Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør vi viderefakturere vores ansatte for fejlen eller?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Dec 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Sagen er den, at vi har en ansat, som har begået en fejl, som har kostet os ca. 5000,-.

Vi har en butik, hvor vi forhandler Danske Spil. Nogle kunder ønsker at spille for 5000,- på en kamp, og den ansatte kører så deres kuponer igennem, selvom man altid skal have betaling for dem inden, når det gælder den slags kuponer. Det er med fuldt overlæg - ment på den måde, at den ansatte udmærket godt var klar over, at det er i strid med Danske Spils og vores butiks regler.

Men da kunderne skal betale med dankort, så bliver de alligevel kørt igennem terminalen, da kampen snart vil lukke, og det skal gå stærkt med at spille kuponerne. Kuponerne bliver efterfølgende lagt på disken. Inden dankorttransaktionen går igennem, så løber kunderne med deres kort og kuponer for 5000,-.

Ved oplæring i Danske Spil, får man at vide, at man absolut ikke må gøre dette. Vedkommende har også lavet fejlen før - så sent som i sommers og prøvede til og med at skjule det for os. Derfor har vi haft fat i vedkommende før. Og her for ca. 2 måneder siden, fik alle ansatte en reminder om, at det måtte de ikke gøre - med fokus på dankortkunder, da det var en nem måde at snyde på.

Derfor synes vi, at det er så ærgerligt. Det er mange penge for os pt., og vi er lidt usikre på, hvad der vil være den bedste løsning, da den ansatte ellers passer sit arbejde.

Hvad synes I Amino'er?

Ville I (og må man i det hele taget) indgå en betalingsaftale med en ansat - evt. fradrag via lønnen?

Eller ville I give en skriftlig advarsel? Eller noget helt tredje?

Tak for at tage Jer tid til at læse vores indlæg

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg mener klart, at dette må løses med en skriftlig advarsel.

Man kan desværre ikke sikre sig hundrede procent mod fejl og da der ikke er tale om bevist forsøg på at unddrage virksomheden, men en fejl der opstår i skyndingen fordi vedkommende vil hjælpe kunden, så er det bare møgærgerligt.

Alternativt, så må I løse alting selv. Man kan ikke have ansatte og så hænge dem op på alle tab, for hvor skulle man så slutte henne? Skulle de så også betale for kassedifferencer (som dette jo faktisk er), for mangler på lageret, for brækage-vare, hvis en vare bliver tabt eller vælter?

Det ville kun være rimeligt at fradrage, hvis man samtidig også giver gevinst ved overskud, men det tror jeg ikke, at I gør.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Cashew:

Hej Amino'er!

Sagen er den, at vi har en ansat, som har begået en fejl, som har kostet os ca. 5000,-.

Vi har en butik, hvor vi forhandler Danske Spil. Nogle kunder ønsker at spille for 5000,- på en kamp, og den ansatte kører så deres kuponer igennem, selvom man altid skal have betaling for dem inden, når det gælder den slags kuponer. Det er med fuldt overlæg - ment på den måde, at den ansatte udmærket godt var klar over, at det er i strid med Danske Spils og vores butiks regler.

Men da kunderne skal betale med dankort, så bliver de alligevel kørt igennem terminalen, da kampen snart vil lukke, og det skal gå stærkt med at spille kuponerne. Kuponerne bliver efterfølgende lagt på disken. Inden dankorttransaktionen går igennem, så løber kunderne med deres kort og kuponer for 5000,-.

Ved oplæring i Danske Spil, får man at vide, at man absolut ikke må gøre dette. Vedkommende har også lavet fejlen før - så sent som i sommers og prøvede til og med at skjule det for os. Derfor har vi haft fat i vedkommende før. Og her for ca. 2 måneder siden, fik alle ansatte en reminder om, at det måtte de ikke gøre - med fokus på dankortkunder, da det var en nem måde at snyde på.

Derfor synes vi, at det er så ærgerligt. Det er mange penge for os pt., og vi er lidt usikre på, hvad der vil være den bedste løsning, da den ansatte ellers passer sit arbejde.

Hvad synes I Amino'er?

Ville I (og må man i det hele taget) indgå en betalingsaftale med en ansat - evt. fradrag via lønnen?

Eller ville I give en skriftlig advarsel? Eller noget helt tredje?

Tak for at tage Jer tid til at læse vores indlæg

Du må lide det tab den ansatte laver - mener bestemt ikke du kan sende den ansatte regningen.

Men en skriftlig advarsel er på sin plads, og næste gang er det ud af vagten. 

Tilmeldt 31. Dec 13
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

... fejl opret

Fra Kolind,Djursland
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cashew

Jeg mener du som arbejdsgiver bør betale. Om du rent juridisk kan hænge medarbejderen op på regningen er jeg meget i tvivl om, da medarbejderen, som jeg forstår det, ikke har gjort det med forsæt.

Inspirerer og træner medarbejder med direkte kundekontakt i, at skabe Supergod Kundeservice og MERsalg.

Tilmeldt 25. Sep 13
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Kedelig situation i er havnet i. Selvom den ansatte har begået "fejlen", mener jeg personligt at det er arbejdsgiveren der må betale de tab medarbejderne kan være skyld i. I hvert fald når vi snakker beløb som kr. 5.000.

Jeg mener samtidig at medarbejderen skal afskediges af følgende grunde:

- Han var klar over at det er i strid med reglerne, det er defor ikke en "fejl"
- I har allerede haft fat i ham før og advaret ham sidst han gjorde det

Hvis man kan bryde reglerne bevidst, kan man også acceptere konsekvensen af disse, og i dette tilfælde ville jeg mene at en fyreseddel er på rette plads. Det gavner jeres forretning meget mere, at ansætte en loyal medarbejder som kan rette sig efter retningslinjer og regler.

Vh RM

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)