Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er helt grøn/blank hjælp start af virksomhed !!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har længe gået med drømmen om, at starte selvstændig virksomhed bygget på en unik idé.. ideerne har der været nok af, men jeg er ofte blevet bremset af min manglende erfaring.

Jeg håber ikke der er for mange af denne slags indlæg og, at i alligevel har tid til at hjælpe mig, for jeg har virkelig brug for nogle gode råd fra erfarne.

Nu har jeg bestemt mig for, at jeg skal starte en Internetvirksomhed, der sælger et relativt unikt produkt.

Jeg har pengene der skal bruges, jeg har idéen, jeg ved hvem der skal lave hjemmesiden. Hvordan kommer jeg videre?

Første barriere opstår her(som sagt er jeg helt grøn):

Skal jeg oprette et selskab(Aps) og hvordan?

Når jeg begynder at sælge, hvordan betaler jeg så moms (og hvad der ellers skal betales/være styr på)?

Hvordan får jeg mulighed for kreditkort køb på min hjemmeside og hvad koster det?

Det er vidst nogle meget basis spørgsmål, men jeg håber alligevel i vil tage jer tid til at besvare dem?

Når de så er besvaret kommer den klart største barrier for mig!? Jeg har funder det produkt jeg vil importere på en side http://www.miniinthebox.com/da/

Hvordan finder jeg dette produkt ved en producent? Skriver jeg til denne side om de vil videresælge? Det billigste vil helt klar være at finde deres leverandør, men hvordan?

Når jeg så importere fra Kina/Japan, hvordan undgår jeg så moms da jeg vel ikke skal betale det dobbelt?

Hvad skal jeg ellers være opmærksom?

På forhånd mange tak for hjælpen

vh. Mikkel

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Det er en del du spørger om, men jeg vil prøve at besvare noget af det.

Først og fremmest, hvis du skal have en virksomhed som er konkurrence dygtig, så skal du vel have fat i producenten, ellers kunne man som køber lige så godt bruge den side du henviser til, for de vil vel altid være billigere, hvis du køber af dem. Du må forsøge at søge på nettet efter en producent, alternativt hvis du ved hvor de kommer fra, kan du også tage kontakt til ambassaden der hvor producenten er. Husk at der er told på varerne, så det er noget du skal betale/medregne i dine priser. Du skal nok også finde ud af noget fragt.

Vedr. selskabsform, så afhænger det af din situation, og hvad du vil med virksomheden. Så enten tage en snak med en revisor, eller bliv inspireret af de mange indlæg der har været omkring dette. Du skal naturligvis opgøre og betale moms, enten skal du selv bogfører og opgøre momsen, eller så skal du få hjælp til det, det skal indberettes på skat.dk, hvor du også får betalingsoplysninger.

Kreditkorthjemmeside ved jeg ikke noget om, men jeg har set indlæg om det, så prøv at søge her på siden.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Hej alle!

1   Skal jeg oprette et selskab(Aps) og hvordan?

2   Når jeg begynder at sælge, hvordan betaler jeg så moms (og hvad der ellers skal betales/være styr på)?

3   Når jeg så importere fra Kina/Japan, hvordan undgår jeg så moms da jeg vel ikke skal betale det dobbelt?

1

Jeg har nappet de tre som jeg lettest kunne hjælpe med. Du kan HER læse om overvejelsen om hvorvidt du skal starte personlig virksomhed eller om du vil starte i selskabsform - type ApS - den er lidt lang, men tyg dig roligt igennem den, så er du lidt bedre klædt på.

Du kan også her læse det helt basale der er godt at vide om at i det hele taget ville starte virksomhed og hvordan du rent praktisk gør når du skal registrere dig http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

2

Du skaffer et regnskabsprogram, som ex aminos www.dinero.dk og når du lægger indtægter og udgifter ind i det, så regner det momsen ud, og du kan se hvad du helt løbende har for momsforpligtelsen

3

Nej du skal ikke betale moms når du som registreret importerer fra uden for EU men du skal bogføre import moms og angive det. Det koster dig dog ikke noget, læs om IMPORTMOMS Du skal inden du importerer noget som helst fra uden for EU være registreret som selskab og i den registrering være IMPORTREGISTRET som i linket

Du kan lige få et par mere, til når du har kræfter for at læse lidt helt basalt om at komme igang med at importere fra Kina http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html og lidt helt basalt omkring told som også vil dukke op som spørgsmål for din forretning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

God vind med det 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Mange tak for din tid.

Første skridt for mig nu, er vel at finde produktet og pris på det, før jeg kontakter revisions firma mm. Har allerede fået en mail omkring en der vil hjælpe med revision, men før alt det bliver relevant føler jeg, at jeg skal være sikker på at konceptet holder og er muligt.

Og der kommer du med et godt råd om at kontakte ambassaden, hvor produktet kommer fra, hvis du jeg risikere lange svar tider, hvad har jeg så ellers af mulighed, hvordan gør alle de andre når de finder leverandører i Kina?

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar John, utroligt meget praktisk info, og det kan man ikke få nok af. Dejlig så hjælpsomme i er.

Fra København
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Promodesigns.dk Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mikkel. - først og fremmest synes jeg det er fedt, at se nogen der starter op! :)

Hvad angår det at oprette CVR (aps, enkeltmandsfirma osv.) er det nemt nok.. Man opretter sig sådan set bare på virk.dk, men mit bedste råd overhovedet hvad det angår er, at kontakte kommunen og få rådgivning fra dit lokale væksthus eller hvad de kalder det der hvor du bor. (book evt. et møde) De kan rådgive dig om aaalt det der om hvordan du laver dit regnskab, opretter CVR og meget andet. (snak med dem før du opretter noget) Det er super, næsten gratis rådgivning! :)

Hvad angår import skal du næsten tage et kig på alibaba.com, som er en samling af leverandører fra bla. Kina. VIGTIGT: inden du importer noget skal du kontakte skat. Bare ring til dem.. De kender til websites hvor du kan gå ind og se den eksakte afgift for import af det du vil importerer.

Betaling på nettet er heller ikke det store problem.. Hvad det med webshop og den del angår. Er det meget vigtigt at du (hvis du har kapital til det) kontakter et ordenligt firma som kan lave en kvalitetsside til dig hvor der også er styr på ting som dette, og hvor de tager hånd om dette samt online markedsførring (adwords mv.)

Så 'to do' listen vil i følge mit hovede være.. Kontakt væksthus - kontakt skat - kontakt firma der kan leverer en stabil hjemmeside og online markedsførring.

- Jeg arbejder selv med at lave hjemmesider og samarbejder med nogen der hedder onlinestrategi.dk - du kan bare ringe til dem når du er klar (hvis du kan indfinde dig med deres koncept, priser og fremgangsmåde).

Mvh. Johannes Ottesen

Indehaver af Promodesigns.dk - leverer hjemmesider til onlinestrategi.dk

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes.

Mange tak for din besvarelse.

Jeg har allerede kommet en hel del nærmere mit mål, har sågar fået tilbud fra 2 producenter fra alibaba og en lignende side. Det ser lovende ud!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

eneste lille advarsel om alibaba o.l. er pas på kopivarer som vil kunne skabe problemer for dig i told og sagsanlæg fra rettighedsindehavere. Kopivarer kan være både med og uden logo, så du må være opmærksom på, om ting ligner kopier af noget af det du kender

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde godt overvejet problematikken da jeg stødte på flere varer med logo, men det kan også være gældende for varer uden logo?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

ja skam - du kan sagtens finde noget der er kopi af noget apple - sony - samsung - hugo boss osv  - uden logo

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)