Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vurdering af ide!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 53
Fra  Alike Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Jeg synes din idé er super smart og på papiret er den helt fantastisk.
Hvis man nu kører ind i karporten på vej hjem, og der ikke sker noget forfærdeligt, men forenden er bilen bliver bulet - så kommer Politiet udrykkende?

Formålet med at man ringer ind til Alarmcentralen, er at man får fortalt hvor slem skaden er, og de udrykker i hastigheden derefter.

Det er umiddelbart min eneste tanke, at hvis det nu ikke er et uheld der behøves andre til? 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der har du måske en pointe, men der kunne jo være en knap der blinkede når den var aktiveret, og så kunne man trykke på nogle ting hvis det ikke var nødvendigt med udrykning alligevel.

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay cool, skal lige have kigget lidt på det OnStar.

tak skal du have Jakob 

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Fedt! jeg kontakter dig når jeg er kommet lidt videre med projektet.

- Jesper Sandberg 

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel James Williams:

Hej Jesper

Jeg synes din idé er super smart og på papiret er den helt fantastisk.
Hvis man nu kører ind i karporten på vej hjem, og der ikke sker noget forfærdeligt, men forenden er bilen bliver bulet - så kommer Politiet udrykkende?

Formålet med at man ringer ind til Alarmcentralen, er at man får fortalt hvor slem skaden er, og de udrykker i hastigheden derefter.

Det er umiddelbart min eneste tanke, at hvis det nu ikke er et uheld der behøves andre til? 



Hej Daniel

Tak for din feedback.

Du har ret i problemstillingen med de små uheld. Men produktet slår først til når airbaggen går af. Det vil sige køre du ind i carporten derhjemme og airbaggen ikke bliver udløst sker der ingen ting. 

Problemet er, at du ikke aner hvor du præcis er henne efter et uheld og ofte går der et stykke tid før der bliver ringet efter hjælp.
Men ideen startede som et rednings system til solo uheld, hvor du ofte ikke har mulighed for, at ringe efter hjælp. Selvom produktet alarmere centralen skal der stadig ringes da der kun sende vogne efter det data der er blev sendt fra produktet. Produktet sørge bare for, at der bliver sendt hjælp.  


Men der er en masse overvejelser.

- Jesper Sandberg 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej laver min ven Craig sjov med Onstar:



Så kan du se det in action :-)

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

sandberg8800:
Ideen bygger på et produkt som registrere når der sker et uheld, og med det samme sender en besked til alarmcentralen. Alarmcentralen kan reagere med det samme og hurtigst muligt sende hjælp afsted, til de forulykkede. 

Når man kommer på en ide, er det altid vigtigt at lave en grundig nyhedsundersøgelse.

Din ide er god men desværre er den ide allerede opfundet af andre. jeg har for en del år siden set det vist på tysk tv.   En hurtig Google søgning giver da også resultat (desværre).

 http://www.euroncap.com/rewards/technologies/call.aspx

http://www.navipedia.net/index.php/Emergency_Services

Mvh

Ravn

Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Når man kommer på en ide, er det altid vigtigt at lave en grundig nyhedsundersøgelse.

Din ide er god men desværre er den ide allerede opfundet af andre. jeg har for en del år siden set det vist på tysk tv.   En hurtig Google søgning giver da også resultat (desværre).

 http://www.euroncap.com/rewards/technologies/call.aspx

http://www.navipedia.net/index.php/Emergency_Services


Tak for din feedback Ravn.

Ved udmærket godt, at ideen allerede findes i form af ekstra udstyr til nyere biler. men et produkt til eftermontering i ældre biler har jeg ikke kunne finde. 

- Jesper Sandberg 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

sandberg8800:
Ved udmærket godt, at ideen allerede findes i form af ekstra udstyr til nyere biler.

Fik lige lyst til at give et indspark her.
At en "idé" allerede  er fundet på af andre, gør den ikke mindre interessant forretningsmæssigt, tværtimod!
Hvis du finder på noget helt nyt, kan det koste kassen at gøre folk opmærksom på at de har et behov de ikke kendte til.
Det kan ofte rent kommercielt være bedre at lægge sig i slipstrømmen på en ide der allerede er "betalt" markedsføring for, hvis du kan lave noget som tilbyder noget andet/bedre end det der findes.

Der fandtes jo også søgemaskiner før Google for eksempel :) 

Fra Skibby
Tilmeldt 14. Sep 12
Indlæg ialt: 35
Fra  www.altomvarebiler.dk Skrevet kl. 06:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man tager i betragtning, at systemet stadig er meget dyrt i de biler, det findes til, at det kun lige akkurat er blevet godkendt med de europæiske bilfabrikkers milliarder i ryggen, og at det ikke en gang er færdigudviklet i visse lande, er der ikke den store risiko for, at Garmin, Bosch eller andre har udviklet en lille dims med sugekop til os med gamle biler.

Tag eventuelt ind og besøg Volvos designafdeling. Den ligger i Københavns sydhavn på Frederikskaj. Det er en flok meget videbegærlige unge mennesker, som måske har lyst til en snak.

Vh

Thomas

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)