Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spil virksomheds forretningsplan.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg igang med oprette mit eget spilfirma og har fundet de rette personer at arbejde med I starten.

Da det jo er ny opstartet virksomhed har jeg brugt en bunke tid på finde den rette markedsplan for vores fremdrift og kunne godt bruge lidt hjælp.

Nuværende plan er simpel. vi producere gratis computer spil I starten, der er lidt mindre og kan laves med kortere tid.

dette gøres for at vi faktisk får omdømme, og at folk ikke behøver betale for spillet men bare kan tage det og spille det.

dog efter vi har lavet 2-3 stykker ønsker vi gå igang med et stort spil og for lave dette kræves en form for økonomisk stabilitet.

Derfor er jeg endt ved disse to spørgsmål.

1. Er denne form for opstarts plan overhoved god, er det en fornuftig måde få omdømme ved give gratis produkter til folk, for vil de komme tilbage og begynde betale for vores produkter senere ?

2. For få den økonomiske stabilitet, kunne man sælge reklame plads på spillet. Men for forholde tingene simpel ville jeg gerne gøre dette til "permanent" køb af reklame plads. engangs betaling, for at have reklamen der så længe spillet kan skaffes. Er det muligt lave sådan aftaler ? og hvordan finder man firmaer/kunder der kunne ønske det ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Først og fremmest vil jeg gerne ønske jer alt mulig held og lykke med jeres opstart! 

Jeg ejer ikke selv et spilfirma, men jeg har dog været inde omkring branchen en smule igennem et par venner. Håber dog alligevel, at du vil finde noget nyttig information i det, som jeg har at sige :)

Når det er sagt, så vil jeg starte med at sige, at idéen med at lave "free to play" spil til at starte med er fin, men det afhænger også meget af platformen. I nævner, at i vil lave computer spil, men har i overvejet browser-baserede spil, eller snakke i om egentlige f.eks. Windows-baserede spil? 

Jeg spørger blot fordi, at jeg er af den opfattelse, at i vil ende op med at bruge kortere tid på hvert spil, hvis i startede med at arbejde med browser-baserede spil. Desuden vil det være lettere for jer at nå ud til en bred målgruppe igennem browser-spil. Jeres strategi ville være, at kontakte alle og enhver spil-hjemmeside og spørge, om de ikke kunne tænke sig at smide jeres spil ind på deres side. Ulempen er selvfølgelig, at der i forvejen er uendeligt mange browser-spil. Ulempen ved egentlige computer-spil er dog selve distributionen. Altså, hvordan har i tænkt jer, at nå ud til jeres målgruppe? 

Hvad angår reklamer, så afhænger det igen af, om vi taler browser-spil eller egentlige computer spil. Hvis der er tale om browser-spil, findes der services lidt ligesom Google Adsense bare for brwoser-spil. En sådan service kunne f.eks. være: http://www.mochimedia.com/developers/?MMref=Nav_foot 

Jeg kan desværre ikke hjælpe, hvis du taler om egentlige computer spil. 

Håber at dette svar gav lidt til eftertanke? Jeg vil meget gerne høre tilbage fra jer. 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)