske i skulle snakke sammen og finde en løsning Big Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

toogtoerfem:
4) min anbefaling er at lade advokat jacob rue forhandle for dig, selv om du skulle vinde en retsag er det langt fra sikkert at du kommer ud med overskud 
Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:

Hej Ib

Enneagrammet er et meget præcist psykologisk værktøj baseret på 9 grundtyper, som bl.a. kan anvendes til at forudsige adfærd.

YesStarStarStarStarStar

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy:
Det er snar Jul måske i skulle snakke sammen og finde en løsning Big Smile

Selvom det snart er jul, er det vel ikke alle der er i gavehumør.

Måtte selv sende en stævning af sted i går til Aalborg, pålydende ca. 28.900 kr.

Fra Næstved
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 30
Fra  Smarte Løsninger IVS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke hørt fra modparten siden! Jeg har tænkt mig grundigt om henover jul og nytår og nået til at jeg stadig ikke vil bøje mig. I går gik der en klage afsted til revisornævnet. Nævnets sagsbehandlingstid er desværre op til 12 måneder.

Jeg har desuden netop talt med min forsikring for at høre om retshjælp. Den bliver næppe brugbar, medmindre modparten stævner mig. Man rådede mig desuden til at få sagens holdparhed vurderet hos en gratis advokathjælp. Det tror jeg at jeg vil gøre.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du overvejet hvor meget arbejde du har foran dig nu? 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Din anke til revisornævnet bliver med alt sandsynlighed afvist, da nævnet ikke tager stilling til sager om honorar, men alene det erklæringsarbejde, jf. Revisorlovens pgf. 43, jf. I øvrigt pgf. 1, stk. 1.
Så medmindre klagen er begrundet i det faglige arbejde vil klagen blive afvist. Se evt: http://www.revisornævnet.dk/graphics/disciplinaernaevnet/Kendelser/Kendelser%202013/86-2012%20(28.%20oktober%202013).pdf

Spørgsmål og stillingtagen til honoarspørgsmål varetages af FSRs responsumudvalg, der i øvrigt kun har en behandlingstid på 6-8 måneder ;)
http://m.fsr.dk//Om%20os/Udvalg-i-FSR-danske-revisorer/Responsumudvalget

Responsumudvalgets udtalelse kan dog kun anvendes i forhold til en vejledende udtalelse til brug i en retssag eller tilsvarende og har ikke hjemmel til idømmelse af bøder mv.

Det du skal observere er om du har et aftalebrev, som definerer honorarets nærmere fastsættelse. Dernæst er revisoren pligtig til at føre regnskab med sine timer og i hvordan de er anvendt på din sag (baggrunden for faktureringen). Du har krav på indsigt i denne registrering.
Dernæst vil der være tale om et aftaleretsligt søgsmål som må skulle opgøres ud fra dette.

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Din anke til revisornævnet bliver med alt sandsynlighed afvist, da nævnet ikke tager stilling til sager om honorar, men alene det erklæringsarbejde, jf. Revisorlovens pgf. 43, jf. I øvrigt pgf. 1, stk. 1.

 

Christian nu ved jeg ikke om du kender sagen mere end os andre men det er vel ikke honoraret der er det egentlige problem, men mere at revisor qua for sent leveret arbejde har kostet sin klient bøder fra både SKAT og Erhvervsstyrelsen.

Men hvis jeg var trådstarter ville jeg nok have valgt advokatvagten først og så en klage.....

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

nu ved jeg ikke om du kender sagen mere end os andre men det er vel ikke honoraret der er det egentlige problem, men mere at revisor qua for sent leveret arbejde har kostet sin klient bøder fra både SKAT og Erhvervsstyrelsen.

Men hvis jeg var trådstarter ville jeg nok have valgt advokatvagten først og så en klage.....

tager advokatvagten klagesager fra erhverv. Jeg troede det var helt udelukkende for privatpersoner - mente de SKULLE afvise alt som har med erhverv som klager at gøre? (og trådstarter klager vel som erhverv)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
tager advokatvagten klagesager fra erhverv. Jeg troede det var helt udelukkende for privatpersoner - mente de SKULLE afvise alt som har med erhverv som klager at gøre? (og trådstarter klager vel som erhverv)

 

Aner - det ikke. Alene en henvisning til trådstarters eget indlæg.

 

Side 3 ud af 5 (43 indlæg)