Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til programmør/web designer

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Odense C
Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dit spørgsmål nr 3 så vil jeg sige at du kan roligt afsløre mere om den. Som regel kræver det en visionær person der brænder for lige netop den idé at føre et projekt ud i livet, så derfor vil du meget sjældent opleve at nogen direkte vil stjæle din idé.

Det eneste tidspunkt hvor der for alvor bliver kopieret ting er hvis det er vildt banebrydende og selv det at kopiere din idé vil sjældent være nok til at få succes med den.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Wollsen:

aktiespekulant:
Spm 3: Hvilke skridt kan jeg tage for at minimere chancen for at min ide bliver stjålet under samarbejdspartner processen ? Hvor meget kan en NDA i realiteten bruges til i denne forbindelse ? Det koster jo megen tid og penge at føre en retssag...

Jeg ville undgå at starte med din ide, men i stedet for et generelt samarbejde op at stå. Hvis du selv kan fx noget grafisk design, marketing eller andre interessante ting, kan det jo værre at han også kan bruge dig til noget. På den måde kan i lære hinanden at kende, og hvis det ikke går godt, så er der ingen der har fået klemt fingrene. 

Personligt synes jeg NDA's er en form for trussel, og jeg ville ikke bryde mig om at arbejde under sådanne forhold når det er til dels frivilligt arbejde. Overtal i stedet programmøren, og få ham til at synes det er en god ide. Hvis i først har haft et samarbejde kørende, er chancerne betydeligt mindre for at han bare vil smutte, for så er det jo at bryde en aftale med en ven. Herudover kan i jo yderligere styrke jeres bånd hvis i har mødtes eller lignende. Hvis det er et partnerskab du gerne vil have med ham, vil du jo nok skulle møde ham alligevel.

Det lyder fornuftigt..

Morten Wollsen:

aktiespekulant:
Spm 2: Da jeg intet ved om programmering, hvordan vurderer jeg så om en potentiel samarbejdspartner er "dygtig".. ... Nogle råd her ?

Som jeg skrev tidligere, synes jeg her du skal vægte uddannelse højere end referencer. I en uddannelse indgår trods alt eksaminer, kedelige timer på skolebænken osv. At en udvikler har udført en relevant uddannelse viser at personen brænder for det. I modsætning til blot referencer kan man sagtens snyde med, en udvikler kunne jo sagtens sige at de sider de har udviklet er blevet lukket eller hvad ved jeg.

Det giver mening.. Jeg har også tænkt på at tage ud på københavns universitet og tage kontakt til nogle af de folk der studerer programmering.. men hvad er de relevante uddannelser ? Datalogi? Datamatiker? eller hvad?

Fra Odense
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Det giver mening.. Jeg har også tænkt på at tage ud på københavns universitet og tage kontakt til nogle af de folk der studerer programmering.. men hvad er de relevante uddannelser ? Datalogi? Datamatiker? eller hvad?

Der findes i dag utroligt mange uddannelser, og det kommer så lidt an på hvilket niveau du vil ramme.

Der er professionsbachelorer som fx datamatiker, webgrafiker, webprogrammør og hvad de alle hedder.

Så er der de rigtige universitetsuddanelser som datalogi og også ingeniøruddannelser som it-ingeniør (diplom), software engineering (civil) og robotteknologi (civil). Det er lige dem jeg kender.

Nu er jeg selv af den sidste slags, men jeg vil vove at påstå at de længere uddannelser har en mere design-mæssig tilgang til programmering, dvs mere udtænkning af løsningen på papir, før programmering påbegyndes. Men igen, det er blot min mening :)

Fra Kastrup
Tilmeldt 18. Jul 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Zenbit Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

aktiespekulant:
Det giver mening.. Jeg har også tænkt på at tage ud på københavns universitet og tage kontakt til nogle af de folk der studerer programmering.. men hvad er de relevante uddannelser ? Datalogi? Datamatiker? eller hvad?

Pas nu på du ikke satser alt for meget på en IT-studerende. Godt nok er jeg enig med Morten I, at en IT uddannelse er en god idé, men det er fuldstændig ligemeget hvis personen ikke har nogen erfaring (og det får de ikke meget af på deres studie). Erfaring og uddannelse går hånd i hånd, men i sidste ende er erfaring den største faktor, med stort 'S'.

Du skal finde en der brænder for webudvikling, og som muligvis er i gang med en it uddannelse af en eller anden art (ikke så vigtigt hvilken éen, bare de elsker at udvikle til web).

Dataloger, softwaretek- og datamatikere er nogle algohoveder, jeg tror ikke de gider at lave en ny Facebook :) - de har tal i hovedet. Men du kan jo være heldig!

Zenbit - eksperter indenfor udvikling af Apps og Databaser
Kontakt: andreas@zenbit.dk

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ville jeg gå efter datamatikerne på handelsskolerne. Sæt evt. nogle sedler op på skolerne om kontakt.

Hvis jeg var dig ville jeg liste og beskrive alle funktionerne der er behov for. Så er det nemmere at estimere og planlægge. Hvad skal være med i første fase osv. Funktioner som "login", "Opret bruger", "send besked", "Lav opslag" osv.

På et eller andet tidspunkt er der jo også brug for en grafiker osv.

Man kan evt. købe en "skabelon" som tager udgangspunkt i et "community" - så er man da noget af vejen.

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Tak for jeres svar.. Jeg tror lige jeg vil arbejde lidt mere med ideen og hvordan jeg har tænkt mig det skal fungere og gøre det hele lidt mere konkret og så smider jeg nok en post op her om noget tid vedr hvad ideen går ud på, hvad jeg søger i en samarbejds partner og hvad jeg selv kan bidrage med.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)