Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS for og imod - Input søges

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere læst negative indlæg om IVS, der starter 1. januar 2014.

Nu vil jeg gerne have et godt råd. Jeg har et ApS og et personligt ejet. Der kommer henover nytår gang i meget store kunder og derfor vil jeg gerne have lavet en konstellation, således at skulle een af de store kunder svigte, hvad jeg nu ikke tror de gør, men i disse tider!.

Kan/skal jeg omlægge skattefrit til IVS (det personligt ejede) og lave et IVS holding. Dette skal  anvendes i max. 6 måneder, så er kapitalen i det personligt ejede oppe på over kr. 50.000,00. Og dermed opgraderes til ApS. Eller skal jeg løbe risikoen og vente.

Og er der samme krav til denne øvelse som ved skattefri omlægning til ApS?

Tak for hjælpen på forhånd.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis vi taler om en periode på 6 måneder så synes jeg det er en dyr løsning. Stiftelse og omdannelse koster en del i forhold til målet at omdanne til aps. Mit bedste bud vil være at du ender ud med end finansieringsomkostning på ca. 20 procent.

Nok er IVS tiltænkt som hjælp til iværksættere men her er der virkelig tale om statsstøtte til revisor- og advokatbranchen.

http://www.koudahl.dk/ivaerksaetterselskabet-det-er-en-ommer/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Kan/skal jeg omlægge skattefrit til IVS (det personligt ejede)

Du kan ikke omdanne et personligt firma til et IVS uden at det har skattemæssige konsekvenser. 

Et IVS kan kun stiftes kontant. Hvis du derefter vil have aktiviteten i dit personlige firma lagt ind i et IVS - så skal IVS købe det personlige firma på markedsvilkår. Markedsvilkår svarende til hvad en uafhængig person vil betale for det personlige firma.

 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Tak for dit svar. Det var også bare lige for at stikke en finger i jorden. Med andre ord. Jeg skal holde vejret og få skattefri omlægning til ApS, som Jacob Tøjner har et par videosekvenser om. Inden 30/6.

Johnny

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Et IVS kan kun stiftes kontant. Hvis du derefter vil have aktiviteten i dit personlige firma lagt ind i et IVS - så skal IVS købe det personlige firma på markedsvilkår. Markedsvilkår svarende til hvad en uafhængig person vil betale for det personlige firma.

Hej Henrik

Henrik Koudahl:
Du kan ikke omdanne et personligt firma til et IVS uden at det har skattemæssige konsekvenser. 

Okay, der lærte jeg så lige lidt mere om IVS.

Johnny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny,

Med din tidshorisont er jeg enig. Hold dig til Hr. Tøjners video og omdan inden 30/6.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Tak for Jeres input. Det kom længere rundt end jeg troede. Men lærerigt.

Jeg omdanner det personligt ejede til ApS og får et holding som IVS, så kan jeg jo se hvad der sker på det område. Om det skal omdannes til ApS eller andet.

Tusind tak igen til Jer alle.

Johnny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)