Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fakturer mindre beløb end angivet (magento)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et problem med min nye magento shop. Ofte bliver vi nødt til at give en manuel rabat eller trække en varer væk fra en faktura. Derfor vil jeg gerne kunne hæve og fakturere et beløb som er mindre end det oprindelige. Hvordan gør jeg dette? Har shoppen opsat med epay som automatisk hæver beløbet ved fakturering.

Mvh

Benjamin

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin

Har du snakket med vores tekniske support? Prøv lige at skyde en mail til support@epay.dk.

Du kan selv styre, hvilket beløb du vil hæve (også mindre end det oprindelige) fra din ePay-administration, men jeg er ikke sikker på, hvordan logikken er, når det gøres automatisk.

I øvrigt kan du godt trække en vare fra fakturaen i Magento.

Mvh.
Heine 

Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Heine

Tak for dit svar.

Jeg ved godt man kan gøre det manuelt igennem ePay-administrationen

Jeg prøver lige at sende en mail til supporten.

Men i selve magento kan man så ændre prisen på en varer så den fremstår med en mindre pris på fakturaen?

/Benjamin

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 114
Fra  ePay A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Der må jeg desværre være dig svar skyldig - det ved jeg ikke!

Vi skal vist have vores Magento-ekspert på banen. Ham fanger du helt sikkert gennem supporten :)

 

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin

Som udgangspunkt vil dette kræve at du redigerer den oprindelige ordre (og derved danner en ny ordre hvor betalingen ikke er tilknyttet).

I standard Magento er det ikke muligt at redigere prisen på de enkelte varelinier på en ordre. Du kan udelukkende redigere antallet der er bestilt.

Mvh

Kasper

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Magentomoduler.dk:

Hej Benjamin

Som udgangspunkt vil dette kræve at du redigerer den oprindelige ordre (og derved danner en ny ordre hvor betalingen ikke er tilknyttet).

I standard Magento er det ikke muligt at redigere prisen på de enkelte varelinier på en ordre. Du kan udelukkende redigere antallet der er bestilt.

Mvh

Kasper

Er det ikke muligt at lave en rabat, så fakturaen passer?

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

CoolSlips.dk - Marc:
Er det ikke muligt at lave en rabat, så fakturaen passer?

Nej, jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Problemet er, at når du danner en faktura i en standard Magento har du kun mulighed for at redigere antallet du ønsker at fakturere. Du kan ikke redigere priserne, indsætte nye produkter eller tilføje rabat. Dette ville kræve at du redigerer den oprindelige ordre og derved faktisk opretter en ny (fordi det er Magento's standard måde at håndtere ordreredigering på).

Mvh

Kasper

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Magentomoduler.dk:

Nej, jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre.

Problemet er, at når du danner en faktura i en standard Magento har du kun mulighed for at redigere antallet du ønsker at fakturere. Du kan ikke redigere priserne, indsætte nye produkter eller tilføje rabat. Dette ville kræve at du redigerer den oprindelige ordre og derved faktisk opretter en ny (fordi det er Magento's standard måde at håndtere ordreredigering på).

Mvh

Kasper

Det er rigtigt at når han går ind i "rediger" inde i ordre, så opretter den en ny ordre og "annuller" den gamle. Men det skulle vel ikke betyde noget? Derfor kan han jo godt give en rabat. Kunden får bare en ny faktura på det.

Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 138
Fra  Magentomoduler.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

CoolSlips.dk - Marc:
Det er rigtigt at når han går ind i "rediger" inde i ordre, så opretter den en ny ordre og "annuller" den gamle. Men det skulle vel ikke betyde noget? Derfor kan han jo godt give en rabat. Kunden får bare en ny faktura på det.

Sandt, men jeg er i tvivl om den automatiske hævning af beløbet på betalingskortet så vil virke. Umiddelbart tror jeg ikke betalingen følger med på den nye ordre -men det kommer nok an på betalingsudbyderen.

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Magentomoduler.dk:
Sandt, men jeg er i tvivl om den automatiske hævning af beløbet på betalingskortet så vil virke. Umiddelbart tror jeg ikke betalingen følger med på den nye ordre -men det kommer nok an på betalingsudbyderen.

Han kan redigere ordren og lave en korrekt faktura. Så skal han bare gå ind i sit kontrolpanel hos QuickPay/Epay og hvad de ellers hedder, og sætte den rette pris der. Så burde det virke for ham.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)