Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alternativ til Trustpilot

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Nu har jeg netop åbnet ny webshop, og jeg fornemmer at mine besøgende ønsker en form for "trust" på siden som forsikrer dem om, at det er et ordentligt sted de er havnet. Lige nu har jeg blot en Facebook-boks med et par hundrede fans.

Hvilke alternativer findes der til Trustpilot? Som jeg ser det må der være en anden vej at gå.

Skyd løs!

mvh

Tobias Ehlig

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilot er (desværre) the go-to, især for danskere..

Se evt denne her for lidt inspiration til alternativer:
http://m.amino.dk/forums/t/127055.aspx

Må man spørge hvorfor du nægter at bruge Trustpilot?

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas,

Jamen det er ganske enkelt fordi jeg har formået at opsætte min webshop således, at jeg kun har 500 kr. pr. måned i faste udgifter, og så synes jeg det er vildt at skulle give 795 kr. for Trustpilot.

Eller kan jeg bruge den gratis version til evig tid uden problemer? Synes det er svært at gennemskue.

mvh

Tobias Ehlig

Fra Rødovre
Tilmeldt 30. Jun 13
Indlæg ialt: 94
Fra  Daniel Kold Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er fordi du ikke har lyst til selv at invitere Trustpilot indenfor på din side og evt. betale dem, så kan du bruge din facebook side. Det der er kunsten er at lave et mix af ren vareinformation og så emner som folk kan deltager aktivt i på facebook. Gør det klart at alle kan skrive spørgsmål derinde, hvorefter du vil besvare dem online, lige der på væggen hvor alle andre kan se det. Du kan sågar henvise fra din side til, at din primære kunde kontakt foregår derigennem. Det vidner om åbenhed, men kræver også at du er god skriftligt, da der helt sikkert også før eller siden vil komme klager eller kritiske spørgsmål af den vej. Kan du imødegå dem og få en positiv dialog ud af det, så er det bevist at det har en langt bedre effekt på nuværende og kommende kunder, end eksempelvis sider som Trustpilot. 

Det kræver tid og dedikation samtidig med, at det kræver du tjekker facebook ofte, så ingen kundehenvendelser går ubemærket hen. Til gengæld får du et helt andet og mere personligt forhold til dine kunde og det giver oftest flere nye kunder, da gode svar med videre ofte bliver set af personernes netværk.

Håber mit svar kan bruges Smile

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Ehlig:
Eller kan jeg bruge den gratis version til evig tid uden problemer? Synes det er svært at gennemskue.

Ja! :-) Det gør jeg, og det fungerer udmærket.

KH. Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Kjellerup
Tilmeldt 10. Dec 13
Indlæg ialt: 53
Fra  SmartWeb Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tobias, det kan sagtens lade sig gøre at føre webshop uden Trustpilot. Undersøgelser fra 2013 viser at troværdigheden lige så meget spejler sig af den præsentation der kommer på siden. Du vil komme meget langt med at få alle oplysninger frem om hvem du er, hvad du gerne vil & så også gerne et personligt billede af dig selv. Sørg også for at have alle kontaktoplysninger fremme som f.eks. telefonnummer, adresse, cvr.nr så mulige kunder ved hvem du er. Hvis du gerne vil have en review på din side kan du blot lave en form for andmeldelses system på dit eget site. Men husk du ikke skal censurere i dårlige posts ;-) Undersøgelser viser også at hvis der er f.eks 3 gode anmeldelser & 1 dårlig så stiger troværdigheden også. Det ligger I at alle godt ved man ikke kan tilgodese alle. Så mit råd til dig er at få dig selv præsenteret godt på siden på en god måde :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Ehlig:
Eller kan jeg bruge den gratis version til evig tid uden problemer? Synes det er svært at gennemskue.

Ja det er lidt uoverskueligt. Marketingstrategi: obskuritet ;)

Med det sagt, så mener jeg vist kun du skal betale for deres B2B modul til webshops (det er det, de 795 går til pr. måned) - som sender mails ud til dine kunder og beder om anmeldelser.

Ydermere har betalte brugere lidt bedre visning af af deres profil (trustbox og profilside).

Så du skulle frit kunne bruge det gratis, om ikke andet, så 'bare' til at svare dine kunder på anmeldelser :)

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trustpilot er desværre også fyldt med svindel, så det er ikke helt rent. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar - super fedt!

@Daniel: Du er inde på nogle rigtig spændende ting. Min tanke har netop været, at det må være muligt at benytte Facebook på en eller anden måde. Problematikken her er som jeg ser det, at jeg sælger kondomer, og det kan en hindring i forhold til offentlig kommunikation. Ellers er det en taktik jeg meget vel kunne kaste min kærlighed over!

@Lars: Tak - det vidste jeg faktisk ikke. Troede man var tvunget til at betale.

@Flemming: Rigtig interessante pointer! Jeg har tænkt lidt i de baner allerede, men vil gøre det endnu mere, og få smidt billede på, samt gøre kontaktinfo endnu mere synligt. Fedt bidrag!

@Andreas: Ja netop, det er ikke til at overskue. Men fedt at det også kan lade sig gøre med en gratis version. Hælder dog stadigvæk til at finde et alternativ til Trustpilot.

@Internexus: Det går der i hvert fald nogle rygter om, og rent personligt så tror jeg ikke, at Trustpilot er vejen frem. Mon ikke også at Google snart finder på en måde at samle anmeldelser der, ligesom man kan med Google Local i dag?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Ehlig:
@Internexus: Det går der i hvert fald nogle rygter om, og rent personligt så tror jeg ikke, at Trustpilot er vejen frem. Mon ikke også at Google snart finder på en måde at samle anmeldelser der, ligesom man kan med Google Local i dag?

Jo, det tror jeg sgu også. Men man kan vel altid manipulere med sådan nogle tal :-) Ellers skal du lave anmeldelserne på dit eget website. Mange der gør med stor success.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)