Hej Aminoer Jeg sidder og arbejder på et koncept som jeg personligt mener kunne fungere men vil gerne have lidt kritik af det inden jeg smider hele min energi i det. Jeg tager chancen og deler ideen her og håber at ingen stjæler den :) Ide: Tanken er en side der lidt minder om de mange dealsider med den forskel der ikke skal sælges men kun formidles tilbud. Kunderne (virksomheder) kan købe plads på siden med deres tilbud (et tilbud skal være en besparelse på mindst 30% i forhold til normal pris). De får en uges reklame på siden og kommer med i den ugentlige nyhedsbrev. Tanken er at forbrugerne melder sig til og modtager nyhedsbrevet med gode tilbud, når databasen med modtagere er stor nok vil virksomhederne kunne købe sig ind i specielle grupper, (f.eks. mænd mellem 25-35 år). Fordele: For virksomhederne er fordelen at salget stadig går igennem deres egen side, dvs. forbrugerne kommer ind på de forskellige webshops og ser andre gode tilbud og produkter og ikke kun det ene tilbud. For forbrugerne/modtagerne af nyhedsbrevet er fordelen at de modtager relevante tilbud og kan købe direkte af de forskellige webshops, ikke noget med krøllede vouchers og "alt det med småt" som man finder de dealsider. Pris: Prisen er ikke fastsat endnu men der vil være tre forskellige priser afhængigt af hvor eksponeret virksomheden vil være på siden og i nyhedsbrevet. Og prisen bliver pr. modtager af nyhedsbrevet. Nogle tanker omkring dette koncept, holder det eller er jeg helt gal på den? |
Lige som http://bownty.dk/kobenhavn ? Hvis det mere generelt er webshops du tænker på, så sidder Miinto rimelig tungt på det - men det kan da være at der er en mulighed. Det vil jo ikke koste alverdens, så hvorfor ikke prøve det af?