Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke komme i kontakt med webfirma!

Side 12 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sue:
CVR validering af freelancer - JA TAK! Big Smile

CVR oplysninger kan findes under freelancers kontakt oplynsninger , hvad pokker skulle et cvr nummer have af betydning når vi snakker svindel ??

Jeg nægter at tro på at folk der smider deres penge efter anonyme svindlere pludeselig får en åbenbaring fordi der er et lille ikon der viser at en amino er cvr valideret.

Den eneste løsning jeg ser som 100% idiot sikker er at der bliver lavet en ny form for Amino+ den kunne hedde amino day care, her tænker jeg at Martin T enten kommer til jer eller omvendt og at i så kan sidde på skødet af Martin mens det svære valg træffes :-D

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Svampe Bob - Firkant:
Den eneste løsning jeg ser som 100% idiot sikker er at der bliver lavet en ny form for Amino+ den kunne hedde amino day care, her tænker jeg at Martin T enten kommer til jer eller omvendt og at i så kan sidde på skødet af Martin mens det svære valg træffes :-D

Det er tilladt at være plat!

Svampe Bob - Firkant:
Jeg nægter at tro på at folk der smider deres penge efter anonyme svindlere pludeselig får en åbenbaring fordi der er et lille ikon der viser at en amino er cvr valideret.

Nu handler det jo om at gøre det sværere for svindlere og har intet at gøre med åbenbaringer eller lign!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:
Jaja... men du har vel også lært det på den hårde måde - hvorfor ikke hjælpe andre til at undgå alle de faldgruber der er?

Det er bl.a. det jeg prøver på i denne tråd, og i det indlæg jeg linker til fra 2011. Jeg fortæller jo netop hvordan man undgår 90% bare ved kun at gøre nogle ganske få ting, som jeg ved af erfaring siger mange svindlere fra.

Jeg er aldrig blevet snydt, udover nogle tekster jeg engang fik leveret der var kopierede, og jeg synes faktisk det er naturligt at spørge folk man kender om anbefalinger. Jeg er ikke paranoid, men hvis folk ønsker total anonymitet så er der ofte noget galt, det synes jeg må være logisk. Hvorfor gemme sig, hvis man driver en redelig og ærlig forretning?

Det er i øvrigt ikke bare naturligt at tro på alt og alle. Hvis man driver en forretning, bliver man nødt til at vurdere sine samarbejdspartnere og ikke bare tro på alt hvad folk siger til en. Det er heldigvis heller ikke min fornemmelse at folk tror på alt hvad de hører.

Sue:
Ja, vi anvender da også helst nogen vi bliver anbefalet - med hvad så med dem der ikke har denne mulighed? Folk søger vel på Amino netop fordi de ikke har det netværk hjemme!

Ja lige min pointe. Man bør bruge Amino til at få anbefalinger, men det har folk jo ikke gjort i dette tilfælde. De har set en tråd med en der ikke vil stå frem med navn og CVR nogen steder tilbyder billige hjemmesider, og fordi der er et par stykker der er glade for et logo hopper folk i og bestiller en hjemmeside og forudbetaler et beløb. Jeg ser ikke en eneste tråd hvor folk har spurgt om hjemmeside-anbefalinger til det pågældende firma.

Sue:
Hvordan falsk tryghed? Hvis et firma bliver valideret, bliver dette firma jo netop stillet til ansvar i tilfælde af svindel! 

Forkert igen. Der er masser af svindlere der ikke bliver stillet til ansvar, da dem der er blevet snydt ikke gider til at tage dem i retten. I dette tilfælde skulle man til at føre en sag i USA, hvis altså firmaet eksisterede. En validering givet stort set intet. Hvis folk derimod ville bestille fra ikke-anonyme personer/firmaer og sørgede for at få anbefalinger, ville det batte meget mere.

Sue:
Det skriver jeg heller ikke, men alle kender ikke de måder der er at tjekke på og du gider nok ikke blive ved med at skrive det i dine indlæg de næste 80 år!

Jeg bliver ved med at hjælpe i lang tid selvom min forretning ikke er afhængig af Amino. Det store problem i det her er at CVR-validering intet hjælper. Der er stadig masser af firmaer der ikke decideret svindler, men bare laver et enormt dårligt stykke arbejde, og de bliver ikke siet fra, og dem vil man jo også gerne undgå. Igen er svaretat man selv tager ansvar og sørger for at få anbefalinger og ikke handler med anonyme.

Sue:
Hvis jeg satte mig i de kriminelles sted, ville Amino være et fantastisk værktøj til at komme i kontakt med folk der behøver hjælp af den ene eller anden slags... og det er bare at bruge en halv time om dagen på at finde de brugere med færrest antal indlæg, slå op i deres historik og se om de søger tilbud o.l. og så smide dem en privat besked om at det kan jeg sagtens hjælpe dem med! Hvor mange nye "grønne" brugere tror du ville falde i og tænke NØJ hvor er folk flinke her på Amino!!!

Det er heldigvis ikke så nemt som du gør det til. Jeg har set mange forsøg på svindel herinde, men de fleste gange hopper folk heldigvis ikke i. Der er også mange tråde hvor folk skriver de er helt grønne, og derfor søger anbefalinger til bestemte opgaver. Så helt skidt står det ikke til.

Derudover må man nok også bare acceptere at der altid er nogen der vil blive snydt, og man kan aldrig gardere sig 100 %, hvis folk ikke finder det smart at spørge efter anbefalinger, og finder det smart at handle med 100 % anonyme personer, fordi de kan få noget billigt, så er der nok kun den hårde måde at lære det på, jeg håber dog denne tråd kan være med til at åbne folks øjne for vigtigheden af lidt forarbejde før man vælger en samarbejdspartner.

Fra Havnen
Tilmeldt 8. Dec 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sue:
Nu handler det jo om at gøre det sværere for svindlere og har intet at gøre med åbenbaringer eller lign!

1) Vil tro at mange svindlere i dk har et cvr nummer og skulle der stå en svindler og mangle et kan han jo evt "låne" et.

2) Hvis man ikke fatter mistanke ved at handle med et firma der ikke har et Tlf nummer eller Cvr nummer eller en dansk adresse så har jeg godt nok svært ved ar forstille mig at man vil sidde og tænke "wow den virksomhed er ikke amino cvr valideret det tør jeg simpelhen ikke" = åbenbaring

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Svampe Bob - Firkant:

1) Vil tro at mange svindlere i dk har et cvr nummer og skulle der stå en svindler og mangle et kan han jo evt "låne" et.

2) Hvis man ikke fatter mistanke ved at handle med et firma der ikke har et Tlf nummer eller Cvr nummer eller en dansk adresse så har jeg godt nok svært ved ar forstille mig at man vil sidde og tænke "wow den virksomhed er ikke amino cvr valideret det tør jeg simpelhen ikke" = åbenbaring

Der er masser der også har CVR der svindler ja... min "svindler" er offentlig på Amino - har siddet til bords med os i vores hjem og tog stadig røven på os...

Jeg er helt enig i at dem der vil svindle kan det - men samtidigt er jeg selv en af dem der ikke handler på eks. dba.dk uden CPR validering af sælger før jeg overfører penge og det går glimrende. Det giver altså noget selvom i ikke mener det.

God Jul

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 13
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig! Jeg vil også råde folk til at få en saglig vurdering i forhold til konkurrence på søgeord, linkprofil osv. inden man går i gang, det giver det bedste udgangspunkt for et samarbejde. Sørg også for at firmaet løbende dokumenterer hvad de har lavet, f.eks. hvilke links de har bygget osv., så har man selv har mulighed for at få størst mulig udbytte ud af et samarbejde og tilegne sig selv noget erfaring inden for SEO.

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

++

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

nielskvik:
Jeg sidder og undre mig over om han forventer evigheds garanti / support for undskyld udtrykket " de bytte penge" det er trods alt en grænse for hvor meget arbejde man kan forlange for de penge.

Man kan vel forlange det der er aftalt. Der er aftalt nogle funktioner som ikke er lavet endnu, det er vel ikke trådstarters skyld hvis pågældende "firma" har estimeret forkert og skal bruge længere tid end beregnet.

nielskvik:
Tråden er ensidig og ingen ved hvordan trådstarter har haft dialogen med dem i forløbet, men hvis man kan gå helt i selv sving over 7 mails over 9 dage der i bund og grund er mindre end 1 arbejdsuge som ikke er blevet besvaret siger det vel mere om trådstarter end om firmaet.

Nu er der jo en hel del der har forudbetalt til pågældende firma, og ingen har hørt fra vedkommende i næsten 3 uger.

nielskvik:
Jeg har levet i service branchen hele mit liv og ved hvad god og dårlig service er, men hvis trådstarter havde været kunde hos mig og jeg havde tilladt mig den uforskammende luksus at ligge mig syg eller holde ferie i 2-3 uger for derefter at finde ud af at jeg var blevet hængt ud i alle mulige og umulige fora med navns nævnelse var kæden hoppet af hos mig og jeg havde pudset den dyreste og bedste erstatnings advokat af sted med den største stævning man kan forestille sig, samtidig havde jeg sendt hans indbetalte beløb retur og taget hans side ned - der er grænse for hvad man skal finde sig i fra kunder.

Utroligt du stadig er i branchen hvis det er din holdning. Men holder dælme ikke 2-3 ugers ferie uden at fortælle sine kunder det og skrive det på sin hjemmeside, og uden at sætte en autoresponder op (hvis ikke man har fået andre til at besvare sin email mens man er væk), eller selv nægter at tjekke mails på ferien.

At tage en side ned og tilbagebetale pengene er da nok også noget af det dummeste jeg har hørt, så render man jo selv ind i en mulig erstatningssag.

Men ja hvis man ligger i koma kan det accepteres man ikke svarer de kunder der har forudbetalt, men ellers er man ikke for syg til at give en anden besked om lige at logge ind på ens mail og give ens kunder besked om man er kommet til skade.

Og husk nu, vi taler om et firma som ikke eksisterer (firmanavnet kan registreres i Delaware, og er altså ikke optaget) og forudbetaling via Skrill, med "faktura" uden firmaregistreringsnummer. Det er ikke sikkert det er scam, men det ligner det godt nok, det er helt sikkert.

Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så synes jeg faktisk at trådstarter fortjener at blive holdt udenfor nu. Han har skrevet pænt og høfligt her i tråden, og har - uden vrøvl - ladet sin overskrift ændre, samt har selv ændret sin tekst, så den stemmer overens med reglerne.

Side 12 ud af 13 (122 indlæg)