Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APS eller enkeltmands når jeg har fast job ved siden af...

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Thestrup Bach:
JEg kan ikke helt se at Et Aps er letere at styre frem for en virksmhedsskatteordning, Jeg er af den direkte anden opfattelse.

Nu var det jo ret beset ikke det, jeg skrev tidligere

Niels Thestrup Bach:
Derimod vil et selskab have fordelen af, at løbende hævninger sker som løn eller alternativt udbytte, hvilket afhænger lidt af lønindtægten og evt. beskatning med topskat.

Niels Thestrup Bach:
Ved en VSO har man mulighed for at styre helt til topskattegrensen hvert år, forudsat at der ikke er hævet formeget ud af virksomheden.

Jep, som jeg også skrev tidligere...

Niels Thestrup Bach:

Yder mere er der meget store konsekvenser ved et Aps hvis ikke ejeren husker meget nøje at et virksomhedsdankort kun er til virksomhedsudgifter, og er ejeren altid klar på hvad der kan trækkes fra via firmaet.

I virksomhedsordningen har man  stører mulighed for at reparerer på tingen i mange tilfælde.

Her er jeg så ikke enig, idet det ikke er korrekt, at du kan reparere på eks. for store personlige hævninger i Virksomhedsskatteordningen, idet der som bekendt ikke må ske modregninger ved indskud til udligning af tidligere hævede beløb. 

Hvis man ikke kan styre sine konti personligt og i et selskab, så er der nok næppe heller nogen chance for, at det skulle lykkedes med flere personlige konti, virksomhedskonti eller ej.

Jeg synes ikke argumentationen holder her.

Under alle omstændigheder bør trådstarter konsultere en kompetent revisor/bogholder eller anden skattekyndig, således alle forhold kan medtages inden den endelige beslutning tages.

Tonny

Side 2 ud af 2 (11 indlæg)