Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Min kunde er "konkurs"

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Hvis en kunde meddeler dig om fredagen at de er konkurs, hvornår kan man så finde dem i statstidende?

Må en kunde fortsætte med at besvare f.eks. telefonen efter de har meddelt dig at de er konkurs?

Må de indbetale f.eks. 100 kroner ligeud som et "aconto" på en gæld der er væsentlig højere?

Hvor lang tid skal man vente på at de kommer i statstidende (Hvis de nu ikke skulle tale sandt, om at de ER konkurs) eller skal man bare køre rykkerprocess imod dem med det samme? 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det går ret hurtigt hvis konkursen er anmeldt men vist må de betale lidt så længe ikke forfordeler nogen mod andre. Når de tager telefonen er det bedste at du spørger dem hvem der er kurator i konkursboet så du kan anmelde dit krav der og ikke skal bruge gode penge til rykkere uden nytte

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kommer et skud fra hoften, uden at jeg har nogen juridisk forstand på det. Sådan her ville jeg sandsynligvis gøre:

1. Hvis der ikke dukker noget op i Statstidende inden så længe (ved ikke, hvor længe det plejer at tage) ville jeg ringe til skifteretten i din skyldners retskreds og spørge dem, om oplysningen om konkurs er korrekt.

2. Må de besvare telefonen? Tja, der ville jeg bare holde bolden inde på min banehalvdel og koncentrere mig om, hvad jeg selv må, i stedet for hvad de må. 

3. Om de må betale afdrag til dig, selv om de ligger i en konkurssag, er (efter min mening) deres eget problem. Tag imod pengene, men de har jo nok ikke nogen at betale med, hvis de er helt ude i tovene.

4. jeg ville da køre rykker/inkasso på dem med det samme. Hvis de IKKE er gået konkurs endnu, er det da umiddelbart en fordel for dig. Når først konkursen er en realitet, plejer der ikke at være mange procent tilbage til de "mindre" kreditorer.

Jeg håber, der kommer en advokat/jurakyndig på banen og kan give dig/os helt korrekt svar.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Og John var som sædvanlig hurtigt på banen - og klar i mælet Big Smile

Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Det er 10 dage siden de sagde til os at de var konkurs, men kan intet finde i statstidende. Har forsøgt at ringe til sø- og handelsretten, men de lukkede klokken 15. Deres CVR nummer står normalt på cvr.dk 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Fra at der forligger et konkurs dekret til at der kommer en meddelelse i statstidende går der normalt 2-5 dage. 

Prøv at se om du kan finde firmaet her:  http://www.konkurser.dk/Konkurser/Default.aspx?Dage=Uge  

 

Intet.. Det ser ud til at de ikke har indgivet konkursen endnu, så er det vel almindelig rykkerprocedure? 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv:
Intet.. Det ser ud til at de ikke har indgivet konkursen endnu, så er det vel almindelig rykkerprocedure? 

Har du prøvet at snakke med firmaet om hvorfor der så ikke er indgivet en konkursbegæring endnu? Hvor mange penge har du til gode hos dem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Øv

Når er konkursdekret er afsagt må fallenten ikke selv betale noget som helst.

Din kunde kan have indgive egen konkursbegæring, fx ved skifteretten i København,

hvor der altid er stor travlhed og det kan være forklaringen på at din kunde for at

få fred/holde kreditorer fra døren, siger at de er konkurs.

Hvis du kender firmaets/selskabets hjemsted, kan du se ved hvilken skifteret en

konkursbegæring skal behandles og så ringe til skifteretten og spørge dig for.

Held og lykke 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)