Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kollegier/ungdomsboliger i Århus

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Da jeg om lang tid (nærmere 1,5 år) skal flytte til Århus for at studere, skal jeg have et sted at bo. Jeg ved det måske er lige lovligt lang tid før jeg er ude, men heller for tidligt end for sent!

Jeg har kigget på ungdomsboligårhus og har fundet frem til 4 steder der vil være interessante (og billige). Jeg vil høre jer, om i kender noget til disse fire, eller i eventuelt kan anbefale andre, som der er ikke er 100 års ventetid på.

De 4 jeg har fundet er:

Aabyhøjgård

Damager Kollegiet

Hasselhøj

Håndværkerparken

Er der nogle, der har kendskab til nogle af disse? Eventuelt andre, der skal være i cykelafstand af Viby?

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Behøver du noget af det? For hvad med en lejelejlighed på 45-60 kvadratmeter??? Hvad er evt. Dit budget:)

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

En lejelejlighed vil blive for dyr! Jeg vil gerne holde huslejen på under 3000 pr. måned, og derfor er ungdomsbolig noget nær det eneste, med mindre man kender en som kender en der måske udlejer en kælder eller noget. Men da jeg også ønsker ikke at skulle dele køkken og bad, men have det for mig selv, gør det det også lidt svære at finde noget.

Men man kan sige, at de krav jeg har, er en husleje under 3000, med eget køkken og bad og i cykelafstand af Viby. Og helst ikke alt for langt væk fra Århus C. :)

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 2. Nov 13
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Din SU er jo realativ høj. Og det her lyder måske ret dumt, men hvis du fik et job på 15-20 timer ugen, ville du kunne få noget der var klart bedre :)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 11. Dec 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Noza.

Jeg er selv fra Aarhus centrum og har boet her hele mit liv. Det er svært at få en GOD ungdomsbolig. Men hvis du starter med at søge nu, er du godt på vej. I Århus er der jo BOLIGGARANTI, hvis du skal studere her. Du har altså med sikkerhed en bolig, du skal du være opmærksom på at det kan være i belastede områder. Kender flere af de steder der, og især Damager Kollegiet er super lækkert. Dog ligger det ikke i Centrum, men 10 min i bus derfra. 

Jeg har familie der administrer og lejer boliger ud i Aarhus. Du kan jo skrive en mail/besked når du nærmer dig den tid, du skal til at flyt til Aarhus, så kan jeg give dig en mail, hvor du lige kan skrive til en privat udlejer. Budget er måske lidt svært at holde. 

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathanhj, det er selvfølgelig en mulighed, men det er ikke fordi jeg behøver noget større, jeg vil fint kunne leve på mindre plads, så længe jeg bare har eget køkken og bad. Og som udgangspunkt vil jeg helst heller ikke arbejde 20 timer ugentligt, men måske 10, da jeg virkelig gerne vil bruge tid på studiet. Men jeg kan sagtens se, hvad du mener, og takker for dit input :)

Hej Kenneth, jeg er bekendt med boliggaranti, men vil selvfølgelig meget gerne undgå de belastede områder. Hvad jeg har hørt er det værst i gellereup og hasle områderne? Damager Kollegiet er helt sikkert også det jeg gerne vil have. Er godt klar over jeg ikke kan bo tæt på det hele og midt i centrum, men eksempelvis afstanden fra Damager er fin.

Det vil jeg huske på, hvis jeg stadig står og mangler når tiden nærmer sig. Hvor meget over budget er det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ét godt råd - ta' hvad du kan få, så kan du altid flytte videre derfra ;)

Jeg er født og opvokset i Aarhus C, jeg har en lille fordel der hedder et 'boligbrev' som er over 20 år gammelt, men selv med det, kan det være mere end umenneskeligt svært, at finde 'en fed 'billig bolg' midt på størget.... 

Jeg siger det ikke for at tage modet fra dig, jeg oplyser dig dette, så du kender gamet;)

jeg har venner og bekendte, som ikke kan finde steder at bo - nok fordi de vil bo i Aarhus C, og alt det der 'SEX AND TYHE CITY' live mange unge gerne vil leve. Med andre ord, sænke dine standarder og lykken vil komme til dig ;)

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

..

Tilmeldt 13. Dec 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeppe G, ved ikke om du har læst de øvrige svar, men jeg behøver ikke bo i Aarhus C, for det ved jeg godt er ret umuligt bare lige at få. Med hensyn til at leve 'sex and the city' livet som du kalder det, så er det heller ikke noget der er nødvendigt for mig. Synes skam ikke jeg har sat min standard alt for højt, men er godt klar over, det ikke er det nemmeste ;-)

Som du skriver til at starte med, vil jeg da også tag hvad jeg kan få - men hvis jeg kan starte med noget, der bare ikke er alt for langt væk, så vil det være meget fint :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 131
Fra  Coldit Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, kunne måske godt have'nær-læst' det ;) mine følehorn var bare ude, men helt bestemt, godt du er ude så lang tid før, det giver dig en klar fordel, så kan du også lære markedt at kende så-at-sige ;)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)