Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS? Hvorfor/hvorfor ikke?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lendum Nordjylland
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Fra  Elsager Bogføringsservice Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
At du udskriver nogle få fakturer er i sigselv  ikke nok til at opfylde betingelserne for at bruge VSO - der skal eksempelvis være en vist aktivitetsniveau

HEj HEnrik

I praksis har jeg vundet landsskatteretssag vedr VSO hvor en kunde havde en opsparing på godt 9 millioner. der var skrevet 3 faktura med en samlet omsætning på 4500 kr + moms.

Så jeg mener nok det er mulig at holde gang i en VSO med forholdsvis begrænset aktivitet, men vi er enig der skal være aktivitet.

M.v.h.

Niels Thestrup Bach

Elsager Bogføringsservice

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Thestrup Bach:
I praksis har jeg vundet landsskatteretssag vedr VSO hvor en kunde havde en opsparing på godt 9 millioner. der var skrevet 3 faktura med en samlet omsætning på 4500 kr + moms.

 

Jeg vil da gerne læse præmisserne for den afgørelse. Ikke at jeg betvivler afgørelsens rigtighed men vil gerne have forudsætningen for den.

 

Vi havde diskussionen her på Amino for nogle få måneder siden. For at anvende VSO gælder at du skal drive erhvervsmæssig virksomhed i skatteretlig henseende.

Det vil sige at der er nogle krav som skal være opfyldt i form af bla.:


- Der skal være udsigt til overskud

- Der skal være en vis intensitet og seriøsitet over virksomheden

- Hensyn til omfanget og varigheden

- Opfylder man de forventninger der er til den type virksomheder

osv. kan vi blive ved med at remse op.

 

Der er ikke nogle af de betingelser der isoleret set alene kan lægges til grund for at om der er tale om erhvervsmæssig drift eller ej. Det er en helhedsvurdering. Eksempelvis viser domspraksis at  intensitet er omkring 50 timer om måneden bare for at hive en enkelt linie ud. Det udspringer af praksis omkring eksempelvis loven om iværksætter- og etableringskonto.

Der er ikke noget facit her - andet en konkret vurdering fra tilfælde til tilfælde.....

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Niels Thestrup Bach:
I praksis har jeg vundet landsskatteretssag vedr VSO hvor en kunde havde en opsparing på godt 9 millioner. der var skrevet 3 faktura med en samlet omsætning på 4500 kr + moms.

Henrik Koudahl:
Jeg vil da gerne læse præmisserne for den afgørelse. Ikke at jeg betvivler afgørelsens rigtighed men vil gerne have forudsætningen for den.

Enig, da jeg pt. har en kunde med samme problemstilling og en verserende sag ved Landsskatteretten.

Tonny

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)