Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler en stationær kontor PC

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Michal Do:
1. med eller uden styresystem?

Nope... Men den skal understøtte(s af) windows 7 og 8 - Ikke nødvendigvis out-of-the-box, men driverene skal findes.

Michal Do:
2. jeg regner med du selv har office?

Yes... Ingen software...

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er blevet tilbudt denne. - Vil den opfylde mine krav, og samtidig være støjsvag?

Kabinet / Bundkort: Shuttle SH87R6 barebone S1150 H87
CPU: Intel Core i7 4770K 3.5GHz 8MB Box S1150 HD4600 OC
Ram: 16 GB (4x Corsair DDR3 PC1600 4GB CL11 XMS3)
Harddisk: Seagate Desktop SSHD 1TB 7200RPM SATA Hybrid (Hybrid disk med 8 Gb Flashhukommelse)
Grafikkort: MSI GeForce N210 1GB DDR3 Passiv Low Profile
Optiske drev: Samsung SH-224DB/BEBE DVD-RW SATA black

Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Fjollet at afvise ssd når det er dét stykke hardware der har den største mærkbare effekt på det system du søger. Hastighed, stabilitet og støjsvag! Brug pengene, Du fortryder det ikke!

Tillad mig at uddybe. Du har ikke brug for en i7 processor. Du har ikke brug for mere end 4GB ram. Du kommer aldrig i nærheden af at skulle bruge det... Men en SSD vil gøre en enorm forskel. Jeg læser datalogi så jeg ved en lille smule om hvad jeg snakker om :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay - Nu blev jeg provokeret... :) Du læser datalogi, og derfor ved du hvad du snakker om... Sorry, men de to ting har da ikke noget med hinanden at gøre. Datalogi, var dengang jeg læste det, mest omkring software udvikling, og algoritmer... Det har da intet med hardware med videre at gøre. Jeg er selv programmør, men min viden om hardware er da begrænset. Det kan godt være du har en interesse, og dermed ved noget om emnet, men det er da ikke fordi du læser datalogi :)

Sorry - Bare mig! *G*

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg vil mene den lever absolut op til alle kravene.
Dog antager jeg at du ikke laver alt for meget grafisk arbejde og arbejder med flere skærme samtidig.
Der er grafikkortet måske lige i underkanten.

Jeg vil personligt anbefale så vidt muligt at kunne køre med to harddiske.
En til operativsystem og evt. grund programmer og så en stor harddisk til data og evt. ekstra programmer der fylder godt.

På den måde har du muligheden for at kunne flytte din data fra en maskine til en ny relativt nemt. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Arendtsen:

Ja jeg vil mene den lever absolut op til alle kravene.
Dog antager jeg at du ikke laver alt for meget grafisk arbejde og arbejder med flere skærme samtidig.
Der er grafikkortet måske lige i underkanten.

Jeg vil personligt anbefale så vidt muligt at kunne køre med to harddiske.
En til operativsystem og evt. grund programmer og så en stor harddisk til data og evt. ekstra programmer der fylder godt.

På den måde har du muligheden for at kunne flytte din data fra en maskine til en ny relativt nemt. 

OK.

Så hvis jeg tager den nedenfor, og så sår sat en 250 GB SSD i til OS, så burde jeg være kørende.

Nej, der er ikke meget grafik her. Det drejer sig bare om behnadling af billeder til hjemmesiden, det klares på en bærbar fra Bilka nu... Uden de store problemer!

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriv til mig eventuelt :) Jeg skal snart til at sælge dansk produceret computer - med 2 ÅRS garanti :) 
Vi kan sikkert finde ud af noget godt (Y)  

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Carsten Kvist:

OK.

Så hvis jeg tager den nedenfor, og så sår sat en 250 GB SSD i til OS, så burde jeg være kørende.

Nej, der er ikke meget grafik her. Det drejer sig bare om behnadling af billeder til hjemmesiden, det klares på en bærbar fra Bilka nu... Uden de store problemer!

Med en SSD som systemdisk burde du praktisk talt være flyvende. :-)
Og ja jeg vil mene så er du kørende i høj grad. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Arendtsen:

Carsten Kvist:

OK.

Så hvis jeg tager den nedenfor, og så sår sat en 250 GB SSD i til OS, så burde jeg være kørende.

Nej, der er ikke meget grafik her. Det drejer sig bare om behnadling af billeder til hjemmesiden, det klares på en bærbar fra Bilka nu... Uden de store problemer!

Med en SSD som systemdisk burde du praktisk talt være flyvende. :-)
Og ja jeg vil mene så er du kørende i høj grad. 

Hej.

Tak for dine svar.

Jeg har fået ændret konfigurationen til nedenstående.. Til omkring 7K. - Vi har de fleste data liggende på en NAS, så 500 GB disk burde være rigeligt.

For at sikre at den er helt støjsvag, kan vi smide  Enermax ELC120 Silence 120mm vandkøling, samt ændre harddisken til WD Caviar Blue WD5000AAKX 500GB SATA6 16MB 7200RPM samt en Crucial SSD M500 240GB SATA6 500/250 r/w 7mm.

Virker det stadig OK?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

For at sikre at den er helt støjsvag, kan vi smide  Enermax ELC120 Silence 120mm vandkøling, samt ændre harddisken til WD Caviar Blue WD5000AAKX 500GB SATA6 16MB 7200RPM samt en Crucial SSD M500 240GB SATA6 500/250 r/w 7mm.

Virker det stadig OK?

Ja det syntes jeg.
Der er ikke rigtigt noget at udsætte på den. 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)