Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min revisor vil stævne mig og jeg vil stævne ham

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det jo simpelt: Klag hurtigst muligt, så du kommer ham i forkøbet. 

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel egentlig meget enkelt: på den ene side skal rvisoren vel have et eller andet for hans arbejde. hvis du ikke har fast prisaftale, så skal du betale hvad det koster medmindre du kan godtgøre at det er urimeligt. på den anden side: hvis han er ÅRSAG til at du lider tab, så har du selvfølgelig modkrav overfor ham (i forhold til det som han skal have). hvis modkravene overstiger hans berettigede krav, så har du en selvstændig sag. hvis ikke, så har du ikke og skal betale et eller andet.

eksempel: Hvis han har sendt dig en regning på 50.000. Du mener den er for dyr, og burde koste 25.000, så skal du altså have en begrundelse. hvis du herudover mener han skal betale 15.000 for dokumenterbare tab, så ville jeg betale 10.000 til revisor. Herefter er sagen skåret til. han kan så anlægge sag mod dig for forskellen. enten får han så ret, eller han får uret.

eksempel II: Hvis han har sendt dig en regning på 50.000. Du mener den er for dyr, og burde koste 25.000, så skal du altså have en begrundelse. hvis du herudover mener han skal betale 50.000 for dokumenterbare tab, så har du et selvstændigt krav på 25.000 Så skal du anlægge sag mod ham med påstand om betaling af 25.000.

Du finder skabeloner på stævninger på www.domstol.dk

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Claus Nilsson:

Henrik Koudahl:
Er det en godkendt revisor så drop retsag i første omgang og indklag ham så for revisornævnet.

Jo, men hvad får jeg egentlig ud af det andet end at jeg også rasler lidt med en sabel? Fra Revisornævnets klagevejledning på deres hjemmeside:

Nævnets afgørelse kan ske i form af frifindelse, advarsel og bøde, samt i alvorlige tilfælde
ved frakendelse af revisors godkendelse.

Nævnet kan ikke tilkende erstatning eller sagsomkostninger eller bestemme, at revisor har
fortabt retten til honorar.

Hej Claus

Hvis Revisornævnet giver dig ret i klagen, så vil den godkendte revisor få en advarsel eller en bøde.

Revisornævnets afgørelse kan så efterfølgende anvendes i forbindelse med en evt. retssag, idet afgørelsen alt andet lige vil beskrive de forhold, som er gældende for afgørelsen.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Hvad siger dit enneagram ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Hvad siger dit enneagram ?
???? Wink

What is that ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Tonny.

Først og fremmest er omkostningen ved at klage til revisornævnet til at overse. Hvis du ikke kan få medhold i revisornævnet så vil det også være op af bakke i en retsag gir dig.

Omvendt får du medhold har du en god sag hvis sagen går i retten, da revisornævnets afgørelse har stor faglig tyngde i vurderingen af det udførte arbejde.

For en revisor er revisornævnets afgørelser ikke altid sjove.... Deres bødestraffer ligger eksempelvis milevidt over domstolens tabeller.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Enig med Tonny.

Først og fremmest er omkostningen ved at klage til revisornævnet til at overse. Hvis du ikke kan få medhold i revisornævnet så vil det også være op af bakke i en retsag gir dig.

Omvendt får du medhold har du en god sag hvis sagen går i retten, da revisornævnets afgørelse har stor faglig tyngde i vurderingen af det udførte arbejde.

For en revisor er revisornævnets afgørelser ikke altid sjove.... Deres bødestraffer ligger eksempelvis milevidt over domstolens tabeller.

Præcis.

Ydermere vil en verserende retssag ofte kunne udsættes indtil det tidspunkt, hvor der foreligger en afgørelse fra Revisornævnet.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib

Enneagrammet er et meget præcist psykologisk værktøj baseret på 9 grundtyper, som bl.a. kan anvendes til at forudsige adfærd.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikeke skrive eller sende de 9 punkter

det lyder interassant

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har haft samme problematik med en dårlig bogholder 

1) kan du bevise det altså at du ikke selv har været for sent med noget

2) du skal forholde dig til hvad du vil ofre i et forlig for at lukke og slukke uden for store omkostninger

3) jeg brugt advokat jacob rue som også skriver her

han fik mandat til at lave forlig og han havde så en samtale med modpartens advokat som godt kunne se at hans klient havde en tynd sag men betale noget måtte jeg ca 40. Procent af hans krav

husk at det max beløb du vil gå med til er incl moms

4) min anbefaling er at lade advokat jacob rue forhandle for dig, selv om du skulle vinde en retsag er det langt fra sikkert at du kommer ud med overskud 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)