Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med at udgive Amazon Kindle ebøger

Side 1 ud af 8 (77 indlæg)
Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej alle,

Brugeren Thomas Hansen forhørte sig for noget tid siden, om der var nogen herinde der havde erfaring med Kindle Direct Publishing (KDP) på Amazon Kindle Store.
Jeg meddelte dengang at jeg netop var startet og ville melde ud senere hen hvordan det var gået.

Jeg har nu udgivet i alt 10 ebøger på Kindle Store og de indtjener pt. omkring 175$ om ugen, og det stiger pænt hver uge. Jeg startede i slutningen af september, og har vel nok brugt en 4-500$ i alt på forfattere og designere. Det skal lige siges jeg har leget rundt med at betale for backlinks og overbetalte mine forfattere før jeg vidste bedre - så det kan sagtens gøres billigere.

Men jeg synes selv det har været en ret hurtig return on investment.

Hvis jeg kan blive ved med at ramme plet på bare hver anden bog, håber jeg på at kunne nå noget der ligner en dansk fuldtidsindtægt i passiv indkomst inden for det næste år.

Jeg er overrasket over hvor simpel processen er, og er sikker på at alle der har godt styr på engelsk og er villige til at lave deres lektier, kan gøre præcis det samme. Jeg lagde ud med selv at skrive bøger og lægge dem op, uden det store salg, men begyndte senere hen at hyre forfattere til at skrive korte bøger om emner jeg havde lavet research på.

Det sværeste ved processen og platformen er egentligt beskatning, hvilket jeg stadig er lidt usikker på.

Er der nogen derude der ellers har haft erfaring med KDP eller anden form for online publishing?

Hvis I har nogen spørgsmål så bare fyr løsSmile 

- Nicklas Kingo

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Jeg skriver børnebøger og overvejer som et enkeltstående projekt at få en enkelt oversat og se, om det kunne give noget. Når dén erfaring er nået, overvejer jeg ligeledes at rådgive andre i hele den proces og tage et lille gebyr for den service.

Ved du, om der er et godt salg af børnebøger derinde eller vil man bare drukne i mængden?

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicklas Kingo:

Hvis I har nogen spørgsmål så bare fyr løsSmile 

- Nicklas Kingo

Følger lige med... 

Ville gerne prøve det af, men synes ikke mit engelske er godt nok til at udgive mine danske projekter på engelsk.

Er det kun engelske ebøger der handles der eller findes der danske?

Handler danskerne der?

Mvh Sue

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael,

Det synes jeg da helt klart du skal gøre.

Mht. om der er godt salg i børnebøger, kan jeg kun sige at Amazon har 600 mil. kreditkort i deres system - markedet er så ufatteligt stort.

Tag en kigger i børneafdelingen og se hvordan de forskellige bøger rangerer - tallet står ca. halvvejs nede på siden. Brug det her værktøj til at se hvor mange salg ca. per dag placeringen udgør.

Det er sjovt du siger det med rådgivningen; jeg har lavet et kursus der viser trin-for-trin hvordan jeg foretager mig det. Det er godt nok på engelsk. Det kunne være man skulle overveje at oversætte det til det danske marked.

Mht om du vil drukne i mængden; det vil du sikkert i starten før du har lært the basics, så jeg ville gemme guldkornene indtil jeg havde styr på platformen. Det tog mig et par bøger før jeg helt forstod at lave bøger der solgte. Det er virkeligt vigtigt du har et cover der fanger og kan læses i thumbnail størrelse - dette tror jeg er endnu mere key i børneafdelingen.

Sig til hvis du har flere spørgsmål:) 

Fra Billum
Tilmeldt 24. Jan 13
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Nicklas

Tak for det gode svar med links og alt muligt. Skide godt!

Michael

Fokus - regnskabsservice, administration, tekstarbejde

Erfaren bogholder siden 1995 og selvstændig siden 2005.

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue,

Du kan sagtens hyre folk til at oversætte din bog. Jeg ved der er danske oversætte på den portal jeg selv bruger: Elance.com

Men for at være helt ærlig ville jeg oversætte dem selv, og bruge dem som en platform til at forbedre mit engelsk. Og så hyre en editor til at kigge den efter - dette er ikke dyrt. Jeg vil nok mene at af kunne beherske engelsk flydende er det mest brugbare værktøj - bare min mening. 

Der er desværre ingen danske ebøger på nogen af de internationale platforme. Jeg ved Kindle store kun handler med spanske, franske og tyske bøger, udover de engelske.

Mht. om danskerne handler der, så ved jeg kun fra hvad jeg ved gennem min omgangskreds, og ebogskonceptet virker helt fremmed for dem. Du ser heller ikke folk med ereaders i toge og busser i samme omfang som i enhver anden by i verden. Men hvem ved, mon ikke det kun er et spørgsmål om tid?

Håber det hjalpSmile

Mvh. Nicklas Kingo 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Til dem der har mod på det, findes der også muligheder i Danmark for at udgive ebøger gennem f.eks. Saxo Publish, som er en ganske simpel proces.

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant. Det vil jeg klart tjekke ud. Tak Bjarke

Fra Hjørring
Tilmeldt 1. Dec 13
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas, inspirerende indlæg.

Kan du uddybe hvor man går hen og finder forfattere, foregår det ved hjælp af freelancers? eller findes der et site hvor det bliver udbudt som en konkret service? kunne godt tænke mig at vide lidt mere om hvordan man kommer igang, hvorfor meget arbejde ligger du selv i det? 175$ om ugen er jo en kanon indtægt at have når den egentligt står og passer sig selv :)

Fra International
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger personligt Elance. De fleste bruger enten Elance eller Odesk. Her kan du finde freelancere til at lave alt fra blog artikler til iPhone apps.


Altså de penge jeg tjener nu på det nu lægger jeg ikke noget arbejde i som sagt, men jeg har lagt mange timer i det de sidste to måneder. Men det er jo skægt, så det har egentligt ikke gjort mig så meget;)


Jeg går ikke ud fra det er tilladt for mig at linke til mit Skillshare kursus, jeg har pt en promotion hvor det kan fåes for en 6-7 dollar, hvis du er interesseret kan du smide mig en pm. Hvis dette er overskrider reglementet, forstår jeg fuldt ud.

Side 1 ud af 8 (77 indlæg)