Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke komme i kontakt med webfirma!

Side 11 ud af 13 (122 indlæg)
Tilmeldt 3. Oct 13
Indlæg ialt: 159
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

nielskvik:
du er ude i i et farvand fyldt med hajer

"We're gonna need a bigger boat" Cool

Tak for dit indlæg, jeg har skrevet det bag ørerne.

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er forfærdeligt når sådan noget sker. Ganske enkelt. De skulle helt ærlig ikke ha´ lov til at drive virksomheden videre. Jeg forstår godt trådstarter er blevet frustreret. Det er bare ikke i orden!

Dermed sagt, så kan det jo ikke være Amino's opgave. Så skal vi også tilbage til The Pirate Bay sagen, også dømme Google for at ha´ indekseret The Pirate Bay i første omgang. Så kan man jo blive ved.

Det kan være lidt hårdt at sige, men det er jo en ting man bliver klogere på. En lærerstreg. Det er bare en skam at der skal ske sådan noget, før man reelt bliver klogere.

Det er useriøst af webbureauet bare at tegne et abonnement til 12 måneder. Det første man gør, er der at sætte sig ind i kundens sted. 

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Kære venner

Så vil jeg blande mig sen smule, efter en sindssyg travl uge på Amino-kontoret.

For det første er denne tråd et rigtig godt eksempel på, hvor svært det er at "dømme" andre mennesker.
Der er ingen enighed om, der er tale om svindel, om manden ligger på hospitalet, hans mor er død, han er gået ned med stress, eller han vitterligt er en gemen svindler.

Skulle vi på Amino tillade at alle kunne hænge alle ud når det passede dem, så ville det betyde at en masse uskyldige ville få deres forretning ødelagt, en masse Amino'er ville skulle betale enorme summer for overtrædelse af injurielovgivningen, og Amino skulle det samme. Tro mig, da vi i starten tillod det, væltede det ind med stævninger til os, og flere Amino'er måtte slippe 25.000 kr. for at svine andre til.

Skulle vi aktivt forfølge alle sager til bunds, og lege politi og dommer, skulle vi ansætte 1-2 fuldtidsmedarbejdere i den dyre ende, og det kommer nok ikke som et chok, at regningen ville ende hos brugerne. Det ville fordyre Amino Plus med godt 50 %, og det tvivler jeg på ville falde i god jord.

Når det så er sagt, så sletter vi jævnligt freelancer-konti, hvor vi ved at der bliver svindlet. Men problemet er, at folk bare opretter en ny minuttet efter.
Og ja, vi kunne så validere folk med "Nem-Id" etc. og det gør vi måske også en dag. Men problemet er, at mange svindlere faktisk er ligeglade med at folk ved hvem de er, og det derfor ikke hjælper det store, og måske giver en falsk tryghedsfølelse.

Slutteligt bliver man som Iværksætter/businessmand nødt til at træffe sine egne forholdsregler for ikke at blive snydt, og hvis man lærer lektien med et tab på 3.000 kr., så er det billigt.
Første gang jeg blev snydt, kostede det mig mere end 3 millioner kroner...

Det lyder måske hårdt, men som erhvervsdrivende har man selv ansvaret for sig selv og sin forretning, og det nytter ikke at skyde skylden for sin egen manglende forsigtighed, over på andre.

Let the flamewar begin...

De bedste hilsner

Martin

 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Det lyder måske hårdt, men som erhvervsdrivende har man selv ansvaret for sig selv og sin forretning og det nytter ikke at skyde skylden for sin egen manglende forsigtighed, over på andre.

Let the flamewar begin...

De bedste hilsner


Martin

Yes

Ja Martin jeg må give dig ret.

Selv har jeg også været en af dem der har synes at Amino kunne hjælpe til med at stoppe platugler.

Fra Sydfyn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er de mennesker der sidder i skat jo ikke helt idioter, den finte kender de også, ved en revision skal du kunne argumentere / underbygge hvorfor du har skrevet en kredit nota, en kredit nota på det fulde beløb uden en efterfølgende faktura kan jo i princippet være forklædt som sort arbejde, manglende betaling fra kunden osv. i dette tilfælde har man selv åbnet Pandoras box for skønsmæssige ansættelser.

Kort og godt det kan ikke betale sig at springe over hvor gærdet er lavest.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
Slutteligt bliver man som Iværksætter/businessmand nødt til at træffe sine egne forholdsregler for ikke at blive snydt, og hvis man lærer lektien med et tab på 3.000 kr., så er det billigt.
Første gang jeg blev snydt, kostede det mig mere end 3 millioner kroner...

Det lyder måske hårdt, men som erhvervsdrivende har man selv ansvaret for sig selv og sin forretning, og det nytter ikke at skyde skylden for sin egen manglende forsigtighed, over på andre.

Let the flamewar begin...

Prøver lige igen - og dette uden at det behøver være et set-up med Nem ID.

Evt. kunne at lade CVR registrerede lægge opgaver op med en validering fra Amino med et lille icon der viser de er valideret.

Så kan man udnytte sit plus medlemskab med en større ro omkring hvem det er der har udbudt opgaven og hvem der har fået opgaven. Dem der så tager chancen at benytte en udbyder eller opgavetager uden dette CVR validerings icon, må vel se det som at det er deres eget ansvar, at tjekke hvem de har med at gøre.

Er dette meget resource krævende? 

Det er lidt ufint at skrive at det er billigt at slippe med 3000,- for at lære lektien. Jeg går ud fra at du selv synes at 3 mill. kr dengang var mange penge for at lære en lektie? Ligesom 3000,- el. 20.000,- osv. kan være mange penge for andre særligt i en opstarts fase. 

Uanset hvad - så må det være princippet der gælder hér og ikke beløbets størrelse. Hvis det er så let at svindle på Amino - hvilket det jo er, så kunne det være fantastisk at man som bruger og særligt ny bruger (for det gælder vel også om at holde på kunderne!) havde mulighed for at støtte sig op ad eks. et validerings icon. 

Får Amino et ry mellem iværksættere, at være et useriøst sted hvor man ikke skal hente samarbejder etc. så vil det være den samme kerne af brugere der sidder tilbage, og hvad gavn har vi så af det? Jeg har personligt selv været ude omkring steder som væksthuse og teknologisk, kreative fællesskaber - fab labs osv... og nævner ofte at jeg har fundet gode samarbejder på dette iværksætterforum - og den respons jeg får tilbage er meget forskellig. Det jeg hæfter mig ved er at der netop tales om at "man skal passe på" - HVORFOR! 
Et iværksætterforum hvor folk ytrer sig om nye idér, kreative tanker, beder om hjælp til ting der er meget personlige da vi hver især passer på vores små "babyer" (projekter) og ønsker at finde samarbejder vi tør stole på, da vi som brugere er MEGET sarte i forhold til at svindlere faktisk kan få vores drøm til at briste.

Vi har alle været "grønne" og ved hvor svært det er at komme igang med sin idé - mange har ikke ret mange penge at starte op med og at man så også bliver snydt igen og igen kan virkelig gøre mennesker paranoide. Det er i hvert fald ikke en nyttig lektie, for dem der svindler er ofte dem som er dygtigst til at skabe tillid i andre mennesker. 

At forvente at en helt ny iværksætter skal kende alle svinekneb og måder at lave baggrundstjek på gud og hver mand, inden de indleder et samarbejde, tror jeg er meget naivt. Og så skal vi som selv har modtaget hjælp, også hjælpe andre videre. Hvis folk skulle blive kørt over før de lærte ikke at gå over for rødt, så tror jeg hellere jeg er tilhænger af idéen med positiv udvikling og problemløsning, fremfor blot at acceptere at det er en del af det at blive selvstændig. Man skal nok få de knubs man skal have... lort er der nok af, men hvorfor ikke fokusere på de gode ting!

Jeg er personligt ligeglad  med hvad andre forums gør... jeg synes at Amino er et sted hvor idéer blomstrer og mennesker mødes på godt og ondt, og har selv fået så meget ud af stedet hér, at jeg synes at det ikke skal ende som andre store hjælpeforums (kandu, eksperten o.l.) men udvikle sig i positiv retning. 

Hvis du Martin, giver den en ekstra skalle for at komme svindel til livs (eller blot gøre det sværere, evt. ved at indføre CVR validering i freelancer) så tror jeg at flere brugere vil føle at de har et valg, tag imod tilbud fra en "sikker kilde" eller tag chancen!

Jeg har været med i mange år (har haft andre brugere- da nogen blev for personlige) men tilmeldte mig igen fordi jeg følte jeg var rustet til at være hér. Der er nogen ting der aldrig ændrer sig - folk er folk, men det der ændrer sig er de kriminelles måde at arbejde på for at få det de vil have. Jeg kunne lade hoveddøren være ulåst om natten for 15 år siden... idag har vi ikke bare låst døre og vinduer men også alarm i huset, men fandeme også alarm på NÅR VI ER HJEMME! Hjemmerøverier er jo in lige nu... ligesom netsvindel. Vores nabo som er politibetjent, har lige haft indbrud... 

Pointen? 

Man kan ikke forhindre svindel - hverken på nettet eller irl, men man kan gøre det sværere for dem dem der laver det!

CVR validering af freelancer - JA TAK! Big Smile

Hav en forrygende dag - min bliver fantastisk.... første nat den lille sov igennem på 14 måneder!

Sue


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I mangel af CVR validering kan man da så opfordre folk der kontakter nogen via freelancer, at lægge vægt på om de kan validere brugeren, og dér er et CVR nummer da et stykke af vejen er jeg enig i. 

Der hvor det KAN gå galt er jo nok mest når man entrerer med en fra udlandet - uden at måske ha hverken et ORG nummer (og det vil jo så kræve at Amino ville stå for at checke også alle udenlandske reg.numre) og uden at ha en egentlig adresse, og så forudbetaler med bankoverførsel. Det er en meget risikofyldt adfærd vil jeg nok mene - men:

Alle kan da kræve CVR nummer af den freelancer de vil arbejde med - eller CPR for den sags skyld hvis det er privatpersoner, det skal man jo ha i alle fald hvis man skal indberette honorar.

Det gælder også hvis man bruger en freelancer i USA eller Indien. Man skal ha alle deres data inkl. fødselsdata, da honorar til udlandet også skal indberettes via skat - så på den måde får man jo også lidt mere hold i hvem personen er, uden Amino validering som sådan

En anden let mulighed kunne være, hvis Amino accepterede at man skrev personens/firmaets navn, hvis det var i forbindelse med en opgave der løses via freelancer. Selvfølgeligt skulle de der gjorde det, være klar over at almindelig god skik og injurielovgivning skulle overholdes, men de som tilmeldte sig freelancer kunne måske give OK op forhånd til, at deres arbejde måtte kommenteres herinde, de har jo så også let adgang til selv at svare og Amino har jo også stadigt moderator ret?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sue:

Det ville heller ikke skade hvis man selv gjorde lidt. For det er kun nemt at snyde på Amino, så længe køberne intet gør selv.

I tilfældet med firmaet i denne tråd, så har jeg set rundt omkring i de forskellige tråde, og jeg ser et par der er tilfredse med et logo de har modtaget, men ingen anbefalinger pga. færdige hjemmesider. Derudover er personen 100 % anonym.

I stedet for noget falsk tryghed med et lille CVR logo, kunne man selv sørge for at få gode anbefalinger fra sit netværk (eller Amino) og lade lade være med at handle med 100% anonyme. Det er det absolut bedste våben imod svindlere overhovedet.

På det område er det ikke anderledes at købe IT-ydelser end at hyre en håndværker. Hvis jeg skal bruge en håndværker er det første jeg gør at spørge mine venner/bekendte om de kender en de kan anbefale, og jeg kunne i øvrigt aldrig finde på at handle med en håndværker som ikke offentligt ville fortælle hans navn, CVR-nummer osv. Sådan er det også når jeg skal bruge en revisor, bogholder, designer, og det har virket indtil nu.

Jeg forventer ikke at alle kender de små kneb, men jeg forventer faktisk en smule sund fornuft, og i min verden er det ikke sund fornuft ikke at få anbefalinger når man søger en leverandør, når nu det er så nemt, og det er heller ikke sund fornuft at handle med en der ikke vil stå frem.

P.S. Man kan altså sagtens selv gå ind på CVR og slå firmaer op.

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Jeg forventer ikke at alle kender de små kneb, men jeg forventer faktisk en smule sund fornuft, og i min verden er det ikke sund fornuft ikke at få anbefalinger når man søger en leverandør, når nu det er så nemt, og det er heller ikke sund fornuft at handle med en der ikke vil stå frem.
 

Jaja... men du har vel også lært det på den hårde måde - hvorfor ikke hjælpe andre til at undgå alle de faldgruber der er? Enhver kan da sikkert søge i et CVR register, men de fleste stoler på det bedste i folk, INDTIL de er blevet snydt og først bagefter begynder de at søge div. oplysninger. Man er jo ikke født paranoid - det bliver man efter at være blevet snydt mange gange... og jeg personligt synes bare det er en negativ måde at starte sit iværksætter liv på. Paranoia er en ting som lukker folk, holder dem tilbage og gør dem bange for at have nye samarbejder. 

Det er så nemt at sidde og klaske råd ud om hvordan man undgår at blive snydt, men fakta er at svindlere vil der altid være uanset hvor kloge vi alle render rundt og tror vi er. Der vil nemlig altid være de de "grønne" som nok er målet hér... 

Jeg holder fast i min mening om at der hvor man KAN gøre det sværere for svindlere, der bør man gøre dette. Følge med tiden om du vil...

Thomas Frost:
På det område er det ikke anderledes at købe IT-ydelser end at hyre en håndværker. Hvis jeg skal bruge en håndværker er det første jeg gør at spørge mine venner/bekendte om de kender en de kan anbefale, og jeg kunne i øvrigt aldrig finde på at handle med en håndværker som ikke offentligt ville fortælle hans navn, CVR-nummer osv. Sådan er det også når jeg skal bruge en revisor, bogholder, designer, og det har virket indtil nu.

Ja, vi anvender da også helst nogen vi bliver anbefalet - med hvad så med dem der ikke har denne mulighed? Folk søger vel på Amino netop fordi de ikke har det netværk hjemme!

Thomas Frost:
I stedet for noget falsk tryghed med et lille CVR logo, kunne man selv sørge for at få gode anbefalinger fra sit netværk (eller Amino) og lade lade være med at handle med 100% anonyme. Det er det absolut bedste våben imod svindlere overhovedet.

Hvordan falsk tryghed? Hvis et firma bliver valideret, bliver dette firma jo netop stillet til ansvar i tilfælde af svindel! 

Thomas Frost:
Det ville heller ikke skade hvis man selv gjorde lidt. For det er kun nemt at snyde på Amino, så længe køberne intet gør selv.

Det skriver jeg heller ikke, men alle kender ikke de måder der er at tjekke på og du gider nok ikke blive ved med at skrive det i dine indlæg de næste 80 år!

Hvis jeg satte mig i de kriminelles sted, ville Amino være et fantastisk værktøj til at komme i kontakt med folk der behøver hjælp af den ene eller anden slags... og det er bare at bruge en halv time om dagen på at finde de brugere med færrest antal indlæg, slå op i deres historik og se om de søger tilbud o.l. og så smide dem en privat besked om at det kan jeg sagtens hjælpe dem med! Hvor mange nye "grønne" brugere tror du ville falde i og tænke NØJ hvor er folk flinke her på Amino!!!

Siger bare min mening... 

Jeg er enig i - at det bestemt ikke er svært at bruge sin sunde fornuft. Men vi der ofte bruger stedet, bliver jo også hele tiden mindet om de svindlere og vil automatisk passe bedre på. 

Fortsat god dag.

:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt, alle kan bare selv sikre sig CVR nummer - Og hvis en validering skulle være løsningen, hvad så med alle freelancere som ikke har CVR men er personer - så er de jo tabt - eller skal der også være CPR validering - og hvad med udenlandske selskaber og personer?

IT Factory ville ha fået fin CVR validering, men var jo lidt uldent i kanten, så det er ikke let det her

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 11 ud af 13 (122 indlæg)